Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

filtrowanie napięcia

Kuba
-
-
Posty:51
Rejestracja:20 kwie 2003, o 11:09
Lokalizacja:Białystok
Kontaktowanie:
filtrowanie napięcia

Postautor: Kuba » 20 kwie 2003, o 11:18

witam wszystkich

odstawiłem na rok elektronikę (at89c2051 w szczególności) na rzecz webdesign'u, teraz, gdy słońce świeci zapragnąłem miż w moim autku fajny basik. Zrobiem sobie subwoofer. Pięknie gra, daje głęboki bas, jedyne co mi żyć nie daje, to pisk niezależny od ustawionej głośności...

W subie jest wzmacniacz 20W (taki z jabela).

Piski są słyszalne tylko wtedy, gdy włączony jest silnik, po wyłączeniu słychać już sam bas. Myślę, że to jest wina nie odfiltrowanego napięcia i nie wiem jak sobie z tym poradzić.

I jeszcze jeden mały problemik, taki mniej ważny. Czy znacie dobry sposób odelektryzowywania samochodu?? bo strasznie kopie! (paski gumowe nie wchodzą w grę)

pozdrwiam

Kuba[/b]

Awatar użytkownika
M.Ch.
-
-
Posty:72
Rejestracja:30 kwie 2003, o 18:07
Lokalizacja:Szczecin

Postautor: M.Ch. » 1 maja 2003, o 10:46

Z opisu wynika,że twoje autko ma zapłon iskrowy (silnik benzynowy i przerywacz). Zakłócenia,będące następstwem iskrzenia styków, mogą być przenoszone drogą radiową. Pierwszym krokiem jest zamontowanie dodatkowych kondensatorów przeciwzakłóceniowych przy przerywaczu i prądnicy.Sygnał do wzmacniacza doprowadź przewodami ekranowanymi w następujący sposób: ekran połącz tylko z jednej strony do masy,jak najbliżej punktu zasilania końcówki mocy. Połączenia mas wykonaj w jednym punkcie przy pomocy osobnych przewodów.Przewody zasilające solidne (4mm2 ). Na wejściu zasilania kondensator elektrolityczny o pojemności 10000 mikro i równolegle MKS 100n. Prawdopodobnie te zabiegi przyniosą efekt.

Marek81

Postautor: Marek81 » 1 maja 2003, o 18:28

Jedna uwaga na temat filtru zasilania.
Najpierw daj diodę w kierunku przewodzenia, a dopiero za nią kondensatory filtrujące do masy, o których pisze M.Ch.
To spowoduje, że kondensatory będą filtrować napięcie tylko dla wzmacniacza, a nie będą rozładowywane przez względnie małą rezystancję odbiorników prądu w samochodzie (włókna żarówek, zapłon itd.)
Na diodzie stracisz 0.6 do 1V. Poza tym musi wytrzymać prąd Twojego wzmacniacza - czyli jeśli wzmacniacz ma 20W, to daj diodę na 2A.
Ten sposób jest przeze mnie sprawdzony i skutecznie usuwa zakłócenia przedostające się po zasilaniu (ja dodałem jeszcze szeregowy dławik).

Pozdrawiam.

katarcza
-
-
Posty:158
Rejestracja:29 kwie 2003, o 12:48

Postautor: katarcza » 11 maja 2003, o 00:35

Polecałbym sprawdzic równiez sam przerywacz zapłonu. tam jest kondziłek przeciwzakłuceniowy, może nawalił?

Wróć do „Elektronika - tematy dowolne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości