Witam,
upłynęło trochę czasu, poczytałem na temat radia, czas zrobić sobie coś konkretnego. Mam na myśli "kabel wireless" do gitary, o którym także już na forum wspominałem. Teraz poprostu wiem conieco(ale nie więcej ), nie tak jak kiedyś. Nie obchodzę już tematu tylko zaczynam.
Poniżej przedstawiam schemat odbiornika AM. Znalazłem go gdzieś w Internecie, podoba mi się, bo jest na 1,5V. Postanowiłem go urzyć. Jednak widząc prostotę ów układu nie mogę uwierzyć, że będzie on dobrze oddawał sygnał odebrany. Mam na myśli polaryzację tranzystorów. Nie mam zbyt dużego doświadczenia z tranzystorami, ale wydaje mi się, że cały odbiornik będzie bardzo nieliniowy(najbardziej razi mnie ten układ kaskadowy na końcu). Pomyślałem sobie, że jeśli nie bedzie się nadawać do gitary(ale nadal czekam na wasze opinię) moge go urzyć do np. komunikacji pomiędzy dwoma komputerami przez porty comm(albo USB, ale nie znam budowy i działania, więc nie uwzględniam go).
I w jednej i w drugiej sytuacji potrzebna jest stabilność układu. Dlatego chciałem również zapytać, czy warto wprowadzać rezonator. Wiem, iż rezonatory kwarcowe bardzo poprawiają stabilność częstotliwości, ale także wprowadzają duże tłumienie. W przypadku modulacji AM nie ma problemu tłumienia częstotliwości wyższych i niżeszych, można sie wstrzelić w tą, którą będzie najmniej tłumił. Pozostaje jednak pytanie, czy przy takim wzmocnieniu jakie daje odbiornik warto go stosować, czy już sam w sobie jest na tyle stabilny, że nie ma potrzeby(i czy w ogóle w odbiornikach stosuje sie rezonatory). Cewkę po nastrojeniu zaleje czymś, aby nie odkształcała się.
I na koniec, na schemacie mam wyraźnie zaznaczone, iż cewka powinna być na rdzeniu ferromagnetycznym. Czy rdzeń jest konieczny, aby układ działał poprawnie(chyba tu najbardziej chodzi o moc sygnału jaki odbierze)? Przypominam, że nadajnik również będe robił sam, a odległość pomiędzy urzadzeniami nie będzie przekraczać 30metrów, więc może daruję sobie rdzeń a zwiększę moc nadajnika?