Na poczatek szacunek dla autora projektu za jego stale rozwijanie.
Tematem dodatkowego komputera pokladowego zainteresowalem sie juz ok. 2 lata temu, kiedy jeszcze mialem fiata SC bez licznika przebiegu dziennego. Chcialem wtedy kupic gotowy komputer firmy KEL. Swego czasu byl tez dostepny na allegro taki komputer ktory podobno wspolpracowal z dowolnym wyswietlaczem LCD 2x16.
W kazdym razie pozniej zmienilem auto na wieksze i lepsze i temat komputera ucichl.
Dopiero ostatnio kiedy dowiedzialem sie o projekcie AVT znowu sie nim zainteresowalem - glownie ze wzgledu na funkcje pomiaru temperatury.
Po tym przydlugim wstepie



Niemniej po pierwszych testach zauwazylem pewne problemy:
1. Podobnie jak u kolegi rafalka grzeje mi sie chyba D8 albo U2 i to dosyc mocno. Czy moze to byc zwiazane z faktem, ze do zasilania uzywam chwilowo zasilacza 15,5V? (tzn. na zasilaczu jest napisane ze ma 12V, ale z pomiarow miernikiem wynika ze napiecie waha sie miedzy 15,5 a 17V). Za U2 mam 4,9V a na R26 3,8V. Wydaje mi sie jednak, ze grzeje sie R5 lub R14.
2. Mam tez problem z wyswietlaczem - tekst wyswietla sie ale na ciemnym tle, dopiero kiedy spojrzy sie pod katem to wyglada to tak jak powinno. Zauwazylem, ze czasem delikatne docisniecie wyswietlacza pomaga, ale przy kolejnej probie docisniecia na wyswietlaczu pojawiaja sie krzaki i po chwili wszystko znika. Dopiero zdjecie wyswietlacza i ponowne zamontowanie przywraca obraz. Jak to prawidlowo powinno wygladac? Jak zamontowac wyswietlacz?
3. Obecnie mam zamontowany Aduc816 ale wlasnie dostalem od AD sample Aduc836. Czy przy pomocy lutownicy 25W, odsysacza i kalafonii da sie wylutowac U4 bez jego uszkadzania? (lame question

4. Wielokrotne podlaczanie napiecia do pinow 4 i 10 powoduje jedynie zmiane zuzywanej ilosci paliwa. Nie zauwazylem aby zmieniala sie liczba przejechanych kilkometrow. W czym moze tkwic problem? Nieaktualne - dziala prawidlowo.
Bede wdzieczny za wszelka pomoc w rozwiazaniu moich lamerskich problemow
