Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięPada kartka graficzna?
Moderatorzy:Jacek Bogusz, Moderatorzy
-
- -
Witam, od razu zaznaczam że nie znam się kompletnie na komputerach. Otóż od jakiegoś miesiąca mój komputer sam się restartuje, wczoraj przy takim restarcie i próbie włączenia się znowu dziwnie buczał. Czy to może być spowodowane kartą graficzną? Dodam że nie wiem jaka mam kartę graficzną bo nie wiem gdzie to się sprawdza...
Re: Pada kartka graficzna?
Jeżeli zadajesz pytanie dotyczące twojego komputera to zdaj sobie sprawę że na tym forum nie ma jasnowidzów.
Zacznij choćby od podania nam o jaki system operacyjny chodzi.
Może ktoś ci podpowie jak w danym systemie wy listować konfigurację twojego hardwaru.
Zacznij choćby od podania nam o jaki system operacyjny chodzi.
Może ktoś ci podpowie jak w danym systemie wy listować konfigurację twojego hardwaru.
Do powyższego mogę dodać jeszcze, że tak opisany objaw równie dobrze może wskazywać na uszkodzenie ... i tu wstaw sobie dowolny z głównych podzespołów (no może cpu czy ram najmniej podejrzane).
Po opisie nie wiadomo czy chodzi o kartę graficzną, ale kiedy ja miałem takie objawy, to pomógł zakup sprężonego powietrza i solidne "odkurzenie" wszystkich elementów w środku
>Po pierwsze. Musi kolega określić jaki charakter ma to "buczenie" (wentylator, czy może buzer)
>Po drugie proszę sprawdzić, czy kondensatory na płycie głównej nie są "napuchnięte" (odkształcenia od strony nacięcia "bezpieczeństwa" )
>Po trzecie proszę wyczyść kurz z elementów odprowadzających ciepło typu radiatory
>po czwarte proszę wyczyścić starą pastę termo-przewodzącą i nanieść nową (element, a radiator)
>po piąte, proszę wyszukać odpowiedni program skanujący komputer którego celem jest wykrycie usterki. (zasoby ram, cpu, grafika, chipset, optymalnie dyski twarde)