Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

skopometr shs806

feminista
-
-
Posty:2
Rejestracja:24 sie 2013, o 20:26
skopometr shs806

Postautor: feminista » 24 sie 2013, o 20:35

witam.
zaczne od tego ze jestem mechanikiem samochodowym i dopiero zaczynam zabawe z oscyloskopem.
kupiłem skopometr shs806 i w zestawie są dwie sondy.... skalibrowałem juz sam oscyloskop ale nie wiem jak skalibrowac sondy... a mają one jakąs regulacje .... przepraszam jesli to głupie pytanie ale nie moge nigdzie nic znalezc na ten temat... jedyne co znalałem to ze w niektórych oscyloskopach jest wyjscie które ma sygnał wzorcowy.... a w tym shs tego niema.... z góry dziekuje wszystkim za podpowiedzi.... :?
pozdrawiam
Piotr
ps. jesli ktos by potrzebował pomocy przy aucie to smiało moze pytac...:)

Awatar użytkownika
pajaczek
Moderator
Moderator
Posty:2653
Rejestracja:24 sty 2005, o 00:39
Lokalizacja:Winny gród

Re: skopometr shs806

Postautor: pajaczek » 24 sie 2013, o 23:40

Wyjście sygnału wzorcowego nie jest typowym złączem, zwykle jest to po prostu mała blaszka z otworkiem lub pole stykowe gdzieś z przodu urządzenia. Podaje sygnał wzorcowy... prostokąt, o częstotliwości np. 1kHz... skopometr jako urządzenie bardziej mobilne niż stacjonarny oscyloskop może nie mieć, ale przyjrzyj się instrukcji dokładnie, także urządzeniu... jeżeli naprawdę nie znajdziesz to poszukaj kogoś kto udostępni Ci generator ;) Kalibrowanie polega na ustawieniu trymera w sondzie, tak by obraz na oscyloskopie był jak najbardziej zbliżony do prostokąta (przebieg nie zaokrąglał się).

feminista
-
-
Posty:2
Rejestracja:24 sie 2013, o 20:26

Re: skopometr shs806

Postautor: feminista » 25 sie 2013, o 10:32

dzisiaj wziełem oscyloskop i zaczełem metodą prób i błedów:)
okazalo sie ze (mierzony czujnik połozenia wałka rozrządu halla) kształt przebiegu nie reaguje na krecenie śrubką kalibrującą sonde.... wiec nie wiem czy to zle czy nie ale ciesze sie bo przebie wyglądał na prawidłowy.
mierzyłem tez wtryskiwacz i tez kształt wygladał dobrze.
teraz z kolei mam inny problem...
próbowałem zrobić pomiar układu zapłonowego dis. na dwóch cewkach. i ku mojemu rozczarowaniu przebiegi skaczą i są jedną wielką zmienną... swiece są nowe. pomiar wykonany był za pomocą sondy CA60
na przewodach WN. i teraz nie wiem czy to ja cos zle robie czy sonda (nowa) jest skopana. czy moze auto ma jakis problem z zapłonem o którym nie wiem. (auto jezdzi normalnie).
czy ktos wie co moze byc przyczyną?
pozdrawiam:)

Dodano po namyśle:
ok. znalazłem:) do zestawu jest dołączony wtyk miniusb zakonczony dwoma pinami... to odpowiada blaszce z sygnałem kalibrujacym w typowych stacjonarnych oscyloskopach.:)
a z pomiarem uk zapłonowego dalej walcze...

Wróć do „Aparatura kontrolno-pomiarowa i narzędzia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości