Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięWzmacniacz mostkowy na TDA7294 + filtr do sub-a - pytania.
Moderatorzy:Jacek Bogusz, Tomasz Gumny, Futrzaczek, Adam Tatuś, Moderatorzy
powiem tak....
Wszystko śmiga jak należy. Filtra działa Radiatory na stabilizatorach są ciepłe, ok 30-35 stopni, więc wszystko ok. Musze jeszcze tylną ściankę wmontować do skrzyni, poczekać na głośnik(bo na razie będzie obudowa zamknięta i głosnik 20cm)
Jak na pierwszą moją konstrukcję jestem z siebie zadowolony
Pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzięki dla End-a
Wszystko śmiga jak należy. Filtra działa Radiatory na stabilizatorach są ciepłe, ok 30-35 stopni, więc wszystko ok. Musze jeszcze tylną ściankę wmontować do skrzyni, poczekać na głośnik(bo na razie będzie obudowa zamknięta i głosnik 20cm)
Jak na pierwszą moją konstrukcję jestem z siebie zadowolony
Pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzięki dla End-a
postanowiłem dzisiaj jeszcze raz włączyć wzmacniacz. Wczoraj testowałem go przy niskim pozomie głośności. Jednak dzisiaj gdy dzisiaj zrobiłem głośniej. To głośnik pierdział i nie było to wcale spowodowane zbyt dużą mocą, bo membrana delikatnie się ruszała. Gdy filtr ustawiłem na 160Hz było jeszcze gorzej . Prąd stały w spoczynku to 0,081V a gdzy już zaczyna tak dziwnie się zachowywać to maksymalnie 0,2V Co może być nie tak? Wcześniej jak podłączałem bez filtra to też było coś podobnego, ale przy większym poziomie głośności
sprawdzałem bez korektora i jest podobnie. Mam spostrzenie:
- jak dałem 63 herce to te stuki były szybkie
- 58 wolniejsze
- 53 jeszcze wolniejsze
- 48 jeszcze wolniej
Przy 43Hz było szybciej niż wcześniej ale wolniej niż przy 63Hz. To coś z filtracją sieci?
[ Dodano: 22-03-2006, 11:13 ]
między gnd a nóżką 9 jest 27V a między gnd a nóżką 10 jest 2,8V Czytałem gdzieś, że między gnd a 10 ma być co najmniej 4V. To wszystko co udało mi się zaobserwować i przekazać
- jak dałem 63 herce to te stuki były szybkie
- 58 wolniejsze
- 53 jeszcze wolniejsze
- 48 jeszcze wolniej
Przy 43Hz było szybciej niż wcześniej ale wolniej niż przy 63Hz. To coś z filtracją sieci?
[ Dodano: 22-03-2006, 11:13 ]
między gnd a nóżką 9 jest 27V a między gnd a nóżką 10 jest 2,8V Czytałem gdzieś, że między gnd a 10 ma być co najmniej 4V. To wszystko co udało mi się zaobserwować i przekazać
Podmień:sprawdzałem wielokrotnie i tak jest.
R6, R7, R8.
C6 i C7
D2
Wygląda na uszkodzenie w tym miejscu, wiesz... czasami jest tak, ze na mierniku jest wszytsko o.k. a gdy element dostanie napięcia zmienia swoje parametry.
Tak więc podmień to - groszowe sprawy.
Może też być uszkodzona częściowo druga kość
Ciężko mi konkretnie doradzić, innaczej to wygląda jak mam układ przed sobą.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2006, o 16:27 przez end, łącznie zmieniany 1 raz.
Może spróbuj tak:rozumiem Cię, kość druga była wymieniana. Podmienię te elelmenty o których mówiłeś i zobaczymy co będzie. Dalej pozostawić złączone R6 i R7 z VCC+?
nóżkę 9 i 10 połącz ze sobą i przez rezystor 10k do dodatniej połówki zasilania.
Zmierz rezystor przed włączeniem w obwód czy ma te 10k
A jeszcze lepiej, zacznij od 20k i zmierz spadek napiecia na tym rezystorze. i napisz ile jest V
Ostatnio zmieniony 22 mar 2006, o 16:29 przez end, łącznie zmieniany 3 razy.
Trudno stwierdzić, nigdy nie miałem takiego przypadku...wymienie najpierw to co mam, czyli bez kondensatorów i zobacze
[ Dodano: 22-03-2006, 15:31 ]
czy takie napięcie na 9 nóżce może mieć wpływ na działanie wzmacniacza tak jak u mnie?
Ważne jest, aby na nóżkach 9 i 10 uzyskać odpowiednie napięcie podane w nocie katalogowej TDA7294.
Uszkodzenie w obwodzie MUTE może powodowac taki cyrk.
przelutowałem i nic nadal to samo. Napięcie stałe między 10 i gnd to 2,8 a między gnd i 9 to niestety 25,7V
ja chyba dzięki temu wzmacniaczowi poznam tda od podszewki
wlutowałem rezystor i między nim a gnd jest 38V coś nie tak
hmm a z tym przydźwiękiem... Wydaje mi się, że jakby szczyty sinusoid pierdziały w głośniku i dlatego wraz z maleniem częstotliwości stukanie staje się wolniejsze.
[ Dodano: 22-03-2006, 21:03 ]
podedukowałem trochę, pomyślałem. Mówiłeś, że na 10 i 9 ma być od 1,5 do 3,5V to podłączyłem to napięcie co idzie na nóżkę 10, czyli 2,9V , do nóżki 9. Włączyłem wzmacniacz i to dopiero był przydźwięk. muzykę było bardzo słabo słychać, a najbardziej to burczenie. Cały czas zastanawiam się co może być przyczyną tego, że słychać te stuki w głośniku.
Mówiłeś, żeby nie przesterowywać wzmacniacza... Podłączałem pod niego 8ohm ok 70-100W głośnik i przy wychuleniu rzedu 3mm (w jedną stronę, czyli xmax ) zaczynało się stykanie. Wtedy sprawdzałem napięcie zmienne na głośniku i wynosiło 3V, a stałe 0,2V. Sprawdziłem wtedy napięcie wejściowe i było coś ok 0,3V. Czytałem, że na wyjściu nie może być powyżej 35V a napięcie wejściowe nie może przekraczać 1,732V. Jak widać u mnie dużo jeszcze barkuje...
Już się nie denerwuje, że nie gra tak jak chcem. Nie mam już na to sił. Teraz się śmieje z tego... Ale stale mam nadzieję, że wreszcie ładnie zagra...
[ Dodano: 23-03-2006, 06:18 ]
czytałem sporo i te wartości napięć, które podałeś są dobre ale dotyczą się minimanego napięcie, żeby st-by się nie włączało -1,5V zaś dla mute jest 3,5V. Chyba właśnie przez zbyt małe napięcie na nóżce 10(mute) mam takie kwiatki. Wymienie dzisiaj C6 i C7 dam na 63V, żeby miały zapas i zobacze co wyjdzie
[ Dodano: 23-03-2006, 09:38 ]
jak wymieniłem C6 i C7 na nowe tylko, że na 63V a nie na 50V W nóżce 10 napięcie 0,1V
ja chyba dzięki temu wzmacniaczowi poznam tda od podszewki
wlutowałem rezystor i między nim a gnd jest 38V coś nie tak
hmm a z tym przydźwiękiem... Wydaje mi się, że jakby szczyty sinusoid pierdziały w głośniku i dlatego wraz z maleniem częstotliwości stukanie staje się wolniejsze.
[ Dodano: 22-03-2006, 21:03 ]
podedukowałem trochę, pomyślałem. Mówiłeś, że na 10 i 9 ma być od 1,5 do 3,5V to podłączyłem to napięcie co idzie na nóżkę 10, czyli 2,9V , do nóżki 9. Włączyłem wzmacniacz i to dopiero był przydźwięk. muzykę było bardzo słabo słychać, a najbardziej to burczenie. Cały czas zastanawiam się co może być przyczyną tego, że słychać te stuki w głośniku.
Mówiłeś, żeby nie przesterowywać wzmacniacza... Podłączałem pod niego 8ohm ok 70-100W głośnik i przy wychuleniu rzedu 3mm (w jedną stronę, czyli xmax ) zaczynało się stykanie. Wtedy sprawdzałem napięcie zmienne na głośniku i wynosiło 3V, a stałe 0,2V. Sprawdziłem wtedy napięcie wejściowe i było coś ok 0,3V. Czytałem, że na wyjściu nie może być powyżej 35V a napięcie wejściowe nie może przekraczać 1,732V. Jak widać u mnie dużo jeszcze barkuje...
Już się nie denerwuje, że nie gra tak jak chcem. Nie mam już na to sił. Teraz się śmieje z tego... Ale stale mam nadzieję, że wreszcie ładnie zagra...
[ Dodano: 23-03-2006, 06:18 ]
czytałem sporo i te wartości napięć, które podałeś są dobre ale dotyczą się minimanego napięcie, żeby st-by się nie włączało -1,5V zaś dla mute jest 3,5V. Chyba właśnie przez zbyt małe napięcie na nóżce 10(mute) mam takie kwiatki. Wymienie dzisiaj C6 i C7 dam na 63V, żeby miały zapas i zobacze co wyjdzie
[ Dodano: 23-03-2006, 09:38 ]
jak wymieniłem C6 i C7 na nowe tylko, że na 63V a nie na 50V W nóżce 10 napięcie 0,1V
Niestety wygląda mi to na uszkodzoną drugą koścprzelutowałem i nic n nadal to samo. Napięcie stałe między 10 i gnd to 2,8 a między gnd i 9 to niestety 25,7V
Albo coś źle zmontowałeś albo zaczynamy się powoli gubić...podedukowałem trochę, pomyślałem. Mówiłeś, że na 10 i 9 ma być od 1,5 do 3,5V to podłączyłem to napięcie co idzie na nóżkę 10, czyli 2,9V , do nóżki 9. Włączyłem wzmacniacz i to dopiero był przydźwięk.muzykę było bardzo słabo słychać, a najbardziej to burczenie. Cały czas zastanawiam się co może być przyczyną tego, że słychać te stuki w głośniku.
Zrób tak:Mówiłeś, żeby nie przesterowywać wzmacniacza... Podłączałem pod niego 8ohm ok 70-100W głośnik i przy wychuleniu rzedu 3mm (w jedną stronę, czyli xmax Razz) zaczynało się stykanie. Wtedy sprawdzałem napięcie zmienne na głośniku i wynosiło 3V, a stałe 0,2V. Sprawdziłem wtedy napięcie wejściowe i było coś ok 0,3V. Czytałem, że na wyjściu nie może być powyżej 35V a napięcie wejściowe nie może przekraczać 1,732V. Jak widać u mnie dużo jeszcze barkuje...
Włącz w dodatnią połówkę amperomierz, podłącz głośnik do wyj. i włącz wzmacniacz.
Napisz jaki prąd pobiera układ na zwartym do masy wej.
Następnie wyłącz wzmacniacz i podepnij źródlo sygnału do wej. daj w miarę głośno i napisz co wskazuje amperomierz.
Jeszcze też zrób tak:
P.S. Tak naprawdę to uważam, że ta druga kość też jest ubita, bo nie powinno byc 25V na nóżce 9 a GND.
Najprostszym rozwiązaniem byłoby zmontować układ w podstawowej aplikacji wzmacniacza 70W i wypróbować obie kości pojedyńczo.
Co do przydźwięku, czy to słychać 50Hz ? czy coś powyżej ? np. 100Hz ?
Nie ma prostej recepty na zlokalizowanie błędu czy uszkodzenia, trzeba teraz dojśc droga testów i najlepszym rozwiązaniem jest podłączenie kości w podst. aplikacji.
W każdym razie nie zniechęcaj się, bo to musi działać...
Gdybyś sprawdził wszytsko i skorygował bląd przed włączeniem, to pewnie byłoby inaczej.
a czy moge podłączyć głośnik pod wyjście jednej z kości a drugi kabel pod gnd?
[ Dodano: 23-03-2006, 13:27 ]
na diodzie zenera 12,5V, między E(T1) i GND 12,6, między B i GND 38,6V, między C i GND 38,7V. Mam podłączone VCC+ bezpośrednio do R6 i R7
Jak będe miał przypływ gotówki to wymienie dwie kości i całą sekcje pokazaną na zdjęciu (D1 D2, C6,C7,C8, T1...) Jak się nie uda to rzuce wszystko w kąt i tak się to skończy...
[ Dodano: 23-03-2006, 13:27 ]
na diodzie zenera 12,5V, między E(T1) i GND 12,6, między B i GND 38,6V, między C i GND 38,7V. Mam podłączone VCC+ bezpośrednio do R6 i R7
Jak będe miał przypływ gotówki to wymienie dwie kości i całą sekcje pokazaną na zdjęciu (D1 D2, C6,C7,C8, T1...) Jak się nie uda to rzuce wszystko w kąt i tak się to skończy...
Wzmak mostkowy na TDA7294
Witam.Odradzam robienie płytek, bo to się nie opłaca a nie zrobisz takiej płytki jak fabryka
i lepiej kup ją w altronie.Dostaniesz także schemat z opisem a także mozesz kupić kostki
wej/wyj i oprawki bezpieczników.Pozdrawiam-Zygmunt.
i lepiej kup ją w altronie.Dostaniesz także schemat z opisem a także mozesz kupić kostki
wej/wyj i oprawki bezpieczników.Pozdrawiam-Zygmunt.
Re: Wzmak mostkowy na TDA7294
No nigdy nie zrobi takiej jak fabryka.Witam.Odradzam robienie płytek, bo to się nie opłaca a nie zrobisz takiej płytki jak fabryka
A czy w Altronie płytki są tak tanie jak wykonanie samemu w domu ?
Schemat jest dostępny wszędzie i jest to jeden i ten sam schemat lub lekko modyfikowany.i lepiej kup ją w altronie.Dostaniesz także schemat z opisem a także mozesz kupić kostki
wej/wyj i oprawki bezpieczników.Pozdrawiam-Zygmunt.
Co kostek to są tam drogie !
Ja stosuje bezpieczniki tylko po stronie pierwotnej transformatora sieciowego i na wyj. OUT wzmacniacza, nic więcej...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości