Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięUzupelnienia do projektu "komputer samochodowy" AVT434
Moderatorzy:Jacek Bogusz, Grzegorz Becker, procesorowiec, robertw, Moderatorzy
Do Darka!
Bardzo dziękuję za odpowiedz. Masz rację uszkodzony był LCD, mam nowy i wszystko jest OK! Mam natomiast prośbę aby zamieścić jakiś schemacik podmiany wyświetlacza na większy, czy to jest możliwe? A może znasz jakieś większe wyświetlacze LCD, które by pasowały bez przeróbki?
Serdecznie dziękuję i pozdrawiam
Bardzo dziękuję za odpowiedz. Masz rację uszkodzony był LCD, mam nowy i wszystko jest OK! Mam natomiast prośbę aby zamieścić jakiś schemacik podmiany wyświetlacza na większy, czy to jest możliwe? A może znasz jakieś większe wyświetlacze LCD, które by pasowały bez przeróbki?
Serdecznie dziękuję i pozdrawiam
Wyswietlacz na RS232
Hi All,
Nawiazujac do kwestji wyswietlacza mam pytanie, a moze dalo by sie w prosty sposob zaadoptowac do komputera kit AVT544. Porsze o info czy a jesli tak to w jaki sposob ozenic komputer z tym sterownikiem.
Pozdrawiam,
Draker
Nawiazujac do kwestji wyswietlacza mam pytanie, a moze dalo by sie w prosty sposob zaadoptowac do komputera kit AVT544. Porsze o info czy a jesli tak to w jaki sposob ozenic komputer z tym sterownikiem.
Pozdrawiam,
Draker
ten tego... polutowalem wszystko, podapialem napiecie i na stabilizatorze jest ok... 5V, na r26 jest ok. 3.3 na wejsciu of course 12V... tylko tak: za dioda d8 jest ok. 6.5V i sie troszke mocno grzeje... oczywiscie komputer nie znajduje procka (znaczy programator) ale to moze byc kwestia mojego niepewnego kwarcu bo czekam na nowe a ten gdzies w starych rzeczach znalazlem... co moze byc nie ok??
pomoc w montażu i uruchomieniu
Mam prośbę do bardziej ode mnie doświadczonych kolegów. Zgromadziłem już płytkę, układy scalone. Jednak nie za bardzo czuję się na siłach aby zdobyć pozostałe elementy zmontować polutować i zaprogramować całość. Czy ktoś podjął by się (za wynagrodzeniem oczywiście) tego zadania?
Proszę o maila na leon99(at)op.pl
pozdrawiam forumowiczów - leon99 Wrocław
Proszę o maila na leon99(at)op.pl
pozdrawiam forumowiczów - leon99 Wrocław
Kod źródłowy w .C
Witam,
mam prośbę o umieszczenie na forum kodu źródłowego w .c, ponieważ nigdzie nie mogę go znaleźć, wszędzie są tylko wsady:(
Pozdrawiam
mam prośbę o umieszczenie na forum kodu źródłowego w .c, ponieważ nigdzie nie mogę go znaleźć, wszędzie są tylko wsady:(
Pozdrawiam
Re: Kod źródłowy w .C
Widocznie autor uznal, ze jest to jego wylaczna wlasnosc.Witam,
mam prośbę o umieszczenie na forum kodu źródłowego w .c, ponieważ nigdzie nie mogę go znaleźć, wszędzie są tylko wsady:(
Pozdrawiam
Niestety juz po wakacjach, ale mam wersje z wysylaniem wyswietlaczy po RS232 (115200 8N1). Polecam ta wersje tylko dla tego kto korzysta z tej funkcjonalnosci. Opis sposobu wysylania w dolaczonym pliku tekstowym
(wersja skasowana prosze poprac nowsza)
(wersja skasowana prosze poprac nowsza)
Ostatnio zmieniony 18 paź 2006, o 16:44 przez darekk, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam, duże gratulacje dla autora projektu!
Zastanawiam się nad adaptacją projektu dla diesla z silnikiem wolnossącym. Wpadło mi do głowy rozwiązanie tego zadania przy pomocy małego procka, który zczytywałby impulsy z przepływomierza dolotowego i powrotnego, odejmowałby je i na podstawie tej wielkości symulował impulsy wtryskiwacza. Jak myślicie, czy takie rozwiązanie miałoby sens??
Pytanie do konstruktora: Czy przewidujesz adaptację układu dla diesla, tak aby spalanie było obliczane na podstawie danych z przepływomierza?
Pozdrawiam
Jr
P.S. Myślę, że można zastosować przepływomierze od Wartburga!
Zastanawiam się nad adaptacją projektu dla diesla z silnikiem wolnossącym. Wpadło mi do głowy rozwiązanie tego zadania przy pomocy małego procka, który zczytywałby impulsy z przepływomierza dolotowego i powrotnego, odejmowałby je i na podstawie tej wielkości symulował impulsy wtryskiwacza. Jak myślicie, czy takie rozwiązanie miałoby sens??
Pytanie do konstruktora: Czy przewidujesz adaptację układu dla diesla, tak aby spalanie było obliczane na podstawie danych z przepływomierza?
Pozdrawiam
Jr
P.S. Myślę, że można zastosować przepływomierze od Wartburga!
Wersja dla 2 przeplywomierzy do diesla juz jest na forum. Prosze przejrzec caly watek (niestety jest juz dlugi). Ktos chyba chcial tez wlasnie zastosowac przeplywomierze od wartburga.
Co do wersji z RS proponuje podlaczyc komputerek z PC (poprzez konwerter napiecia RS232 , ten sam co do programowania procka) wlaczyc dowolny terminal (oprocz hyperteminala bo ten nie pokazuje wszystkiego) ustawic go na 115200 8N1 i poogladac co jest wysylane z komputerka
Co do wersji z RS proponuje podlaczyc komputerek z PC (poprzez konwerter napiecia RS232 , ten sam co do programowania procka) wlaczyc dowolny terminal (oprocz hyperteminala bo ten nie pokazuje wszystkiego) ustawic go na 115200 8N1 i poogladac co jest wysylane z komputerka
Witam!Niestety mój wyświetlacz nie wytrzymał upałów i padł (oryginalny od nokii). Najpierw były problemy z kontrastem, teraz działa tylko przez parę sekund od uruchomienia i pada . Szkoda, bo już wszystko fajnie działało
Czy to wyjątek, czy komuś się jeszcze coś takiego przytrafiło? Mam zamiar zastosować taki wyświetlacz w samochodzie, a wiem że wewnątrz może być bardzo gorąco, w upały mój LCD 2x8 robił się zupełnie czarny, lecz później wszystko wracało do normy.
Witam!Niestety mój wyświetlacz nie wytrzymał upałów i padł (oryginalny od nokii). Najpierw były problemy z kontrastem, teraz działa tylko przez parę sekund od uruchomienia i pada . Szkoda, bo już wszystko fajnie działało
Czy to wyjątek, czy komuś się jeszcze coś takiego przytrafiło? Mam zamiar zastosować taki wyświetlacz w samochodzie, a wiem że wewnątrz może być bardzo gorąco, w upały mój LCD 2x8 robił się zupełnie czarny, lecz później wszystko wracało do normy.
Dodam tylko, że termometr zainstalowany prawie na płytce komputerka pokazywał 70st. C po parogodzinnym postoju w słońcu.
Wcześniej zauważyłem, że ekran ze średnią i max prędkością i śr. litrażem miał gorszy kontrast, niż pozostałe. Też ktoś tak miał ?(wersja spec. na 836 LPG)
Czytając kilka różnych specyfikacji ekranów LCD można zauważyć że większość LCD będzie pracować poprawnie do temp.+70C , która to jest podana jako Maksymalna. Tyle tylko że tak wysokie temperatury pracy wymagają dodatkowych obwodów kompensujących zmiany napięcia kontrastu, brak takiej kompensacji objawia się odbarwionym ekranem. Problem może się też pojawić w punkcie styku płytki szklanej z blaszkami kontaktowymi i blaszek z płytką drukowaną . Na kilka kupionych LCD Noki , wszystkie miały problemy z wyświetlaniem bez bardzo silnego dociśnięcia wyświetlacza do płytki.
-
- -
- Posty:10
- Rejestracja:5 lut 2006, o 20:05
- Lokalizacja:Warszawa
Ten jest chyba najlepszyDo Autora bo nie bardzo wiem jaki terminal poza hyper można wykożystać? Można przykłady? Może drobny schemat?itp...
Pozdrawiam.
- Załączniki
-
- Terminal.zip
- (320.82KiB)Pobrany 438 razy
K-Jetronic to wielopunktowy wtrysk mechaniczno-elektryczny. Ilość wtryskiwanego paliwa jest mechanicznie uzależniona od ilości zasysanego powietrza i dodatkowo elektrycznie korygowana w zależności od temp. silnika i jego obciążenia.Czy można ten sprzęt zamontować do fury z K-Jetronic bo to ni gaźnik ni monowtrysk, ni wielopunkt
Nie ma niestety prostego sygnału zależnego od ilości wtryskiwanego paliwa.
Można by się pokusić o stworzenie dodatkowego układu, który generowałby taki sygnał na podstawie danych :
1. napięcia z potencjometru przepływomierza powietrza
2. prądu sterującego nastawnika ciśnienia
3. wtryskiwacza rozruchowego
ale obawiam się, że opracowanie takiego algorytmu może być dość kłopotliwe i obarczone dość dużym błędem.
Według mnie silnik ten należy traktować tak jak gażnikowy.
pozdrowienia Bastek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości