Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięUzupelnienia do projektu "komputer samochodowy" AVT434
Moderatorzy:Jacek Bogusz, Grzegorz Becker, procesorowiec, robertw, Moderatorzy
Odnosnie plywaka w baku
Zabraklo mi odwagi aby pogrzebac tak daleko w instalacji. Ale przewidzialem taki pin i mozna to zrobic. Po za tym pewnie w kazdym samochodzie jest inaczej (np. inna rezystancja) i nie za bardzo da sie to zrobic uniwersalnie.
Ja robie teraz tak , ze jezeli nie chce mi sie wpisywac ilosci paliwa w baku to, gdy zapala sie kontrolka rezerwy to kasuje ogolny licznik paliwa i kilometrow (chyba na 4 ekranie) i wiedzac ile zatankowalem, wiem kiedy mniej wiecej zapali sie znowu ta kontrolka.
Zabraklo mi odwagi aby pogrzebac tak daleko w instalacji. Ale przewidzialem taki pin i mozna to zrobic. Po za tym pewnie w kazdym samochodzie jest inaczej (np. inna rezystancja) i nie za bardzo da sie to zrobic uniwersalnie.
Ja robie teraz tak , ze jezeli nie chce mi sie wpisywac ilosci paliwa w baku to, gdy zapala sie kontrolka rezerwy to kasuje ogolny licznik paliwa i kilometrow (chyba na 4 ekranie) i wiedzac ile zatankowalem, wiem kiedy mniej wiecej zapali sie znowu ta kontrolka.
Jezeli chodzi o instalacje to akurat nie duzy problem. Zawsze mozna w liczniku wyszukac kabelki od plywaka chociazby przy wskazniku paliwa A co do uniewersalnosci to komputerek moglby mierzyc opor i na podstawie 3 danych: min opor, max opor oraz pojemnosc baku wyliczac samemu iloscipaliwa. Trzebabyloby go tylko raz zaprogramowac jadac na cpn i tankujac na full podac kompiuterkowi ze to jest np. 50 litrow (w zaleznosci od baku w samochodzie) oraz opor zero czyli zero litrow w baku. Byloby to raz programowane i na tym koniec z iloscia paliwa w baku. Wyjscie wyjsciem ale trzebabylo troche zmodyfikowac wsad do procka... a to moja najslabsza srona
Moze w starych samochodach jest to takie proste.
U mnie w fabii sygnal z plywaka wchodzi do komputera wskaznikow i on dopiero steruje wskaznikiem ilosci paliwa i zapala lampke rezerwy.
W innych samochodach z CAN busem moze sie okazac ze sygnal z plywaka jest wprowadzany do jakiegos komputera i informacje do wskaznika plyna CANbusem.
U mnie zeby dostac sie do tego sygnalu potrzebowal bym wyjac wskazniki i rozbabrac jedna z wiazek do niego. Na razie zrezygnowalem z tego.
Po za tym skonczyl mi sie flash w ADUC816. Moze kiedys przejd3e na 836 i wtedy to ho ho ...
U mnie w fabii sygnal z plywaka wchodzi do komputera wskaznikow i on dopiero steruje wskaznikiem ilosci paliwa i zapala lampke rezerwy.
W innych samochodach z CAN busem moze sie okazac ze sygnal z plywaka jest wprowadzany do jakiegos komputera i informacje do wskaznika plyna CANbusem.
U mnie zeby dostac sie do tego sygnalu potrzebowal bym wyjac wskazniki i rozbabrac jedna z wiazek do niego. Na razie zrezygnowalem z tego.
Po za tym skonczyl mi sie flash w ADUC816. Moze kiedys przejd3e na 836 i wtedy to ho ho ...
WitamJezeli chodzi o instalacje to akurat nie duzy problem. Zawsze mozna w liczniku wyszukac kabelki od plywaka chociazby przy wskazniku paliwa A co do uniewersalnosci to komputerek moglby mierzyc opor i na podstawie 3 danych: min opor, max opor oraz pojemnosc baku wyliczac samemu iloscipaliwa. Trzebabyloby go tylko raz zaprogramowac jadac na cpn i tankujac na full podac kompiuterkowi ze to jest np. 50 litrow (w zaleznosci od baku w samochodzie) oraz opor zero czyli zero litrow w baku. Byloby to raz programowane i na tym koniec z iloscia paliwa w baku. Wyjscie wyjsciem ale trzebabylo troche zmodyfikowac wsad do procka... a to moja najslabsza srona
ale dochodzi problem ksztaltu baku najczesciej nie ma on ksztaltu figury geometrycznej tylko jest dopasowany do wolnego miejsca w samochodzie nastepny problem to czy samochod bedzie stal dokladnie w poziomie dochodza do tego jeszcze duze wachania plywaka w czasie jazdy
pozdrawiam jarobo
Uzupełnienia do projektu"komputer samochodowy"
Czy ma ktoś wsad do procesora?
Na stronach EP nie mogę go znaleść.
Na stronach EP nie mogę go znaleść.
Re: Uzupełnienia do projektu"komputer samochodowy"
Czy ma ktoś wsad do procesora?
Na stronach EP nie mogę go znaleść.
A poszukaj z laski swojej w TYM topicu !!!!
Uzupelnienia do projektu"komputer samochodowy"
Dopiero dziś zarejestrowałem się na tym forum.
Osoba niezarejestrowana nie widzi funkcji POBIERZ.
Dlatego zapytałem o wsad do procka.
Osoba niezarejestrowana nie widzi funkcji POBIERZ.
Dlatego zapytałem o wsad do procka.
Wszystko jest swietnie gdy mowi sie o tym teraz , wtedy gdy zaczynalem byly inne warunki
Przyznam racje ATMEGA bylby tanszy. czy lepszy nie wiem dokladnie.
Ale troche historii:
Projekt rozpoczalem w 2001 roku.
Znalem wtedy tylko mcs51, troche pica i troche inne.
Najbardziej podchodzil mi ten ADuc816.
Balem sie tez zakłóceń EMI i dlatego szukalem procka z jak najmniejszym zegarem zewnetrznym.
Zakupilem wtedy procesory.
A czas na realizacje pojawil sie na poczatku 2004r i projekt zrealizowalem.
Bylo pytanie czy do disla tez bedzie pasowal . Niestety nie jestem znawca silnikow, ale jezeli sa tam tez wtryskiwacze sterowane elektrycznie to moze mozna by sprobować ?
Przyznam racje ATMEGA bylby tanszy. czy lepszy nie wiem dokladnie.
Ale troche historii:
Projekt rozpoczalem w 2001 roku.
Znalem wtedy tylko mcs51, troche pica i troche inne.
Najbardziej podchodzil mi ten ADuc816.
Balem sie tez zakłóceń EMI i dlatego szukalem procka z jak najmniejszym zegarem zewnetrznym.
Zakupilem wtedy procesory.
A czas na realizacje pojawil sie na poczatku 2004r i projekt zrealizowalem.
Bylo pytanie czy do disla tez bedzie pasowal . Niestety nie jestem znawca silnikow, ale jezeli sa tam tez wtryskiwacze sterowane elektrycznie to moze mozna by sprobować ?
Uzupełnienia do projektu"komputer samochodowy"
Czy w układzie komputera mogę zastosować inny procesor o większej pojemności pamięci?
ADUC816 ma już całą zajętą,a co gdy przyjdzie coś dopisac?
Czy ADUC836 pasuje bez żadnych zmian w miejsce ADUC816?
Czy program napisany na ADUC816 Będzie pasował do ADUC836?
Pozdrawiam
ADUC816 ma już całą zajętą,a co gdy przyjdzie coś dopisac?
Czy ADUC836 pasuje bez żadnych zmian w miejsce ADUC816?
Czy program napisany na ADUC816 Będzie pasował do ADUC836?
Pozdrawiam
Witam
Czy istnieje możliwość prostej przeróbki programu lub ustawienia jakiegoś bitu konfiguracyjnego wyświetlacza, aby komunikaty na nim wyświetlane były w inwersji, tzn. aby tło było czarne a wyświetlane znaki przeźroczyste?
Posiadam auto, w którym wszystkie wskaźniki podświetlane są na czerwono.
Wydaje mi się, że wyświetlacz podświetlany na czerwono będzie bardziej czytelny gdy będzie w inwersji.
Czy istnieje możliwość prostej przeróbki programu lub ustawienia jakiegoś bitu konfiguracyjnego wyświetlacza, aby komunikaty na nim wyświetlane były w inwersji, tzn. aby tło było czarne a wyświetlane znaki przeźroczyste?
Posiadam auto, w którym wszystkie wskaźniki podświetlane są na czerwono.
Wydaje mi się, że wyświetlacz podświetlany na czerwono będzie bardziej czytelny gdy będzie w inwersji.
Mam pytanie do autora projektu odnosnie zastosowanego kontrolera - czy jego czesc analogowa jest wogole do czegos wykorzystywana? Chodzi mi o przetworniki A/C w ADuC816 - przegladajac schemat aplikacji komputerka samochodowego wydaje sie ze zastosowanie zwyklego mikrokontrolera '51 w niczym nie uszczuplilo by projektu (jedynie co widze w funkcjach to chyba pomiar napiecia akumulatora?), a znacznie chyba uproscilo by dobor ewentualnych zamiennikow.
Wszystkie dane na temat podawania paliwa, przetwornika drogi, komunikacja z termometrami to przeciez czysta cyfrowka...
Dodatkowo pytanie - w PDFie do ADuC816 doczytalem ze juz w nim od razu jest wbudowany czujnik temperatury - czy nie mozna bylo go wykorzystac jako pomiar temperatury wewnatrz auta?
Wszystkie dane na temat podawania paliwa, przetwornika drogi, komunikacja z termometrami to przeciez czysta cyfrowka...
Dodatkowo pytanie - w PDFie do ADuC816 doczytalem ze juz w nim od razu jest wbudowany czujnik temperatury - czy nie mozna bylo go wykorzystac jako pomiar temperatury wewnatrz auta?
Tak mozna zastosować procesor ADUC836
Jezeli ktoś chce pisac biale znaki na ciemnym ekranie proponuje zmiane w kodzie pod adresem 0x7ec jest tam wartosc 0x0c ktora trzeba zmienic na 0x0d. (w innych moich wersjach nalezy szukac sekwencji 0x7f 0x0c 0x02 i zmieniac 0x0c na 0x0d)
Ze specyficznych peryferii ADUC zastosowalem TIC timer do obslugi zegara czasu rzeczywistego, oraz przetwornik do pomiaru napiecia akumulatora. Z czujnika temperatury nie korzystalem ze wzgledu na podgrzewanie go przez pracujacy procesor oraz niemozliwosc pomiaru temperatury w miejscu gdzie ja chcialem. Pierwotnie tak zrobilem, ale pozniej wycofalem sie z wewnetrznego czujnika.
Jezeli ktoś chce pisac biale znaki na ciemnym ekranie proponuje zmiane w kodzie pod adresem 0x7ec jest tam wartosc 0x0c ktora trzeba zmienic na 0x0d. (w innych moich wersjach nalezy szukac sekwencji 0x7f 0x0c 0x02 i zmieniac 0x0c na 0x0d)
Ze specyficznych peryferii ADUC zastosowalem TIC timer do obslugi zegara czasu rzeczywistego, oraz przetwornik do pomiaru napiecia akumulatora. Z czujnika temperatury nie korzystalem ze wzgledu na podgrzewanie go przez pracujacy procesor oraz niemozliwosc pomiaru temperatury w miejscu gdzie ja chcialem. Pierwotnie tak zrobilem, ale pozniej wycofalem sie z wewnetrznego czujnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości