Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięUzupelnienia do projektu "komputer samochodowy" AVT434
Moderatorzy:Jacek Bogusz, Grzegorz Becker, procesorowiec, robertw, Moderatorzy
-
- -
- Posty:25
- Rejestracja:5 paź 2006, o 17:16
- Lokalizacja:Wieluń
mam taki problem. R19 1,7 mono komp. na S65 z wgranym softem 4.52 gaz. jak pracuje na benzynie to nie pokazuje spalnia(obrotów) jak by nie miał podłączenia wtrysku. jak sie przełączy na gaz to wtedy pokazuje spalanie ale czasami (często) jak stoje to spalanie 1,7l/h a czasami 31l/h. Podłączony jestem bezpośrednio na wtyku kompa w przewodzie ekranowanym. Wtrysk jest sterowany sygnałem "masy" . W przypadku innych komp.sam. na innych stronach stosują transoptor do pomiaru wtrysku. czy i w tym wypadku pomogłoby dla dokładnego pomiaru.
I jeszcze jedno ,jeśli jest podłączony wtrysk to zawiesza się ekran. tz. jak wyłącze silnik i jest odliczanie (nastawiłem na 1min) czyli 00:59 to dojdzie do 00:01 powinno zniknąć a zostaje 00:0
Czy ktoś się spotkał z czymś takim.
I jeszcze jedno ,jeśli jest podłączony wtrysk to zawiesza się ekran. tz. jak wyłącze silnik i jest odliczanie (nastawiłem na 1min) czyli 00:59 to dojdzie do 00:01 powinno zniknąć a zostaje 00:0
Czy ktoś się spotkał z czymś takim.
Witam
Może ktoś zakładał komputerek do Seicento 1,1 SPI i poda jaki ma wsółczynnik wtrysku. U mnie po kalibracji wyszło 18648 i wydaje mi się że chyba mam za duże spalanie (albo mi się tylko wydaje). Nalałem do pełna przejechałem ok 140km i znów do pełna weszlo mi 5,5 litra więc tyle wpisałem. Ale chętnie porównam z innymi.
Czy przewód od wtryskiwacza ma być w ekranie czy może być zwykły. U mnie jak jest na wolnych obrotach to skacze mam 900 i za chwilę 957 i tak w kółko z częstotliwością ok 5Hz. Wgrałem najnowsze oprogramowania. (Spróbuję wcześniejsze bo wydaje mi się że tak nie było) Przez to chyba spalanie mi skacze nie trzyma np 5,4 l/100km tylko sklacze o jakieś 0,2. Czy ktoś też tak ma?
Do posiadaczy SC jakie macie czasy otwarcia wtryskiwaczy w przedostatnim menu w komputerku (menu serwisowe)? Proszę o podanie.
pozdr.
Może ktoś zakładał komputerek do Seicento 1,1 SPI i poda jaki ma wsółczynnik wtrysku. U mnie po kalibracji wyszło 18648 i wydaje mi się że chyba mam za duże spalanie (albo mi się tylko wydaje). Nalałem do pełna przejechałem ok 140km i znów do pełna weszlo mi 5,5 litra więc tyle wpisałem. Ale chętnie porównam z innymi.
Czy przewód od wtryskiwacza ma być w ekranie czy może być zwykły. U mnie jak jest na wolnych obrotach to skacze mam 900 i za chwilę 957 i tak w kółko z częstotliwością ok 5Hz. Wgrałem najnowsze oprogramowania. (Spróbuję wcześniejsze bo wydaje mi się że tak nie było) Przez to chyba spalanie mi skacze nie trzyma np 5,4 l/100km tylko sklacze o jakieś 0,2. Czy ktoś też tak ma?
Do posiadaczy SC jakie macie czasy otwarcia wtryskiwaczy w przedostatnim menu w komputerku (menu serwisowe)? Proszę o podanie.
pozdr.
Witam. Jestem pełen podziwu dla autora projektu!!!
Może ktoś chciałby odsprzedać swój komputerek lub częścina niego.
Z elektroniką u mnie słabo, podejrzewam że będę miał problemy z zaprogramowaniem.
Może ktoś z B-B już taki sprzet składał i udzieli pomocy??
Prosze o kontakt na priv lub tom_ek1@inbox.com
Może ktoś chciałby odsprzedać swój komputerek lub częścina niego.
Z elektroniką u mnie słabo, podejrzewam że będę miał problemy z zaprogramowaniem.
Może ktoś z B-B już taki sprzet składał i udzieli pomocy??
Prosze o kontakt na priv lub tom_ek1@inbox.com
kupie
witam czy ma ktoś z was do sprzedania taki komputerek najlepiej z kolorowym wyświetlaczem. GG11282361 lorenz0@wp.pl
Kompletuję części do modelu z wyświetlaczem S65 i w związku z tym mam pytanie. Na Allegro spotkałem się z dwoma rodzajami tego wyświetlacza : LS020B8UD05 oraz LS020B8UD06 ( przy zakupie należy podac który). Czy ma znaczenie końcówka 05 lub 06 ? Jesli ma to jakie i jaki wyswietlacz zastosowaś do komputerka ? Pozdro melex.
predkość rośnie
witam
komputerek złożony na aduc 816,po podłączeniu zasilania przejechane kilometry rosną,wymieniłem tranzystor,ale dalej to samo,wersja softu3.32,co to może być prosze o odpowiedż.
komputerek złożony na aduc 816,po podłączeniu zasilania przejechane kilometry rosną,wymieniłem tranzystor,ale dalej to samo,wersja softu3.32,co to może być prosze o odpowiedż.
-
- -
- Posty:15
- Rejestracja:15 paź 2006, o 23:26
- Lokalizacja:Łódź
-
- -
- Posty:25
- Rejestracja:5 paź 2006, o 17:16
- Lokalizacja:Wieluń
Jeżeli kotś chce sobie złożyk komputerek na elementach przewlekanych
mam do sprzedania kilka sztuk płytek drukowanych V27.
Płytki sa idealne ocynowane wykonane w zakladzie zajmujacym sie tworzeniem PCB.
schemat i opis moge umieścić na forum
viewtopic.php?p=82582#82582
mail: piotrek@biza.eu
gg:6779944
Dodano: 16.05.2008 18:58
Zostały jeszcze 3 sztuki.
Dodano: 1.06.2008 17:57
Została jeszcze 1 sztuka.
mam do sprzedania kilka sztuk płytek drukowanych V27.
Płytki sa idealne ocynowane wykonane w zakladzie zajmujacym sie tworzeniem PCB.
schemat i opis moge umieścić na forum
viewtopic.php?p=82582#82582
mail: piotrek@biza.eu
gg:6779944
Dodano: 16.05.2008 18:58
Zostały jeszcze 3 sztuki.
Dodano: 1.06.2008 17:57
Została jeszcze 1 sztuka.
Witam,mam taki problem. R19 1,7 mono komp. na S65 z wgranym softem 4.52 gaz. jak pracuje na benzynie to nie pokazuje spalnia(obrotów) jak by nie miał podłączenia wtrysku. jak sie przełączy na gaz to wtedy pokazuje spalanie ale czasami (często) jak stoje to spalanie 1,7l/h a czasami 31l/h. Podłączony jestem bezpośrednio na wtyku kompa w przewodzie ekranowanym. Wtrysk jest sterowany sygnałem "masy" . W przypadku innych komp.sam. na innych stronach stosują transoptor do pomiaru wtrysku. czy i w tym wypadku pomogłoby dla dokładnego pomiaru.
I jeszcze jedno ,jeśli jest podłączony wtrysk to zawiesza się ekran. tz. jak wyłącze silnik i jest odliczanie (nastawiłem na 1min) czyli 00:59 to dojdzie do 00:01 powinno zniknąć a zostaje 00:0
Czy ktoś się spotkał z czymś takim.
Tez mam podobny problem w mojej 19-tce - komp na s65 i soft 4.53 gaz. Przy ruszaniu, czasem hamowaniu pojawia sie bardzo duze wskazania zuzycia paliwa np zazwyczaj 30-50l/100km a poza tym mam caly czas "0". Podpialem sie do kabla przy wtryskiwaczu i na tym podpieciu 2 lata temu bez problemu dzialal mi komputerek jeszcze na wyswietlaczu 5110.
Pomozcie prosze... Co moze byc przyczyna? Czy nastapily jakies wielkie zmiany dla s65 lub w sofcie???
pzdr.
Witam
Mam pytanie moze troche odbiegajace od tematu.. ale..
buduje komputerek do swojego samochodu Audi B4, zalezy mi na tym aby wykorzystac sygnal spalania generowany przez sterownik silnika. Problem w tym ze jest to sygnal analogowy, ilosc spalanego aktualnie paliwa jest proporcjonalna do napiecia z zakresu 0-1,5V. Ze spalaniem chwilowym nie bedzie problemu bo wystarczy przetworzyc to napiecie na wartosc cyfrowa (ADC)*wsp_korekcji.
Jak zmierzyc spalanie srednie na 100km w takim przypadku? Czujnik przebytej drogi generuje impulsy co jakis dystans.
Czy wlasciwe jest wyliczenie sredniej arytmetycznej z np 10 probek napiecia spalania i podzielenie jej przez dystans przejechany podczas zbierania owych 10 probek? Calosc oczywiscie * wspolczynnik_korekcji zeby wykalibrowac pomiar.
EDIT ----------------------------------------------------
Po czesci odpowiedzialem sobie sam.... przeciez wtedy bedzie to srednia spalania na malym odcinku a nie ogolna srednia lub srednia spalania trasy.
A wiec nalezy sumowac ilosc spalonego paliwa, sumowac przebyta droge i liczyc iloczyn.
Pytanie tylko jak czesto dokonywac pomiaru napiecia spalania aby wynik sie nie rozjezdzal przy czestych skokach spalania (tak aby nie pomijac wiekszosci wartosci)?? Myslicie ze co okolo 10 odczytow/s starczy?
Mam pytanie moze troche odbiegajace od tematu.. ale..
buduje komputerek do swojego samochodu Audi B4, zalezy mi na tym aby wykorzystac sygnal spalania generowany przez sterownik silnika. Problem w tym ze jest to sygnal analogowy, ilosc spalanego aktualnie paliwa jest proporcjonalna do napiecia z zakresu 0-1,5V. Ze spalaniem chwilowym nie bedzie problemu bo wystarczy przetworzyc to napiecie na wartosc cyfrowa (ADC)*wsp_korekcji.
Jak zmierzyc spalanie srednie na 100km w takim przypadku? Czujnik przebytej drogi generuje impulsy co jakis dystans.
Czy wlasciwe jest wyliczenie sredniej arytmetycznej z np 10 probek napiecia spalania i podzielenie jej przez dystans przejechany podczas zbierania owych 10 probek? Calosc oczywiscie * wspolczynnik_korekcji zeby wykalibrowac pomiar.
EDIT ----------------------------------------------------
Po czesci odpowiedzialem sobie sam.... przeciez wtedy bedzie to srednia spalania na malym odcinku a nie ogolna srednia lub srednia spalania trasy.
A wiec nalezy sumowac ilosc spalonego paliwa, sumowac przebyta droge i liczyc iloczyn.
Pytanie tylko jak czesto dokonywac pomiaru napiecia spalania aby wynik sie nie rozjezdzal przy czestych skokach spalania (tak aby nie pomijac wiekszosci wartosci)?? Myslicie ze co okolo 10 odczytow/s starczy?
-
- -
- Posty:25
- Rejestracja:5 paź 2006, o 17:16
- Lokalizacja:Wieluń
Potrzebuje złożyć kilka płytek składających się tylko płytki z zaprogramowanym procesorem no i oczywiscie elemenatmi potrzebnymi do zaprogramowania...
Mogłby ktos dobrze wdrozony w budowe teko komputera zaznaczyc na schemacie elementy potrzebne do zaprogramowania procesora i nic poza tym??
Bylbym wdzieczny:)
Mogłby ktos dobrze wdrozony w budowe teko komputera zaznaczyc na schemacie elementy potrzebne do zaprogramowania procesora i nic poza tym??
Bylbym wdzieczny:)
Witam Serdecznie. Śledzę ten temat od bardzo dawna, ale dopiero pierwszy raz zabieram tutaj głos.
Do piotrekcrash: do zaprogramowania procesora potrzebujesz zasilania (stabilizator +5V), sam procesor, kwarc, rezystor R40 wraz ze zworką. Programator podłanczasz pod piny 16 i 17. Tyle ci wystarczy.
Mam jeszcze prośbę do autora projektu. Czy jest możliwe aby na ekranie podstawowym zamiast czasu długości jazdy była wyświetlana aktualna godzina? Wiem żę można w konfiguracji ekranów ustawić wyswitlanie aktualnej godziny, ale tracę możliwośc śledzenia napiecia ładowania. Może jakaś nowa opcja w menu by to ustawić indywidualnie. Nigdy nie przywiązywałem uwagi do tego, jak długo jadę, a aktualna godzina by mi sie przydała, tym bardziej że zamontowałem go w miejscu orginalnego zegarka (Fort Escort MK7 1.6 16V). Używam v4.53s benzyna836 z wyswietlaczem od S65.
Pozdrawiam
Do piotrekcrash: do zaprogramowania procesora potrzebujesz zasilania (stabilizator +5V), sam procesor, kwarc, rezystor R40 wraz ze zworką. Programator podłanczasz pod piny 16 i 17. Tyle ci wystarczy.
Mam jeszcze prośbę do autora projektu. Czy jest możliwe aby na ekranie podstawowym zamiast czasu długości jazdy była wyświetlana aktualna godzina? Wiem żę można w konfiguracji ekranów ustawić wyswitlanie aktualnej godziny, ale tracę możliwośc śledzenia napiecia ładowania. Może jakaś nowa opcja w menu by to ustawić indywidualnie. Nigdy nie przywiązywałem uwagi do tego, jak długo jadę, a aktualna godzina by mi sie przydała, tym bardziej że zamontowałem go w miejscu orginalnego zegarka (Fort Escort MK7 1.6 16V). Używam v4.53s benzyna836 z wyswietlaczem od S65.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości