witam wszystkich
odstawiłem na rok elektronikę (at89c2051 w szczególności) na rzecz webdesign'u, teraz, gdy słońce świeci zapragnąłem miż w moim autku fajny basik. Zrobiem sobie subwoofer. Pięknie gra, daje głęboki bas, jedyne co mi żyć nie daje, to pisk niezależny od ustawionej głośności...
W subie jest wzmacniacz 20W (taki z jabela).
Piski są słyszalne tylko wtedy, gdy włączony jest silnik, po wyłączeniu słychać już sam bas. Myślę, że to jest wina nie odfiltrowanego napięcia i nie wiem jak sobie z tym poradzić.
I jeszcze jeden mały problemik, taki mniej ważny. Czy znacie dobry sposób odelektryzowywania samochodu?? bo strasznie kopie! (paski gumowe nie wchodzą w grę)
pozdrwiam
Kuba[/b]
Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięfiltrowanie napięcia
Moderatorzy:Jacek Bogusz, Moderatorzy
Z opisu wynika,że twoje autko ma zapłon iskrowy (silnik benzynowy i przerywacz). Zakłócenia,będące następstwem iskrzenia styków, mogą być przenoszone drogą radiową. Pierwszym krokiem jest zamontowanie dodatkowych kondensatorów przeciwzakłóceniowych przy przerywaczu i prądnicy.Sygnał do wzmacniacza doprowadź przewodami ekranowanymi w następujący sposób: ekran połącz tylko z jednej strony do masy,jak najbliżej punktu zasilania końcówki mocy. Połączenia mas wykonaj w jednym punkcie przy pomocy osobnych przewodów.Przewody zasilające solidne (4mm2 ). Na wejściu zasilania kondensator elektrolityczny o pojemności 10000 mikro i równolegle MKS 100n. Prawdopodobnie te zabiegi przyniosą efekt.
Jedna uwaga na temat filtru zasilania.
Najpierw daj diodę w kierunku przewodzenia, a dopiero za nią kondensatory filtrujące do masy, o których pisze M.Ch.
To spowoduje, że kondensatory będą filtrować napięcie tylko dla wzmacniacza, a nie będą rozładowywane przez względnie małą rezystancję odbiorników prądu w samochodzie (włókna żarówek, zapłon itd.)
Na diodzie stracisz 0.6 do 1V. Poza tym musi wytrzymać prąd Twojego wzmacniacza - czyli jeśli wzmacniacz ma 20W, to daj diodę na 2A.
Ten sposób jest przeze mnie sprawdzony i skutecznie usuwa zakłócenia przedostające się po zasilaniu (ja dodałem jeszcze szeregowy dławik).
Pozdrawiam.
Najpierw daj diodę w kierunku przewodzenia, a dopiero za nią kondensatory filtrujące do masy, o których pisze M.Ch.
To spowoduje, że kondensatory będą filtrować napięcie tylko dla wzmacniacza, a nie będą rozładowywane przez względnie małą rezystancję odbiorników prądu w samochodzie (włókna żarówek, zapłon itd.)
Na diodzie stracisz 0.6 do 1V. Poza tym musi wytrzymać prąd Twojego wzmacniacza - czyli jeśli wzmacniacz ma 20W, to daj diodę na 2A.
Ten sposób jest przeze mnie sprawdzony i skutecznie usuwa zakłócenia przedostające się po zasilaniu (ja dodałem jeszcze szeregowy dławik).
Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 29 gości