Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięUzupelnienia do projektu "komputer samochodowy" AVT434
Moderatorzy:Jacek Bogusz, Grzegorz Becker, procesorowiec, robertw, Moderatorzy
Witam
Zamontowałem wyświetlacz S65 i wgrałem oprogramowanie 4v49s version1 specjalna jest problem w baku pozostalo 8 litrow ze po przejechaniu około 30 km komputer sie zresetowal i wskazalo ze nadal jest 8 litrow po ponownych okolo 30 km znowu nastapil reset i nadal w baku bylo 8 litrow po zatankowaniu reset nastapil po przejechaniu okolo 150km i komputer sie zawiesil pomoglo zdjecie zasilania
czy jeszcze komus komputer sie resetuje z ta wersja programu ?
pozdrawiam jarobo
Zamontowałem wyświetlacz S65 i wgrałem oprogramowanie 4v49s version1 specjalna jest problem w baku pozostalo 8 litrow ze po przejechaniu około 30 km komputer sie zresetowal i wskazalo ze nadal jest 8 litrow po ponownych okolo 30 km znowu nastapil reset i nadal w baku bylo 8 litrow po zatankowaniu reset nastapil po przejechaniu okolo 150km i komputer sie zawiesil pomoglo zdjecie zasilania
czy jeszcze komus komputer sie resetuje z ta wersja programu ?
pozdrawiam jarobo
Witam
Wgrałem tą wersję w piątek wprowadzając 44l paliwa i wypuściłem żonę autem na weekend, więc nie miałem bezpośredniego nadzoru nad pracą komputerka.
Sprawdziłem zapisy tras i wynika z nich, że zrobiła kilka tras w sumie na ok. 230km, obecnie w baku pozostało ok.27l paliwa, wydaje się więc, że komputer działał w porządku.
pozdrawiam
Wgrałem tą wersję w piątek wprowadzając 44l paliwa i wypuściłem żonę autem na weekend, więc nie miałem bezpośredniego nadzoru nad pracą komputerka.
Sprawdziłem zapisy tras i wynika z nich, że zrobiła kilka tras w sumie na ok. 230km, obecnie w baku pozostało ok.27l paliwa, wydaje się więc, że komputer działał w porządku.
pozdrawiam
!!! CHĘTNIE KUPIĘ GOTOWY ZAPROGRAMOWANY UKŁAD !!!
Cześć witam wszystkich! Jestem nowym użytkownikiem, z elektroniką mam niewiele wspólnego. Kończę studia, tematem mojej pracy dyplomowej jest projekt i wykonanie stanowiska do pomiaru zużycia paliwa silnika ZI. Został mi z góry narzucony układ AVT 434. Zakupiłem już wreszcie prawie wszystkie części, ale mam cholerny problem z poskładaniem tego wynalazku. Proszę o konkretne propozycje :603:
Cześć witam wszystkich! Jestem nowym użytkownikiem, z elektroniką mam niewiele wspólnego. Kończę studia, tematem mojej pracy dyplomowej jest projekt i wykonanie stanowiska do pomiaru zużycia paliwa silnika ZI. Został mi z góry narzucony układ AVT 434. Zakupiłem już wreszcie prawie wszystkie części, ale mam cholerny problem z poskładaniem tego wynalazku. Proszę o konkretne propozycje :603:
Planuję właśnie zrobić jakieś złącze uniwersalne dla mojego kompa tak by ułatwić jego aktualizacje. Tylko co zrobić z moimi ustawieniami żeby nie wprowadzać ich za każdym razem od nowa??
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2007, o 01:14 przez koroner_x, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja wyprowadziłem na przewodach (dł. ok. 0,5m) złącze do programowania zawierające:
- masa
- TXD
- RXD
- zwora Z1
- zwora Z1
- +12V
i wyłacznik zasilania komputerka.
Wtyczka programatora zwiera Z1, +12V zasila programator (przez stabilizator 5V) i można bez wyjmowania z samochodu zaktualizować oprogramowanie z laptopa.
Aby pozostawić ustawienia osobiste trzeba w programie w menu Configuration wybrać opcję Erase the CODE ONLY
pozdrowienia
- masa
- TXD
- RXD
- zwora Z1
- zwora Z1
- +12V
i wyłacznik zasilania komputerka.
Wtyczka programatora zwiera Z1, +12V zasila programator (przez stabilizator 5V) i można bez wyjmowania z samochodu zaktualizować oprogramowanie z laptopa.
Aby pozostawić ustawienia osobiste trzeba w programie w menu Configuration wybrać opcję Erase the CODE ONLY
pozdrowienia
Co do resetow to powodem moze byc rezystor w resecie ktory na schemacie jest 10k . Nalezy go zmienic na 1k lub w ogole zrezygnowac z calosci ukladu resetujacego i zostawic tylko na resecie procka do plusa kondensator np. 1u i do masy np. 47k.
Co do baku po resecie to sie zgadza, bo stan baku jest na biezaco liczony w RAMie a zapis wartosci do EEPROMu jest w momencie skonczenia trasy (zeby nie zajechac EEPROMu)
Co do baku po resecie to sie zgadza, bo stan baku jest na biezaco liczony w RAMie a zapis wartosci do EEPROMu jest w momencie skonczenia trasy (zeby nie zajechac EEPROMu)
a ten 1u do plusa to zwykły czy elektrolit, pytam sie bo mam akurat takiego jednego na 16v. Ja zamiast układu ds1819 mam wlutowane w jego pola rezystor do plusa 1M i C do masy 220u ale zanim zamontuje układ w aucie to pewnie lepiej zmienię na ten układ rc bezpośrednio na resecie bo potem jak będą sie działy cuda to znów auto będzie trzeba rozbierać
PS już przerobiłem i działa
PS już przerobiłem i działa
Ostatnio zmieniony 22 mar 2007, o 07:37 przez bartek76, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Darku zakupiłem w Conrad'zie dwa przepływomierze wytrzymujące 10 bar i chciałbym poskładać układ do auta z mechanicznym wtryskiem.
Czy można liczyć na uaktualnienie wersji dla przepływomierzy i przystosowanie jej do obsługi wyświetlacza z S65?
Chciałbym zacząć lutować i nie wiem czy mam przetrabiać płytkę pod ten wyświetlacz.
Komputerek ma być zamontowany w aucie ojca i czytelność wyświetlacza ma spore znaczenie.
pozdrowienia
Darku zakupiłem w Conrad'zie dwa przepływomierze wytrzymujące 10 bar i chciałbym poskładać układ do auta z mechanicznym wtryskiem.
Czy można liczyć na uaktualnienie wersji dla przepływomierzy i przystosowanie jej do obsługi wyświetlacza z S65?
Chciałbym zacząć lutować i nie wiem czy mam przetrabiać płytkę pod ten wyświetlacz.
Komputerek ma być zamontowany w aucie ojca i czytelność wyświetlacza ma spore znaczenie.
pozdrowienia
Uzupelnienia do projektu "komputer samochodowy"
Witam
Mam takie pytanie zaprojektowałem sobie w protelu płytke ale z zwykłymi elementami nie smd czy można zastosowac układ resetu DS 1813
Mam takie pytanie zaprojektowałem sobie w protelu płytke ale z zwykłymi elementami nie smd czy można zastosowac układ resetu DS 1813
- Załączniki
-
- ds1813.rar
- (111.87KiB)Pobrany 259 razy
Witam,
Jestem tu nowy, więc przed wszystkim gratulacje dla autora projektu.
Zamówiłem już płytkę i czekając na przesyłkę postanowiłem skompletować sobie elementy. Nasunęło mi sie jednak kilka pytań.
Przy kompletowaniu elementów z rezytorami nie miałem najmniejszych problemów, jednak schody pojawiły się przy kondensatorach. Konkternie chodzi o kondensatory C6, C8, C9, C10, C15 oraz C16. Na schemacie pobranym ze strony w wersji .pdf te kondesatory oznaczone są jako elektrolity. Jednak romiar podany przy nich "CTSMD C" czy "CTSMD B" posiadają kondestatory tantlowe. Tu moje pytanie: Jakie Wy stosowaliście?
Jestem tu nowy, więc przed wszystkim gratulacje dla autora projektu.
Zamówiłem już płytkę i czekając na przesyłkę postanowiłem skompletować sobie elementy. Nasunęło mi sie jednak kilka pytań.
Przy kompletowaniu elementów z rezytorami nie miałem najmniejszych problemów, jednak schody pojawiły się przy kondensatorach. Konkternie chodzi o kondensatory C6, C8, C9, C10, C15 oraz C16. Na schemacie pobranym ze strony w wersji .pdf te kondesatory oznaczone są jako elektrolity. Jednak romiar podany przy nich "CTSMD C" czy "CTSMD B" posiadają kondestatory tantlowe. Tu moje pytanie: Jakie Wy stosowaliście?
Witam.
Pytanie zarówno do autora projektu, jak i użytkowników komputerka.
Nastąpiło u mnie mechaniczne uszkodzenie jednego z czujników DS1820, czego efektem było zwarcie przewodów sygnałowych.
Zauważyłem to wczoraj, a problemy mam od dawna - brak wyświetlania poprawnej temp, potem ciągłe resety i w końcu czysty wyświetlacz.
I tu pytanie - co mogło paść na skutek zwarcia na przewodzie sygnałowym do czujnika?
Pozdrawiam
Pytanie zarówno do autora projektu, jak i użytkowników komputerka.
Nastąpiło u mnie mechaniczne uszkodzenie jednego z czujników DS1820, czego efektem było zwarcie przewodów sygnałowych.
Zauważyłem to wczoraj, a problemy mam od dawna - brak wyświetlania poprawnej temp, potem ciągłe resety i w końcu czysty wyświetlacz.
I tu pytanie - co mogło paść na skutek zwarcia na przewodzie sygnałowym do czujnika?
Pozdrawiam
ja zastosowałem zwykłe elektrolity i zwyklego tantala śmiga aż miło.. jedyne co do elektrolitów to nie za bardzo nadają sie do temp. ponizej 0 stopni ale juz wiosna to nie bedzie problemu a kiedys moze wymienieWitam,
Jestem tu nowy, więc przed wszystkim gratulacje dla autora projektu.
Zamówiłem już płytkę i czekając na przesyłkę postanowiłem skompletować sobie elementy. Nasunęło mi sie jednak kilka pytań.
Przy kompletowaniu elementów z rezytorami nie miałem najmniejszych problemów, jednak schody pojawiły się przy kondensatorach. Konkternie chodzi o kondensatory C6, C8, C9, C10, C15 oraz C16. Na schemacie pobranym ze strony w wersji .pdf te kondesatory oznaczone są jako elektrolity. Jednak romiar podany przy nich "CTSMD C" czy "CTSMD B" posiadają kondestatory tantlowe. Tu moje pytanie: Jakie Wy stosowaliście?
płytka ze zwykłymi elementami to dobry pomysł co do wymiarów to nie powinno byc problemów bo w każdym samochodzie znajdzie sie troche miejsca pod deską rozdzielcza a z wykonaniem i skompletowaniem elementów bedzie znacznie łatwiej...Witam
Mam takie pytanie zaprojektowałem sobie w protelu płytke ale z zwykłymi elementami nie smd czy można zastosowac układ resetu DS 1813
Czy jest możliwośc ręcznego skorygowania wsp.wtrysku w wersji na gaz dla LPG ?
Kalibrowałem układ konsekwentnie przez jakiś czas i znalazłem "złoty środek" ,wspólczynnik
który najlbliżej odpowiada prawdziwemu zużyciu LPG ,niestety nijak nie chce mi taki podczas kalibracji wskoczyć. Chciałbym go ustawić recznie .
Kalibrowałem układ konsekwentnie przez jakiś czas i znalazłem "złoty środek" ,wspólczynnik
który najlbliżej odpowiada prawdziwemu zużyciu LPG ,niestety nijak nie chce mi taki podczas kalibracji wskoczyć. Chciałbym go ustawić recznie .
zmusiłeś mnie do sprawdzenia układu na tym kablu i wygląda na to, że będzie hulaćz których nóżek ukladu max232 wychodzą te linie K i L??mam kabel - uniwersalny interfejs do lpg na max232. Są tam jednak inne oznaczenia linii: K-line i L-line. Czy da się tym zaprogramować układ?
brakuje mi ze schematu wyjścia r2out ale wg opisu z artykułu w ep wynika że do niczego nie jest potrzebne
I pytanie do autora projektu: może by tak zrobić jeszcze czujnik poziomu płynu w zbiorniczku spryskiwacza na niewykorzystanym pinie?
Założenie działania byłoby takie jak w grającym nocniku dla dzieci. Do zbiorniczka można wpuścić 2 sondy, jeśli jest płyn to będzie przewodził, jak go zabraknie powstanie przerwa w obwodzie i na ekranie pojawi się napis "niski poziom płynu".
Jakby się dało to przydałoby się też podłączenie czujnika ciśnienia oleju i wyświetlenie wartości na ekranie. O ile się orientuję jest to czujnik rezystancyjny. Większość samochodów posiada tylko kontrolkę niskiego ciśnienia i kiedy się zaświeci jest już zwykle za późno, a taka funkcja dużo wcześniej ostrzegałaby przed katastrofą.
bogas podjedz do mnie z tym kompem to razem popatrzymy bo ostatnio mialem taki problem u vaderoWitam.
Pytanie zarówno do autora projektu, jak i użytkowników komputerka.
Nastąpiło u mnie mechaniczne uszkodzenie jednego z czujników DS1820, czego efektem było zwarcie przewodów sygnałowych.
Zauważyłem to wczoraj, a problemy mam od dawna - brak wyświetlania poprawnej temp, potem ciągłe resety i w końcu czysty wyświetlacz.
I tu pytanie - co mogło paść na skutek zwarcia na przewodzie sygnałowym do czujnika?
Pozdrawiam
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości