Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

Uzupelnienia do projektu "komputer samochodowy" AVT434

Awatar użytkownika
pajaczek
Moderator
Moderator
Posty:2653
Rejestracja:24 sty 2005, o 00:39
Lokalizacja:Winny gród
Re: Problem z wyświtlaczem !

Postautor: pajaczek » 12 maja 2006, o 19:37

Witam wszystkich !
Mam problem : coś stało mi się z wyświetlaczem , to znaczy że widać na nim tak jak słonce świeci i coś ledwie można dostrzec . Myślałem z początku że się nagrzał od słońca ale Wywiołem z samochodu i wgrałem nowy soft i dalej to samo . Może ktoś miał podobny
problem !
Pozdrawiam Robert
Proponuje bys zalozyl jeszcze z 3 tematy, moze to Ci cos da (bo ten post i te kilka sasiednich, identycznych tematow moze nie przyniesc spodziewanego efektu).

A powazniej. Niby mogles mu zaszkodzic przegrzewajac, ale na poczatek poszukalbym usterki elektrycznej.

szymonpl1
-
-
Posty:13
Rejestracja:2 lut 2006, o 18:41
Lokalizacja:Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: szymonpl1 » 13 maja 2006, o 07:49

Witam
Wiem że nie mogłem mu zaszkodzic przegrzewajac ! Ale kontrast jest ustawiany przez procka wiec cmoze cos z nim jest ? szukam usterki

jarobo
-
-
Posty:70
Rejestracja:18 wrz 2005, o 08:32
Lokalizacja:Zielona Góra

Postautor: jarobo » 13 maja 2006, o 20:43

Witam
Wiem że nie mogłem mu zaszkodzic przegrzewajac ! Ale kontrast jest ustawiany przez procka wiec cmoze cos z nim jest ? szukam usterki
przy włączeniu zasilaniia resetowałeś ustawienie kontrastu ? jesli nie to przyczymaj 2 przyciski i włącz zasilanie
w mojej wersji po wyłączeniu zasilania i po ponownym włączeniu muszę resetować ustawienie kontrastu

przy wgrywaniu nowego softu zaznacz kasowanie z pamieci danych i programu jesli zadna z tych czynności nie pomoże sprawdż połączenie płytki z wyswietlaczem sprubuj delikatnie docisnąć


do Autora projektu wersja specjalna 4v4 gaz

dziś bawiąc się ustawieniami zauważyłem że zmiana współczynnika dla benzyny nie ma znaczenia przy wyswietlaniu spalania po przełączeniu na benzynę wpisywałem tam dużą wartośc oraz zero a spalanie na benzynie pozostawało bez zmian prosił bym o sprawdzenie i poprawienie

pozdrawiam jarobo

szymonpl1
-
-
Posty:13
Rejestracja:2 lut 2006, o 18:41
Lokalizacja:Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: szymonpl1 » 15 maja 2006, o 09:39

szymonpl1 napisał:
Witam
Wiem że nie mogłem mu zaszkodzic przegrzewajac ! Ale kontrast jest ustawiany przez procka wiec cmoze cos z nim jest ? szukam usterki

Witam !
Znalazłem przyczynę : wyświetlacz 3310 padł, podmienilem na drugi i jest ok

darekk
-
-
Posty:98
Rejestracja:19 kwie 2004, o 12:18
Lokalizacja:Gdańsk

Postautor: darekk » 16 maja 2006, o 13:30

Prosilbym o bardziej szczegolowy opis tej usterki w kodzie zwiazanej ze wspolczynnikien benzyny. Na ktorym ekranie itp. Na razie patrzac w kod wydaje mi sie ze jest ok.

Wspolczynnik ten nie moze przekraczac 65535, bo zostanie wpisana zla wartosc.

jarobo
-
-
Posty:70
Rejestracja:18 wrz 2005, o 08:32
Lokalizacja:Zielona Góra

Postautor: jarobo » 18 maja 2006, o 18:50

Witam

Miałem ustawiony współczynnik po auto kalibracji dla gazu na 30115
więc wpisałem taki sam współczynnik dla benzyne 30115
Trochę mi oszukiwał pomiar spalania gazu przy zbiorniku z 23 litrami gazu i wyjechaniu do zera komputerek pokazywał że powinno pozostać jeszcze ~2 litry więc chciałem jeszcze ręcznie zmienić współczynnik gazu
na postoju postanowiłem sprawdzić jak się ma zmiana współczynnika do spalania chwilowego na benzynie w litry na godzinę.
Przełączyłem na benzynę i zmieniłem współczynnik dla benzyny na wartość niższą o 100 wartość spalania chwilowego nie zmnieniła się więć zmieniłem o 200 i 1000 nawet wpisałem 0. zwiększałem współczynnik i bez rezultatu chwilowe spalanie pozostało takie same nie sprawdzałem czy zmiana wspólczynnika dla gazu powoduje zmianę spalania chwilowego dla benzyny ( w najbliższym czasie sprawdzę )

pozdrawiam jarobo

kufel_
-
-
Posty:17
Rejestracja:15 paź 2005, o 16:35
Lokalizacja:Parapet na dworcu

Postautor: kufel_ » 20 maja 2006, o 20:07

witam

mam taką sugestię do autora projektu , nie zauważyłem żeby ktoś to poruszał wcześniej , mianowicie chodzi mi o mierzenie prędkości średniej zarejestrowanej w trasie , idea czegoś takiego jest poprawna tylko wtedy kiedy samochód się porusza i w przypadku tego komputerka wszystko jest ok kiedy samochód jedzie natomiast podczas postoju auta nadal oblicza średnią prędkość (wartość tej prędkości momentalnie spada )mimo, że raczej nie powinien bo po co , dlatego mam taką propozycje , że gdy komputerek nie będzie wykrywał impulsów z czujnika drogi to żeby nie obliczał prędkości średniej w trasie co jest jedno znaczne z zatrzymaniem auta , dopiero po ponownym wykryciu impulsów żeby dalej kontynuował .

pozdrawiam

darekk
-
-
Posty:98
Rejestracja:19 kwie 2004, o 12:18
Lokalizacja:Gdańsk

Postautor: darekk » 22 maja 2006, o 08:35

Faktycznie w wersji gazowej jest wczesniej opisywany blad polegajacy na stosowaniu zawsze tego samego wspolczynnika lae tylko przy wyliczaniu wartosci chwilowej.

Co do predkosci sredniej to nie zgadzam sie z taka teoria ze liczymy predkosc srednio tylko wtedy gdy jedziemy. Jezeli stoimy celowo to po wyjeciu kluczyka czas nie jest liczony. Jezeli stoimy bo jest korek to powinno byc liczone. To jest moje zdanie i tak to jest zrobione.

A co sadza inni uzytkownicy tego komputerka ?


Wystawiam nowa wersje z poprawionym defektem oraz nowa funkcjonalnoscia - rezerwa:

- dodano konfigurowana wartosc rezerwy z sygnalizacja na ekranie podstawowym. Jezeli bak zawiera mniej niz wartosc rezerwy to na ekranie podstawowym
- zamiast napisu "l/hour" pokazuje sie "l/h REZ" - "REZ" pisany inversja
- zamiast napisu "l/100km" pokazuje sie pisany inversja "l/1 REZ" - "REZ" pisany inversja
rezerwa dotyczy w wersji tylko benzynowej - zbiornika benzyny, w wersji gazowej - zbiornika gazu
wielkosc rezerwy 0.0l (brak sygnalizacji rezerwy) do 25.5l (wpisywanie wiekszej liczby prowadzi do wpisania blednej wartosci)

USUWAM TA WERSJE. Zawiera blad. prosze poprac wersje 4.43 z poprawionym bledem.
Ostatnio zmieniony 2 cze 2006, o 07:48 przez darekk, łącznie zmieniany 1 raz.

jarobo
-
-
Posty:70
Rejestracja:18 wrz 2005, o 08:32
Lokalizacja:Zielona Góra

Postautor: jarobo » 22 maja 2006, o 14:36

Witam

gdy stoimy to prędkość średnia w trasie nam spada czyli jest OK

pozdrawiam jarobo

kufel_
-
-
Posty:17
Rejestracja:15 paź 2005, o 16:35
Lokalizacja:Parapet na dworcu

Postautor: kufel_ » 23 maja 2006, o 23:20

Co do predkosci sredniej to nie zgadzam sie z taka teoria ze liczymy predkosc srednio tylko wtedy gdy jedziemy. Jezeli stoimy celowo to po wyjeciu kluczyka czas nie jest liczony. Jezeli stoimy bo jest korek to powinno byc liczone. To jest moje zdanie i tak to jest zrobione.

ok źle to wcześniej ujołem ,mi chodzi głównie o to by komputerek nie liczył prędkości średniej wtedy gdy kluczyk jest przekręcony ale silnik nie chodzi , bo wtedy naprawde przynajmniej mojim zdaniem nie ma sensu liczenia tej prędkości a tak się dzieje,

podam może przykład : jedziemy określoną liczbę kilometrów z określoną prędkością zatrzymujemy się np. na jakimś postoju wyłaczamy silnik ale nie wyjmujemy kluczyka (komputerek nadal jest właczony ) , czyli wtedy powinien on wstrzymać wyliczanie prędkości średniej a jeżeli nadal liczy to wprowadza błąd.
wcześniej to faktycznie żle napisałem bo jeżeli śilnik pracuje to pownienie liczyć dalej.

pozdrawiam

majonez
-
-
Posty:20
Rejestracja:21 wrz 2005, o 20:40
Lokalizacja:Wrocław

Postautor: majonez » 28 maja 2006, o 10:28

Mi osibiście w wersji z gazem bardzo by się przydał reset zawartości butli po zatankowaniu. Parokrotnie zapominałem resetować ilości paliwa w butli. Zadowoliła by mnie nawet opcja dopisania pełnego baku po podaniu 1 logicznej na któryś z wolnych pinów, oczywiście po stwierdzeniu przez komp, że jakaś ilość paliwa została spalona (aby nie dochodziło do samoresetu :) ) .
Pozdrowionka i dzięki dla autora za kontynuowanie pracy.

Juzeczeq
-
-
Posty:6
Rejestracja:16 mar 2006, o 15:24
Lokalizacja:Sulechów

Postautor: Juzeczeq » 28 maja 2006, o 23:44

Witam

Manie interesuje wersja z wiekszym wyswietlaczem. Pojawi sie wkoncu ?:)

Pozdrawiam

darekk
-
-
Posty:98
Rejestracja:19 kwie 2004, o 12:18
Lokalizacja:Gdańsk

Postautor: darekk » 29 maja 2006, o 07:57

Do "majonez" : niestety nie ma wolnych pinow na zlaczu. Pozostaje tylko korzystac z wpisywania pelnej butli na ekranie z bakiem.

Do "Juzeczeq": sa problemy z moim czasem. Wersja jako taka z dyzym wyswietlaczem nie pojawi sie nigdy. Natomiast przymierzam sie do wysylania wyswietlaczy przez zlacze RS232 i wtedy mozna podlaczyc dowolny wyswietlacz niestety z wlasnym procesorem.

majonez
-
-
Posty:20
Rejestracja:21 wrz 2005, o 20:40
Lokalizacja:Wrocław

Postautor: majonez » 29 maja 2006, o 20:10

Do "majonez" : niestety nie ma wolnych pinow na zlaczu. Pozostaje tylko korzystac z wpisywania pelnej butli na ekranie z bakiem.
Ja zdaję sobię z tego sprawę, ale specjalnie oszczędzałem piny (te dwa od przycisków) na złączu, żeby coś jeszcze podpiąć. Osobiście jestem w stanie poprowadzić cienkim drutem w emalii pseudo-ścieżkę do złącza.

P.s. Zauważyłem "rozłażenie się" fontów na wyświetlaczu podczas beepowania ostrzeżenia o światłach w najnowszej wersji z gazem (tej z innym współ. drogi - bo takiej używam). Wygląda to tak, że podczas beepa niektóre fonty zostają rozciągnięte o jeden pixel w poziomie.

Pozdrawiam.

jarobo
-
-
Posty:70
Rejestracja:18 wrz 2005, o 08:32
Lokalizacja:Zielona Góra

Postautor: jarobo » 30 maja 2006, o 21:51

P.s. Zauważyłem "rozłażenie się" fontów na wyświetlaczu podczas beepowania ostrzeżenia o światłach w najnowszej wersji z gazem (tej z innym współ. drogi - bo takiej używam). Wygląda to tak, że podczas beepa niektóre fonty zostają rozciągnięte o jeden pixel w poziomie.

Pozdrawiam.
potwierdzam rozciąganie z przesunięciem o jeden piksel w poziomie fontów, lub połówki fontu gdy są podwójnej wysokości

Pozdrawiam

fazee
-
-
Posty:2
Rejestracja:4 maja 2006, o 11:00
Lokalizacja:Warszawa

Postautor: fazee » 31 maja 2006, o 12:47

1. Jeżeli już autor genialnego projektu przymierza się do LCD na RS232 to mam pytanie, czy taka wersja pojawi się w najbliższym czasie, czy jest narazie planowana?
2. jak następuje przełączanie gaz/benzyna? (impuls przy zmianie /określony stan dla danego paliwa) i na którym pinie?
3. Czy schemat w gazecie jest poprawny (bo płytka domyślam się, że tak)?

Dzięki wielkie za to cudo!!:)
- - -
"Restecpa" - Ali G.

McKEE
-
-
Posty:186
Rejestracja:7 cze 2004, o 10:02
Lokalizacja:Gniewkowo_Toruń

Eureka--->Satelite LCD

Postautor: McKEE » 1 cze 2006, o 08:18

Proponuje wykorzystać już publikowany w EP projekt zewnętrznego wyświetlacza do Yamppa 3, płytka i źródła softu są dostępne , potrzebna byłaby adaptacja łączności komputerka z wyświetlaczem . Proste! :mrgreen: !

darekk
-
-
Posty:98
Rejestracja:19 kwie 2004, o 12:18
Lokalizacja:Gdańsk

Postautor: darekk » 2 cze 2006, o 07:47

Wystawiam wersje z poprawionym wyswietlaniem.
Co do wyswietlacza zewnetrznego to musze obejrzec jaki jest protokol do tego zewnetrznego wyswietlacza do yamppa
Jeszcze taka drobna poprawka w wersji gazowej., bo literka L w negatywie sie kiepsko wyswietlala
W wersji 4v44 jest blad w wersji gazowej. Usuwam ta wersje. Prosze pobierac wersje 4v45
Ostatnio zmieniony 26 cze 2006, o 08:13 przez darekk, łącznie zmieniany 2 razy.

fazee
-
-
Posty:2
Rejestracja:4 maja 2006, o 11:00
Lokalizacja:Warszawa

Postautor: fazee » 2 cze 2006, o 10:42

Yampp 3 wykorzystuje standardowy wyświetlacz 2x16 na HDcośtam
uważam, że wyprowadzenie sygnału RS232 dałoby większe możliwości adaptacji, np podłączenie firmowych wyświetlaczy w OPLU czy PEUGEOT'ie

bolszoy
-
-
Posty:11
Rejestracja:9 lis 2005, o 22:53
Lokalizacja:Hajnówka
Kontaktowanie:

Postautor: bolszoy » 2 cze 2006, o 11:36

Witam. Mam taki problem, mój komputerek wskazuje spalanie oraz obroty na PB a na LPG nie chce? Mam wersję 4.3 /wsad/. Gdzie szukać usterki? Dodam że od początku tak komputerek pokazywał. Proszę o pomoc.
Dziękuję

Wróć do „Kity AVT”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości