Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięUzupelnienia do projektu "komputer samochodowy" AVT434
Moderatorzy:Jacek Bogusz, Grzegorz Becker, procesorowiec, robertw, Moderatorzy
-
- -
- Posty:3
- Rejestracja:25 paź 2007, o 11:19
- Lokalizacja:eee
witam, komputer chodzi ok, nie mam zadnych zastrzezen...male klopoty z wgraniem softu....mam jednak problem z podswietlaniem wyswietlacza, nie swieci, dody sa ok...moze ktos mial podobny problem prosze o pomoc...POZDRAWIAM....
ACH JESZCZE JEDNO PYTANIE MOZE KTOS MONTOWAL UKLAD W RENAULT 19 Z MONO WTRYSKIEM-JEST MOZLIWOSC PODLACZENIA SIE GDZIES Z SYGNALEM PRZEJECHANEJ DROGI..NP. POD KTORE ZLACZE KOMPUTERA LUB GDZIESZ POD LICZNIK KM/H ?????????????????
ACH JESZCZE JEDNO PYTANIE MOZE KTOS MONTOWAL UKLAD W RENAULT 19 Z MONO WTRYSKIEM-JEST MOZLIWOSC PODLACZENIA SIE GDZIES Z SYGNALEM PRZEJECHANEJ DROGI..NP. POD KTORE ZLACZE KOMPUTERA LUB GDZIESZ POD LICZNIK KM/H ?????????????????
Sam kiedyś sie przymierzałem do zamontowania tego komputerka w mojej 19-nastce, ale ją sprzedałem . Ale z tego co sie zorientowałem to najlepiej gdzieś na szrocie znaleść linkę prękościomierza od renówki z komputerem pokładowym. Tam na lince jest oryginalny czujnik.ACH JESZCZE JEDNO PYTANIE MOZE KTOS MONTOWAL UKLAD W RENAULT 19 Z MONO WTRYSKIEM-JEST MOZLIWOSC PODLACZENIA SIE GDZIES Z SYGNALEM PRZEJECHANEJ DROGI..NP. POD KTORE ZLACZE KOMPUTERA LUB GDZIESZ POD LICZNIK KM/H ?????????????????
--------------
Pozdrawiam
Pojawiło się kilka wersji softu i elektroniki w zależności od zastosowanego wyświetlacza.
Na początku był to komputerek oparty na procesorze ADUC 816 z LCD NOKIA 5110
Z braku miejsca w pamięci procesora była zmiana na ADUC 832
Następnie powstała wersja z LCD kolor na różne LCD i tym samym różne softy obsługujące dany wyświetlacz.
W każdym sofcie masz opis TXT która wersja softu jest na dany LCD i która obsługuje np rodzaj paliwa PB lub LPG.
Darekk jasno opoisał co i która wersja zawiera i jakie nastąpiły zmiany do poprzedniej wersji.
Na początku był to komputerek oparty na procesorze ADUC 816 z LCD NOKIA 5110
Z braku miejsca w pamięci procesora była zmiana na ADUC 832
Następnie powstała wersja z LCD kolor na różne LCD i tym samym różne softy obsługujące dany wyświetlacz.
W każdym sofcie masz opis TXT która wersja softu jest na dany LCD i która obsługuje np rodzaj paliwa PB lub LPG.
Darekk jasno opoisał co i która wersja zawiera i jakie nastąpiły zmiany do poprzedniej wersji.
dzieki, to już wiem, tylko teraz o wersje hardware do wyswietlacza np z s65 czy jest jakis ostateczny schemat w protelu zeby mozna bylo sobie jakas plytke zaprojektowac, a może ktoś już to zrobił, interesowała by mnie wersja SMD ze wzgledu na małą ilość miejsca pod deska rozdzielczą, z góry dzieki za dalszą pomoc,
pozdrawiam,
Piotrek
pozdrawiam,
Piotrek
-
- -
- Posty:3
- Rejestracja:25 paź 2007, o 11:19
- Lokalizacja:eee
witam, pytanie bardziej do konstruktora i twórcy softu...mam monowtrysk, obroty pokazuje zawyzone 4-krotnie...jest moze wersja softu dla moowtrysków?...moze zastosowac jakis dzielnik przez 4 ale czy to nie zafalszyje sygnalu z wtryskiwacza? z brakiem sygnalu z czyjnika drogi poradzilem sobie poprzez kontrakton pod licznikiem drogi:) pozdrawiam
-
- -
- Posty:15
- Rejestracja:15 paź 2006, o 23:26
- Lokalizacja:Łódź
ACH JESZCZE JEDNO PYTANIE MOZE KTOS MONTOWAL UKLAD W RENAULT 19 Z MONO WTRYSKIEM-JEST MOZLIWOSC PODLACZENIA SIE GDZIES Z SYGNALEM PRZEJECHANEJ DROGI..NP. POD KTORE ZLACZE KOMPUTERA LUB GDZIESZ POD LICZNIK KM/H ?????????????????
osobiście mam zamontowany w R19 1,7mono, zamiast impulsatora na lince wstawiłem opisany projekt impulsatora na początku tematu. Po kalibracji prędkość wskazuje prawidłowo tylko jak stoje i włącze kierunki to pokazuje mi że jadę ze zmieną prędkością 2-7 km/h , ale to raczej kwestja wstawienia filtru przeciwzakłuceniowego.
Narazie jest jeszcze w fazie testów
ja też mam podobny problem, tyle że ze wskazaniami temperatury. Man przeciągnięty przewód aż do lewego nadkola gdzie zamontowałem czujnik temperatury zewnętrznej i jeśli zostawię go jako singla to działa ok, problem pojawia się jak dołaczam drugi identyczny czujnik, do tego samego kabla, tyle że wcxzesniej. Prawidłowe odczyty mam tylko na postoju i to nie zawsze, przeważnie na zmianę pojawia mi się 85 stopni i 0 stopni na czerwonym tle, momentami mam prawidłowe odczyty z tego czujnika w nakkolu, ale z tym czujnikiem w kabinie to koszmar. Jak ciągnąc ten kabel i jak podpinać te czujniki ?? jeden wspólny punkt masy dla obu ?? dodam że montuję ten dodatkowy tranzystor, na wyświetlaczu znaczki rośnie/opada są tylko przy górnym wskazaniu, przy dolnym nie zauważyłem ani razu żeby się jakiś znaczek pojawił.[... ale to raczej kwestja wstawienia filtru przeciwzakłuceniowego.
...
Jak jest w waszych samochodach ??
-
- -
- Posty:15
- Rejestracja:15 paź 2006, o 23:26
- Lokalizacja:Łódź
Witam. Przewód do DS'ów powinien być ekranowany. W przypadku braku ekranu mogą pojawić się zakłucenia w transmisji danych z czujnika temp. do komputerka. Rezultatem tego są błędne wsazania. Przy temp wewnętrznej od wersji "wsadu" 4v50 bodajrze nie działają strzałeczki. Ale pozytywem jest, że nie mruga niebieski kwadracik. W moim samochodzie (Kia Clarus)działa pomiar temp bez problemów. Jest dokładny i od 2,5 stopnia chyba zaświeca się temp na czerwono. W Volvo z fabrycznym komputerem zaświecała się kontrolka oblodzenia przy 4 stopniach.
to jest przewód w ekranie, ścislej to dałem jakiś kabel USB z 4 żyłami,
jeden wykorzystuję jako sygnałowy drugi jako masa i pozostałe wykorzystuję do autoalarmu. Nie ekranowany jest tylko krótki 30cm odcinek który idzie pod zakole, bo żeby się nie ocierał dałem go w peszlu, 2 przewody bo masę również biorę z tego ekranowanego. I ten działa OK. Problem jest z drugim, na razie przykręciłem go w okololicy chłodnicy aby mieć info kiedy puścił termostat, też ostatnie 30cm bez ekranu w peszlu z tym że masa brana jest z chłodnicy i jest pewne przejście, sprawdzałem. Niestety ten czujnik "milczy" bo mam na początku identyczne wskazania IN/OUT, dopiero po pewnym czasie po kilku minutach coś się zaczyna między nimi różnić, na przemian przy zmianie ekranu pojawi się losowo 85 lub 0 stopni, a widzę że termostat już puścił bo obserwuję na wskaźniku temp charakterystyczny spadek temp o kilka stopni, i co dziwne jak zatrzymam autko to mam prawidłowe wskazania z obu, jeden mi pokazywał dzisiaj 8 stopni na zewn ątrz i tykle było rzeczywiście a drugi pokazywał 30 stopni w chłodnicy i jak dotknąłem ręką to faktycznie była ciepła. Czy inne podłączenie masy jest tu decydujące? oczywiście przy najbliższej okazji orzełączę masę i oba czujniki będą miały masę podaną w identyczny sposób, ale coś mi się wydaje że to nie w tym rzecz, bardziej prawdopodobne że potrzebny lepszy filtr w zasilaniu komputerka, przydałby się porządny dławik na wejściu.
Aha, jest coś takiego jak konfigutracja DS18b20 w menu, o co w niej biega ??
bo w przyszłości chciałbym podłączyć 4 czujniki temperatury bo autko mi się gotuje w korkach i chcę dołożyć dodatkowy wentylator coby ruszał już przy 60 stopni
jeden wykorzystuję jako sygnałowy drugi jako masa i pozostałe wykorzystuję do autoalarmu. Nie ekranowany jest tylko krótki 30cm odcinek który idzie pod zakole, bo żeby się nie ocierał dałem go w peszlu, 2 przewody bo masę również biorę z tego ekranowanego. I ten działa OK. Problem jest z drugim, na razie przykręciłem go w okololicy chłodnicy aby mieć info kiedy puścił termostat, też ostatnie 30cm bez ekranu w peszlu z tym że masa brana jest z chłodnicy i jest pewne przejście, sprawdzałem. Niestety ten czujnik "milczy" bo mam na początku identyczne wskazania IN/OUT, dopiero po pewnym czasie po kilku minutach coś się zaczyna między nimi różnić, na przemian przy zmianie ekranu pojawi się losowo 85 lub 0 stopni, a widzę że termostat już puścił bo obserwuję na wskaźniku temp charakterystyczny spadek temp o kilka stopni, i co dziwne jak zatrzymam autko to mam prawidłowe wskazania z obu, jeden mi pokazywał dzisiaj 8 stopni na zewn ątrz i tykle było rzeczywiście a drugi pokazywał 30 stopni w chłodnicy i jak dotknąłem ręką to faktycznie była ciepła. Czy inne podłączenie masy jest tu decydujące? oczywiście przy najbliższej okazji orzełączę masę i oba czujniki będą miały masę podaną w identyczny sposób, ale coś mi się wydaje że to nie w tym rzecz, bardziej prawdopodobne że potrzebny lepszy filtr w zasilaniu komputerka, przydałby się porządny dławik na wejściu.
Aha, jest coś takiego jak konfigutracja DS18b20 w menu, o co w niej biega ??
bo w przyszłości chciałbym podłączyć 4 czujniki temperatury bo autko mi się gotuje w korkach i chcę dołożyć dodatkowy wentylator coby ruszał już przy 60 stopni
Co do ekranowania to spróbuj tylko podłaczyć czyjniki w tym kablu bez autoalarmu.to jest przewód w ekranie, ścislej to dałem jakiś kabel USB z 4 żyłami,
jeden wykorzystuję jako sygnałowy drugi jako masa i pozostałe wykorzystuję do autoalarmu.
[ciach]
Aha, jest coś takiego jak konfigutracja DS18b20 w menu, o co w niej biega ??
bo w przyszłości chciałbym podłączyć 4 czujniki temperatury bo autko mi się gotuje w korkach i chcę dołożyć dodatkowy wentylator coby ruszał już przy 60 stopni
Może także duża długość kabla mieć znaczenie ..... ja umieściłem czujnik zew. poniżej zawiasu drzwi przednich
A konfig czujników to podstawa tam właśnie ustawiasz który jest zew. a który wew. jak nie ustawisz to powinieneś mieć na wyświetlaczu dwie takie same temp. z jednego z czujników.
Jak masz dwa czujniki do ustaw tak : 1-2-1-2 lub 2-1-2-1
.
Re: Uzupelnienia do projektu "komputer samochodowy"
Witajcie.
Czy ktoś miał przypadek, że po włączeniu zasilania (nowo uruchamiany), komp daje same śmieci na ekran (S65)?
Programuje się ok, dźwięki wydają się być ok, tylko na ekran rzuca ww śmieci.
Wyświetlacz podmieniony, elementy (R,C,D,T) sprawdzone.
Gdzie może być przyczyna?
Pozdrawiam
Czy ktoś miał przypadek, że po włączeniu zasilania (nowo uruchamiany), komp daje same śmieci na ekran (S65)?
Programuje się ok, dźwięki wydają się być ok, tylko na ekran rzuca ww śmieci.
Wyświetlacz podmieniony, elementy (R,C,D,T) sprawdzone.
Gdzie może być przyczyna?
Pozdrawiam
Re: Uzupelnienia do projektu "komputer samochodowy"
Witajcie.
Czy ktoś miał przypadek, że po włączeniu zasilania (nowo uruchamiany), komp daje same śmieci na ekran (S65)?
Programuje się ok, dźwięki wydają się być ok, tylko na ekran rzuca ww śmieci.
Wyświetlacz podmieniony, elementy (R,C,D,T) sprawdzone.
Gdzie może być przyczyna?
Pozdrawiam
IMHO :
1. czy dobrze podłączone sa kabelki do LCD i do płytki z LCD ?
2. za długi kabel pomięcy LCD a płytka .... max ~~ 15cm..
3 .uszkodzony LCD
Re: Uzupelnienia do projektu "komputer samochodowy"
Wszystkie kompy do tej pory mi działały poprawnie na tej konfiguracji, długości przewodów.IMHO :
1. czy dobrze podłączone sa kabelki do LCD i do płytki z LCD ?
2. za długi kabel pomięcy LCD a płytka .... max ~~ 15cm..
3 .uszkodzony LCD
Wyświetlacz dwukrotnie podmieniany.
Pytam raczej o jakiś "myk", z którymś ktoś mógł mieć do czynienia.
Może procesor jest uszkodzony (jakiś port), choć zaprogramował się i piszczy poprawnie.
Szukam od piątku i nie mogę się doszukać, już nawet sprawdzam połączenia na płytce, bo AVT lubi zrobić zwarcie
EDIT:
No i problem rozwiązany
Dacie wiarę, że podlutowanie sąsiedniego wyświetlacza (zamiana z innego komputerka) pomogła?
Razem z przewodami.
Nie wiem czy to ma znaczenie, ale są dwie wersje LS020B:
- LS020B8UD06
- LS020B8UD05
Obie działają, a w tym konkretnym przypadku zamieniłem je miejscami.
Pytanie czym się różnią..
Jak sprawują się komputerki zimą
Witam
Mój komputerek ma przypadłość, że jak jest zimno to bardzo słabo widać (wyświetlacz mono od Nokii) co akurat mnie nie dziwi. Jednak jak (przy takiej słabej widoczności) zapalę silnik to wszystko na ekranie znika. Działa tylko podświetlanie. Nic nie pojawia się nawet jak nagrzeje się w aucie. Przy kolejnym uruchomieniu wszystko jest OK.
Czy macie podobne przypadki?
Pozdrwiam
Viktus - komputerek w fiacie PALIO.
Mój komputerek ma przypadłość, że jak jest zimno to bardzo słabo widać (wyświetlacz mono od Nokii) co akurat mnie nie dziwi. Jednak jak (przy takiej słabej widoczności) zapalę silnik to wszystko na ekranie znika. Działa tylko podświetlanie. Nic nie pojawia się nawet jak nagrzeje się w aucie. Przy kolejnym uruchomieniu wszystko jest OK.
Czy macie podobne przypadki?
Pozdrwiam
Viktus - komputerek w fiacie PALIO.
-
- -
- Posty:4
- Rejestracja:7 mar 2006, o 17:37
- Lokalizacja:zzz
Cze
Ma ktoś może płytki drukowane do montażu przewlekanego? Widziałem że ktoś miał na zbyciu dawniej. Jak by co to chętnie bym kupił. Proszę o ewentualny kontakt na e-mail sandblasting@gmail.com)
Ma ktoś może płytki drukowane do montażu przewlekanego? Widziałem że ktoś miał na zbyciu dawniej. Jak by co to chętnie bym kupił. Proszę o ewentualny kontakt na e-mail sandblasting@gmail.com)
diesel
Witam wszystkich
nie wiem czy była już mowa o silniku diesla ale chciałbym miec w swoim samochodzie taki komputer... jak juz powiedziałem jest to diesel niestety pompa wtryskowa jest sterowana całkowicie mechanicznie... czy da sie to jakos zrobic?
nie wiem czy była już mowa o silniku diesla ale chciałbym miec w swoim samochodzie taki komputer... jak juz powiedziałem jest to diesel niestety pompa wtryskowa jest sterowana całkowicie mechanicznie... czy da sie to jakos zrobic?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości