Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

Propozycja skargi na Plusa do UKE

MES Mariusz
-
-
Posty:91
Rejestracja:17 lut 2005, o 12:02
Lokalizacja:Wrocław
Kontaktowanie:
Propozycja skargi na Plusa do UKE

Postautor: MES Mariusz » 2 maja 2008, o 13:43

Witam wszystkich bardzo serdecznie!

Jeżeli i na tym forum znajdą się osoby, które czują się pokrzywdzone polityką operatora GSM: Plus, (zgodnie z którą operator po wykorzystaniu pakietu internetowego przełącza sposób taryfikacji poza wiedzą klienta) informuję o możliwości złożenia skargi do Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Każdy, kto zechciałyby "podziękować" Plusowi za "uczciwe", być może zgodne z regulaminem usługi, może taką skargę wysłać. Ja taką wysłałem, ponieważ uznałem, że nie wiele mam do stracenia.

Formularz służący do wysyłania skarg bezpośrednio do UKE:
http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?pla ... &page=text

Gdyby ktoś chciał skorzystać załączam przykładowy tekst:
Szanowni Państwo!

Chciałbym Państwa zainteresować tematem częściowo zatajonego (nie do końca uczciwego) sposobu taryfikowania i rozliczania klientów Plusa (i być może innych operatorów GSM) w przypadku korzystania z pakietów internetowych.

W moim przekonaniu ewidentne nadużycie polega na zmianie sposobu taryfikacji (w trakcie wykonywanej usługi) bez uprzedniego poinformowania klienta, ani nawet przypomnienia o takim fakcie, po wyczerpaniu się limitu danych zakupionego pakietu.

Skutkiem tego jest narażanie klienta na olbrzymie koszta wynikające z nieświadomego korzystania z usług internetowych po przekroczeniu limitu pakietu rozliczanego na dużo korzystniejszych dla klienta warunkach (klient bez jego wiedzy i zgody zaczyna być rozliczany według bardzo wysokich stawek).

Być może takie działanie nie jest przypadkowe (nie mi jest to dane rozsądzać). Z pewnością jednak niesie ze sobą dodatkowe (ukryte?) korzyści dla operatora - wykorzystywanie nieuwagi klienta, bądź (mniej lub bardziej celowe) nieinformowanie klienta o zmianie sposobu taryfikacji usługi (w trakcie jej trwania!).

Oczywiście klient może w każdej chwili sprawdzić aktualny limit własnego pakietu (co, w moim przekonaniu, nie powinno zwalniać operatora od powiadomienia klienta o przełączeniu sposobu taryfikacji trwającej usługi). Niestety nawet wtedy informacje o stanie limitu wydają się być nieprawidłowe (przesunięcie czasowe), co jest równoznaczne już nie tylko z wykorzystywaniem nieuwagi klienta, ale także z (niebezpiecznym dla niego) wprowadzaniem go w błąd.

Temat został również poruszony na jednym z poważnych forów dyskusyjnych poświęconych m. in. branży telekomunikacyjnej ( www.elektroda.pl/forum, temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... ?p=5089298 ).

Bardzo proszę o zainteresowanie się tą sprawą, jak również o odpowiedź zwrotną, czy istnieje szansa na podjęcie przez UKE interwencji w tej sprawie.

Z wyrazami szacunku

Wróć do „Nie(elektroniczny) Hyde Park”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości