Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

Uzupelnienia do projektu "komputer samochodowy" AVT434

darekk
-
-
Posty:98
Rejestracja:19 kwie 2004, o 12:18
Lokalizacja:Gdańsk

Postautor: darekk » 15 wrz 2005, o 11:47

Odnosnie plywaka w baku

Zabraklo mi odwagi aby pogrzebac tak daleko w instalacji. Ale przewidzialem taki pin i mozna to zrobic. Po za tym pewnie w kazdym samochodzie jest inaczej (np. inna rezystancja) i nie za bardzo da sie to zrobic uniwersalnie.
Ja robie teraz tak , ze jezeli nie chce mi sie wpisywac ilosci paliwa w baku to, gdy zapala sie kontrolka rezerwy to kasuje ogolny licznik paliwa i kilometrow (chyba na 4 ekranie) i wiedzac ile zatankowalem, wiem kiedy mniej wiecej zapali sie znowu ta kontrolka.

rafalek
-
-
Posty:12
Rejestracja:5 wrz 2005, o 18:38
Lokalizacja:Józefów

Postautor: rafalek » 15 wrz 2005, o 14:28

Jezeli chodzi o instalacje to akurat nie duzy problem. Zawsze mozna w liczniku wyszukac kabelki od plywaka chociazby przy wskazniku paliwa ;) A co do uniewersalnosci to komputerek moglby mierzyc opor i na podstawie 3 danych: min opor, max opor oraz pojemnosc baku wyliczac samemu iloscipaliwa. Trzebabyloby go tylko raz zaprogramowac jadac na cpn i tankujac na full podac kompiuterkowi ze to jest np. 50 litrow (w zaleznosci od baku w samochodzie) oraz opor zero czyli zero litrow w baku. Byloby to raz programowane i na tym koniec z iloscia paliwa w baku. Wyjscie wyjsciem ale trzebabylo troche zmodyfikowac wsad do procka... a to moja najslabsza srona ;)

darekk
-
-
Posty:98
Rejestracja:19 kwie 2004, o 12:18
Lokalizacja:Gdańsk

Postautor: darekk » 15 wrz 2005, o 14:41

Moze w starych samochodach jest to takie proste.
U mnie w fabii sygnal z plywaka wchodzi do komputera wskaznikow i on dopiero steruje wskaznikiem ilosci paliwa i zapala lampke rezerwy.
W innych samochodach z CAN busem moze sie okazac ze sygnal z plywaka jest wprowadzany do jakiegos komputera i informacje do wskaznika plyna CANbusem.
U mnie zeby dostac sie do tego sygnalu potrzebowal bym wyjac wskazniki i rozbabrac jedna z wiazek do niego. Na razie zrezygnowalem z tego.
Po za tym skonczyl mi sie flash w ADUC816. Moze kiedys przejd3e na 836 i wtedy to ho ho ...

jarobo
-
-
Posty:70
Rejestracja:18 wrz 2005, o 08:32
Lokalizacja:Zielona Góra

Postautor: jarobo » 18 wrz 2005, o 08:37

Jezeli chodzi o instalacje to akurat nie duzy problem. Zawsze mozna w liczniku wyszukac kabelki od plywaka chociazby przy wskazniku paliwa ;) A co do uniewersalnosci to komputerek moglby mierzyc opor i na podstawie 3 danych: min opor, max opor oraz pojemnosc baku wyliczac samemu iloscipaliwa. Trzebabyloby go tylko raz zaprogramowac jadac na cpn i tankujac na full podac kompiuterkowi ze to jest np. 50 litrow (w zaleznosci od baku w samochodzie) oraz opor zero czyli zero litrow w baku. Byloby to raz programowane i na tym koniec z iloscia paliwa w baku. Wyjscie wyjsciem ale trzebabylo troche zmodyfikowac wsad do procka... a to moja najslabsza srona ;)
Witam
ale dochodzi problem ksztaltu baku najczesciej nie ma on ksztaltu figury geometrycznej tylko jest dopasowany do wolnego miejsca w samochodzie nastepny problem to czy samochod bedzie stal dokladnie w poziomie dochodza do tego jeszcze duze wachania plywaka w czasie jazdy
pozdrawiam jarobo

rafalek
-
-
Posty:12
Rejestracja:5 wrz 2005, o 18:38
Lokalizacja:Józefów

Postautor: rafalek » 20 wrz 2005, o 23:30

Czy ktos cos wie kiedy bedzie wysylka plytek? Kiedy bede dostepne w sprzedazy? mam juz wiekszosc elementow i pozoli zbieralbym sie za montaz ale nie mam plyki... :(

kisiel997
-
-
Posty:21
Rejestracja:6 wrz 2005, o 06:11
Lokalizacja:Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Postautor: kisiel997 » 21 wrz 2005, o 05:28

Cześć?

Płytki mają być wysyłane z EP na początku PAŹDZIERNIKA. Tak pionformowali mnie i kolege pracownicy EP.

jarobo
-
-
Posty:70
Rejestracja:18 wrz 2005, o 08:32
Lokalizacja:Zielona Góra

Postautor: jarobo » 21 wrz 2005, o 20:43

Witam

A ja dostałem taką odpowiedż z avt

Jeszcze nie jest dostepny ten projekt.
Pojawi się on u nas dopiero w połowie października.

a częsci prawie zebrane na 2 komplety

pozdrawiam jarobo

rafalek
-
-
Posty:12
Rejestracja:5 wrz 2005, o 18:38
Lokalizacja:Józefów

Postautor: rafalek » 22 wrz 2005, o 11:33

Ja tez mam czesci na 2 komplety :) A moze ktos by chcial odkupic na jeden komlecik? Procek bedzie juz zaprogramowany :) Byloby o polowe taniej ;)

Awatar użytkownika
j_bravo
-
-
Posty:189
Rejestracja:14 wrz 2005, o 16:30
Lokalizacja:Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: j_bravo » 23 wrz 2005, o 13:51

ile kosztuje taki scalak w Alfine ?
na stronie nic niejest napisane, a na maile nie odpowiadaja ...

czeslaw10
-
-
Posty:29
Rejestracja:24 wrz 2005, o 11:03
Lokalizacja:Wroclaw

Uzupełnienia do projektu"komputer samochodowy"

Postautor: czeslaw10 » 24 wrz 2005, o 11:10

Czy ma ktoś wsad do procesora?
Na stronach EP nie mogę go znaleść.

Awatar użytkownika
pajaczek
Moderator
Moderator
Posty:2653
Rejestracja:24 sty 2005, o 00:39
Lokalizacja:Winny gród

Re: Uzupełnienia do projektu"komputer samochodowy"

Postautor: pajaczek » 24 wrz 2005, o 12:02

Czy ma ktoś wsad do procesora?
Na stronach EP nie mogę go znaleść.

A poszukaj z laski swojej w TYM topicu !!!!

czeslaw10
-
-
Posty:29
Rejestracja:24 wrz 2005, o 11:03
Lokalizacja:Wroclaw

Uzupelnienia do projektu"komputer samochodowy"

Postautor: czeslaw10 » 24 wrz 2005, o 12:55

Dopiero dziś zarejestrowałem się na tym forum.
Osoba niezarejestrowana nie widzi funkcji POBIERZ.
Dlatego zapytałem o wsad do procka.

kisiel997
-
-
Posty:21
Rejestracja:6 wrz 2005, o 06:11
Lokalizacja:Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Postautor: kisiel997 » 28 wrz 2005, o 05:29

Procek kosztuje 75 zl. z przesyłką

jarobo
-
-
Posty:70
Rejestracja:18 wrz 2005, o 08:32
Lokalizacja:Zielona Góra

Postautor: jarobo » 28 wrz 2005, o 21:29

[Witam

po prostu super :D :564:
wielkie brawa za dalsze rozwijanie projektu

pozdrawiam jarobo

Awatar użytkownika
j_bravo
-
-
Posty:189
Rejestracja:14 wrz 2005, o 16:30
Lokalizacja:Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: j_bravo » 3 paź 2005, o 14:55

a PCB jak niebylo tak niema ....

LCD mam, procesor kupilem , checi nadal mam ..... tylko to nieszczesne PCB ...

Do autora:

nie latwiej by bylo zastosowac atmega128 ?
jest tanszy i ma wiecej mozliwosci...

darekk
-
-
Posty:98
Rejestracja:19 kwie 2004, o 12:18
Lokalizacja:Gdańsk

Postautor: darekk » 4 paź 2005, o 10:49

Wszystko jest swietnie gdy mowi sie o tym teraz , wtedy gdy zaczynalem byly inne warunki
Przyznam racje ATMEGA bylby tanszy. czy lepszy nie wiem dokladnie.
Ale troche historii:
Projekt rozpoczalem w 2001 roku.
Znalem wtedy tylko mcs51, troche pica i troche inne.
Najbardziej podchodzil mi ten ADuc816.
Balem sie tez zakłóceń EMI i dlatego szukalem procka z jak najmniejszym zegarem zewnetrznym.
Zakupilem wtedy procesory.
A czas na realizacje pojawil sie na poczatku 2004r i projekt zrealizowalem.


Bylo pytanie czy do disla tez bedzie pasowal . Niestety nie jestem znawca silnikow, ale jezeli sa tam tez wtryskiwacze sterowane elektrycznie to moze mozna by sprobować ?

czeslaw10
-
-
Posty:29
Rejestracja:24 wrz 2005, o 11:03
Lokalizacja:Wroclaw

Uzupełnienia do projektu"komputer samochodowy"

Postautor: czeslaw10 » 8 paź 2005, o 10:28

Czy w układzie komputera mogę zastosować inny procesor o większej pojemności pamięci?
ADUC816 ma już całą zajętą,a co gdy przyjdzie coś dopisac?
Czy ADUC836 pasuje bez żadnych zmian w miejsce ADUC816?
Czy program napisany na ADUC816 Będzie pasował do ADUC836?
Pozdrawiam

Bastek
-
-
Posty:27
Rejestracja:9 paź 2005, o 15:23
Lokalizacja:Żywiec

Postautor: Bastek » 9 paź 2005, o 16:04

Witam

Czy istnieje możliwość prostej przeróbki programu lub ustawienia jakiegoś bitu konfiguracyjnego wyświetlacza, aby komunikaty na nim wyświetlane były w inwersji, tzn. aby tło było czarne a wyświetlane znaki przeźroczyste?
Posiadam auto, w którym wszystkie wskaźniki podświetlane są na czerwono.
Wydaje mi się, że wyświetlacz podświetlany na czerwono będzie bardziej czytelny gdy będzie w inwersji.

mikie
-
-
Posty:15
Rejestracja:11 paź 2005, o 09:30
Lokalizacja:Wrocław

Postautor: mikie » 11 paź 2005, o 09:44

Mam pytanie do autora projektu odnosnie zastosowanego kontrolera - czy jego czesc analogowa jest wogole do czegos wykorzystywana? Chodzi mi o przetworniki A/C w ADuC816 - przegladajac schemat aplikacji komputerka samochodowego wydaje sie ze zastosowanie zwyklego mikrokontrolera '51 w niczym nie uszczuplilo by projektu (jedynie co widze w funkcjach to chyba pomiar napiecia akumulatora?), a znacznie chyba uproscilo by dobor ewentualnych zamiennikow.
Wszystkie dane na temat podawania paliwa, przetwornika drogi, komunikacja z termometrami to przeciez czysta cyfrowka...
Dodatkowo pytanie - w PDFie do ADuC816 doczytalem ze juz w nim od razu jest wbudowany czujnik temperatury - czy nie mozna bylo go wykorzystac jako pomiar temperatury wewnatrz auta?

darekk
-
-
Posty:98
Rejestracja:19 kwie 2004, o 12:18
Lokalizacja:Gdańsk

Postautor: darekk » 13 paź 2005, o 07:47

Tak mozna zastosować procesor ADUC836

Jezeli ktoś chce pisac biale znaki na ciemnym ekranie proponuje zmiane w kodzie pod adresem 0x7ec jest tam wartosc 0x0c ktora trzeba zmienic na 0x0d. (w innych moich wersjach nalezy szukac sekwencji 0x7f 0x0c 0x02 i zmieniac 0x0c na 0x0d)

Ze specyficznych peryferii ADUC zastosowalem TIC timer do obslugi zegara czasu rzeczywistego, oraz przetwornik do pomiaru napiecia akumulatora. Z czujnika temperatury nie korzystalem ze wzgledu na podgrzewanie go przez pracujacy procesor oraz niemozliwosc pomiaru temperatury w miejscu gdzie ja chcialem. Pierwotnie tak zrobilem, ale pozniej wycofalem sie z wewnetrznego czujnika.

Wróć do „Kity AVT”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości