Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

metrologia- POMOCy!!

gebus
-
-
metrologia- POMOCy!!

Postautor: gebus » 28 sty 2006, o 10:29

witam jestem studentem elektorniki. W poniedzialek mam egzamin z metrolgoii niestety robiac testy z tego przedmiotu napotekalem kilka pytan na ktore nie moge nigdzuie znalezc odpowiedzi. Bylbym wdzieczny za pomoc.

2. Liniowe opóźnienie w torze Y oscyloskopu jest w celu:
a). zwiększenia pasma częstotliwości
b). zmniejszenia błędu fazowego
c). umożliwienia obserwacji początkowego fragmentu czoła impulsu o dużej szybkości narastania zbocza/ być może i to rowniez…chwaleba 315 cos jest na ten temat ale nie jest to wyraznie napisane
d). dopasowania impedancji falowych toru Y i lampy oscyloskopu.
b jestem w miare pewien ale nie iwem co z c.. niestety w ksiazkach ktore posiadam nie ma odpowiedzi.

3. Błędy kątowe przekładników prądowych i napięciowych mają istotne znaczenie w przypadku :
a). pomiaru prądu
b). pomiaru napięcia
c). pomiaru mocy odbiornika o małym kącie fazowy okolo 0
d). pomiaru mocy odbiornika o dużym kącie fazowym okolo pi/2.// chyba to ale to tylko moje przypuszczenie

W cyfrowym woltomierzu całkującym z uśrednianiem dyskretnym wykorzystuje się:
a). zmiany średniej wartości mierzonego napięcia na przedziale czasu
b). zmiany chwilowej wartości mierzonego napięcia na ciąg impulsów, których częstotliwość jest następnie uśredniana i mierzona
c). uśrednieniu wartości próbek mierzonego napięcia pobieranych w dyskretnych momentach czasu
d). pośrednią metodą pomiaru napięcia.

co do tego pytania to nie mam zielonego pojecia

. Używanie w kompensatorze Feussnera podwójnych dekad ma zapewnić :
a). większą czułość kompensatora // a co z tym pytanie,m ?
b). stałość prądu pomocniczego podczas wielostopniowej regulacji napięcia kompensującego/ nie iwem skonsultowac
c). mniejszy błąd kwantowania