Witam.
Proszę o rozjaśnienie układu AVT-1444 "Dwukierunkowy regulator obrotów silnika DC".
Cytuję z opisu układu:
". Podobnie spolaryzowanie bazy tranzystora T4 wywoła włączenie tranzystorów T2 i T5 i obrót
silnika w kierunku przeciwnym"
Moje pytanie jest następujące, kiedy zostanie podany sygnał na tranzystor T4? czy to należy przerobić jakoś programowo czy to wynika jakoś z funkcjonowania układu i jego obsługi za pomocą przycisków?
Proszę o pomoc. Chodzi mi o zasterowanie silnika DC od siłownika elektrycznego i zmianę polaryzacji przy pomocy tego regulatora w celu nawrotu pracy silnika.
Dziękuję.
Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięAVT-1444
Moderatorzy:Jacek Bogusz, Grzegorz Becker, procesorowiec, robertw, Moderatorzy
Re: AVT-1444
Przeczytaj dokładnie instrukcję jaką dostałeś wraz z kupionym regulatorem. Pierwszy rzut oka na skróconą instrukcję pokazuje że:
Kod: Zaznacz cały
Podczas pracy programu w pętli
głównej sprawdzany jest stan styków przycisków. W zależności od ich stanu wykonywane są
odpowiednie reakcje programu.
Re: AVT-1444
Byč może gdybym zakupił Kit to w instrukcji byłoby zawarte więcej informacji, ja opieram się jedynie na info z
Strony AVT gdzie jest krótka nota w pdf na temat uw regulatora. Czy ktoś posiada może kąpletną
dokumentacjé? Jeśli nie to poszukam jutro gdy będé mieć dostęp do net na kompie a nie w komi.
Dzięki.
Strony AVT gdzie jest krótka nota w pdf na temat uw regulatora. Czy ktoś posiada może kąpletną
dokumentacjé? Jeśli nie to poszukam jutro gdy będé mieć dostęp do net na kompie a nie w komi.
Dzięki.
Re: AVT-1444
Czy w dzisiejszych czasach już nikt niczego nie potragfi sobie poszukać tylko liczy na gotowe rozwiązania? A gdzie wola sprawdzenia się i ciekawość?
Dosłownie 2 minuty w necie i odpowiedź jest następująca:
S1 - zwiększa prędkość
S2 - zatrzymuje silnik i zapamiętuje wartości
S3 - zmniejsza prędkość.
Niestety w całym artykule nie ma nic o zmianie kierunku obrotów,poza informacją cytuję:
Dosłownie 2 minuty w necie i odpowiedź jest następująca:
S1 - zwiększa prędkość
S2 - zatrzymuje silnik i zapamiętuje wartości
S3 - zmniejsza prędkość.
Niestety w całym artykule nie ma nic o zmianie kierunku obrotów,poza informacją cytuję:
więc zostaje Ci kombinować.Pojawienie siê stanu wysokiego na wyjœciu PB1 uk³adu IC2 spowoduje spolaryzowanie
tranzystora T3 a w konsekwencji jednoczesne w³¹czenie tranzystorów T1 i T6 i obrót silnika w jednym
kierunku. Podobnie spolaryzowanie bazy tranzystora T4 wywo³a w³¹czenie tranzystorów T2 i T5 i obrót
silnika w kierunku przeciwnym.
Re: AVT-1444
A czy szanowny Pan nie potrafi czytać ze zrozumieniem, chyba wyraźnie napisałem w czym tkwi mój problem na którego zresztą temat nic nowego Pan nie wtrącił do dyskusji po za sprawami oczywistymi.
Cytuję: "więc zostaje mi kombinować".
Bo chyba nikt nie ma innego sprawdzonego rozwiązania gdzie mógłbym regulować prędkość i zmienić kierunek obrotów.
A na kombinowanie trzeba mieć czas i pieniądze gdzie pierwszego mam niekiedy ale nie zawsze pod dostatkiem lecz tego drugiego zatem przeważnie brak.
Dziękuję.
Zadzwoniłem do AVT i Pan z serwisu wszystko mi wytłumaczył za co jestem mu bardzo wdzięczny.
Zmiana kierunku obrotów silnika nastąpi po wcześniejszym zatrzymaniu silnika zjeżdżając w dół z regulacją prędkości a następnie jeśli w dalszym ciągu będziemy utrzymywać "zmniejszanie prędkości" silnik zacznie się kręcić w odwrotną stronę coraz to szybciej do pożądanego efektu końcowego.
Dziękuję.
Temat uważam za zamknięty.
Cytuję: "więc zostaje mi kombinować".
Bo chyba nikt nie ma innego sprawdzonego rozwiązania gdzie mógłbym regulować prędkość i zmienić kierunek obrotów.
A na kombinowanie trzeba mieć czas i pieniądze gdzie pierwszego mam niekiedy ale nie zawsze pod dostatkiem lecz tego drugiego zatem przeważnie brak.
Dziękuję.
Zadzwoniłem do AVT i Pan z serwisu wszystko mi wytłumaczył za co jestem mu bardzo wdzięczny.
Zmiana kierunku obrotów silnika nastąpi po wcześniejszym zatrzymaniu silnika zjeżdżając w dół z regulacją prędkości a następnie jeśli w dalszym ciągu będziemy utrzymywać "zmniejszanie prędkości" silnik zacznie się kręcić w odwrotną stronę coraz to szybciej do pożądanego efektu końcowego.
Dziękuję.
Temat uważam za zamknięty.
Re: AVT-1444
To może taka riposta mała.
Jeśli się coś już ma to się kombinuje aż się dojdzie że tak powiem do sedna organoleptycznie.
Do takich kombinacji nie potrzeba pieniędzy.
No i w końcu jeśkli się chce mieć sterownik jaki się chce to wystarczy na podstawie oryginału napisać własny kod.
Też uważam temat za zamknięty.
Jeśli się coś już ma to się kombinuje aż się dojdzie że tak powiem do sedna organoleptycznie.
Do takich kombinacji nie potrzeba pieniędzy.
No i w końcu jeśkli się chce mieć sterownik jaki się chce to wystarczy na podstawie oryginału napisać własny kod.
Też uważam temat za zamknięty.
Re: AVT-1444
A ja się zgodzę z wami oboma. Wyjątkowo zamykamy.Też uważam temat za zamknięty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości