Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

discman i adapter pod gniazdo zapalniczki w samochodzie

patrykq
-
-
discman i adapter pod gniazdo zapalniczki w samochodzie

Postautor: patrykq » 17 lip 2007, o 13:01

Witam jestem zielony w te klocki i dlatego pisze tu bo mam nadzieje że ktoś mi pomoże. A wiec mam discmana Sony i przy wyjściu na zasilacz ma DC IN 4.5V oraz mam adapter Aiwa i on ma Input DC 12V/24V a Output DC 6V. I nie wiem czy to bedzie działać a boję sie podłączyć żeby coś się nie stało.

Awatar użytkownika
end
admin
admin
Kontaktowanie:

Postautor: end » 17 lip 2007, o 14:20

6V może być jednak trochę za dużo, ale nie powinno się nic stać - nie daję głowy.
Najlepiej w tym miejscu zastosować stabilizator (1.50zł) z serii 7805 i gotowe. Układ można zmontować z 3 min.

Awatar użytkownika
tasza
-
-

Postautor: tasza » 17 lip 2007, o 14:29

A może w szereg dwie zwykłe diody prostownicze (1N4001 czy podobne)...one zabiorą około 1.4V
6V może być jednak trochę za dużo, ale nie powinno się nic stać - nie daję głowy.
Mam starego discmana Sony, działa też na 4.5V, jak podłączałam do 5V to i owszem grał,
ale od spodu już się robił cieplutki... więc z tymi 6V to radzę ostrożnie....

pozdrawiam,
N.

Awatar użytkownika
end
admin
admin
Kontaktowanie:

Postautor: end » 17 lip 2007, o 14:39

Można i z tymi diodami, nie zaszkodzi sprobować i nawet taniej wyjdzie :)
Jednak może lepiej nie podpinaj go pod te 6V, bo naprawdę coś się upali i będzie na mnie...

Awatar użytkownika
tasza
-
-

Postautor: tasza » 17 lip 2007, o 14:55

Upalić to może nie od razu.....ale zauważcie - dość ciepło (za bardzo) jest...
a w przenośnych urządzonkach wszystko jest liczone na styk...coś może termicznie
nie wytrzymać dodatkowej traconej mocy i może być potem smutno...
Tym bardziej że to do samochodu...

N.

gres
-
-
Kontaktowanie: