Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięUzupelnienia do projektu "komputer samochodowy" AVT434
Moderatorzy:Jacek Bogusz, Grzegorz Becker, procesorowiec, robertw, Moderatorzy
Jestem autorem tego projektu.
Bede staral sie na biezaco odpowiadac na pytania i robic uzupelnienia.
Na razie troche o gazie :
Komputerek ten byl testowany na "zgazowanej" felicji. został podłaczony do wtryskiwacza.
Pokazuje zuzycie gazu, ale niestety mniej dokladnie niz benzyny. Jednak w/g opinii uzytkownika dokladnosc jest o "niebo " lepsza niz wskaznika dodanego do instalacji gazowej.
Dostaje wiele maili z pytaniem gdzie kupic procesor do tego projektu:
Odpowiadam ja kupilem w sklepie internetowym firmy Alfine www.alfine.pl
Zaprogramowac niestety trzeba samemu, ale jest to bardzo proste.
Wystarczy tylko jakis max232 i program sciagniety ze strony:
ftp://ftp.analog.com/pub/www/technology ... d_v6_7.exe
Zeby bylo latwiej wszystkie nowe wersje programow beda pojawialy sie w tym poscie.
Zalaczniki widoczne sa tylko dla zalogowanych.
Wszystkie zmiany i sposob ich dzialania sa opisane w plikach tekstowych razem z plikami HEX
nowe zmiany w wersji 4v49 (jak na razie wersja 5.0 nie updatowana i chyba juz nie bedzie)
- jako ze chyba nastapia zmiany w przepisach o jezdzie caly rok z zapalonymi swiatlami mijania dodaje nowa opcje gdzie mozna ustawic miesiac rozpoczecia wlaczania swiatel
i miesiac wylaczania swiatel - tak na wszelki wypadek
- do tej pory bylo miesiac wlaczania swiatel=10, miesiac wylaczania swiatel=2 (od poczatku nastepnego miesiaca swiatla uznaje sie za wylaczone)
- po ustawieniu miesieca wlaczania na 0 i miesiaca wylaczania na 13 komputerek uznaje ze swiatla musza byc zawsze wlaczone
- dodatkowy ekran z wypisywaniem czasu otwarcia wtryskiwacza (podobno pomocne przy diagnostyce LPG)
- powiadamianie o ustawionej dacie przegladu obowiazkowego. Gdy data zawiera miesiac lub dzien rowny 0 powiadomienie jest wylaczone.
ustawiamy dzien i miesiac przegladu oraz ilosc dni (max do 15) kiedy powiadomienie bedzie aktywne.
Powiadomienie pojawi sie zawsze po przekreceniu kluczyka w stacyjce (tylko przy rozpoczynaniu trasy) do czasu skasowania
przez nacisniecie klawisza DOL w czasie ogladania ekranu 0 (pojawi sie krotkie pikniecie potwierdzenia)
Z uwagi na uproszczony sposob liczenia ilosci dni od wpisanej daty przegladu wystepuja 2 niedogodnosci :
-- moze wystapic przypadek ze zamiast ustawionych np 7 dni bedzie sygnalizacja w zaleznosci od ilosci dni w miesiacu tylko przez 4 lub 6 dni
-- Jezeli data przegladu + ilosc dni sygnalizacji przechodzi przez 1 stycznia to sygnalizacja wystapi tylko od wpisanej daty przegladu do 31 grudnia
A.... i wrzucilem tez wersje dla N6610 bo paru ludzi pokusilo sie o zrobienie takich wersji i udalo sie im.
Sa oczywiscie 2 wersje dla sterownika EPSON i PHILIPS. Przypuszczalny sposob rozroznienia tych wyswietlaczy : Philips ma duze punkty lutownicze pod naklejka.
nowe zmiany w wersji 4v50: (wersje dla N5110, N6610, S65 ,4x20):
- dodano pomiar czasu przyspieszenia na ustawionym dystansie np 1/4 mili
* w menu mozliwosc ustawienia dystansu od 1...999 m
* na ekranie biezaca wartosc, ostatnia wartosc i minimalny osiagniety czas ktory zapisywany jest w pamieci nieulotnej
* przy ogladaniu tego ekranu mozliwosc skasowania rekordu poprzez dlugie przytrzymanie klawisza ESC
* zmiana dystansu powoduje wyzerownie minimalnej wartosci czasu
- dodano mozliwosc podlaczenia 4 czujnikow temperatury oraz ich skonfigurowania. Odczyt temperatury dwoch dodatkowych czujnikow (dodat1 i dodat2)
na dodatkowym ostatnim ekranie
UWAGA przy zastosowaniu wiecej niz 2 czujnikow MUSI BYC ZAMONTOWANY UKLAD ZASILANIA LINII 1WIRE czyli T4, R44,R45
- zmodywikowany zostal sposob liczenia dystansu do przejechania na paliwie pozostalym w baku
do obliczen zasiegu jest wyznaczana specjalna srednia z ostatnich 10s jazdy pod pewnymi warunkami
zalozenia:
* srednie spalania do tego obliczenia jest licznone z ostatnich jako srednia 10 ostatnich wartosci chwilowego spalania
* jezeli hamujemy silnikiem i spalanie jest 0 to nie wchodzi do sredniej, czyli srednia pozostaje bez zmian
* do sredniej wchodza chwilowe spalania tylko gdy predkosc wieksza niz 5 km/h, czyli gdy stoimy srednia pozostaje bez zmian
* gdy rozpoczynamy trase i nie przejechalismy pewnego odcinka z predkoscia wieksza niz 5 km/h nie mozna okreslic sredniego spalania i w zwiazku
z tym zasiegu
- powyzsze spalanie srednie jest wyswietlane tylko na ekranie z bakiem
- obliczenia sredniego spalania w trasie pozostalo bez zmian i jest wyswietlane np. w 8 linijce na ekranie podstawowym oraz na ekranie z dodatkowymi
parametrami trasy
- dla wersji gazowej powyzsze obliczenia sa prowadzone odobno dla benzyny i LPG
* poszczegolne zasiegi dla LPG i benzyny widac na odpowiednich ekranach z bakami
* w konfigurowalnych 2 linjkach wyswietlacza podstawowego widac stan baku i zasieg paliwa na ktorym obecnie jedziemy (literka l w negatywie - benzyna)
- w wersji gazowej pojawiaja sie 2 osobne zbiorniki dla LPG i benzyny.
* pojawia sie dodatkowy ekran z bakiem benzyny gdzie mozna go zatankowac do pelna trzymajac dlugo klawisz ESC tak jak bylo dotych czas z LPG
* w menu pojawia sie mozliwosc ustawienia pojemnosci baku benzynowego
- pojawia sie akustyczna sygnalizacja rezerwy z mozliwoscia jej wylaczenia w menu rezerwy (osobno dla kazdej rezerwy)
* sygnal pojawia sie w momencie przekrecenia kluczyka w stacyjce
* sygnal pojawia sie w czasie jazdy w momencie osiagniecia rezerwy
- pojawia sie mozliwosc wlaczania/wylaczania niektorych pelnych ekranow
* ekran1 - parametry trasy pisane duza czcionka (byl w poprzednich wersjach jako osobne menu)
* ekran2 - dodatkowe parametry tras (byl w poprzednich wersjach dla S65 jako osobne menu)
* ekran5 (w wersji LPG ekran6) - ekran z czasami przyspieszen
* ekran6 (w wersji LPG ekran7) - ekran z czasem przebycia dystansu
* ekran7 (w wersji LPG ekran8) - ekran serwisowy/dodatkowych temperatur
Nowe zmiany w wersji 4v51 :
- w wersjach S65 i N6610, gdy napiecie akumulatora jest mniejsze niz ustawiona w menu wartosc progu, wtedy wartosc napiecia jest wyswietlana w kolorze czerwonym.
W wersji N5110 napiecie jest wyswietlane w negatywie.Moze to sygnalizowacnp. brak ladowania
* dodano mozliwosc ustawienia progu napiecia w menu
- usunieto mruganie napisu REZ
- usunieto kwadracik znaczacy ekran 0
- poprawiono liczenie czasu wtrysku (byl zanizony 2 krotnie)
- usunieto wyswietlanie setnych czesci spalania chwilowego
- dodano mozliwosc konfiguracji na jakiej podstawie liczony jest zasieg jazdy z baku w menu
* jezeli czas jest rowny 0 zasieg liczony jest ze sredniej trasy (tak jak to bylo do wersji 4.49)
* jezeli czas jest rozny od 0 zasieg liczony jest z ostatnich 16 sekund wartosci chwilowej i wyswietlany co ustawiony czas (zalecane ustawienie 1..16)
- w wersji S65 i N6610 dodano na ekranach z bakami informacje (na zielono) jaka droge przejechalismy na danym paliwie od ostatniego tankowania
lub ostatniego kasowania i jaka jest srednie spalanie od ostatniego tankowania.
W wersji N5110 mozna te wartosci kasowac, ale widac je tylko na ekranie 4 (w wersji LPG uzupelniono ekran 4 o calkowita droge przejechana na benzynie)
* po tankowaniu na tym ekranie jest mozliwosc skasowania dystansu i spalonego paliwa
jezeli w czasie 4 sekund ponownie wcisnie sie ESC.Widac licznik czasu kiedy jest mozliwosc skasowania w prawym gornym rogu
a napisy zmieniaja kolor na czerwony na ten czas.
* ta funkcjonalnosc jest oparta na licznikach calkowitych z ekranu4 (w wersji LPG ekran5)
* ta funkcjonalnosc nie dziala jezeli jest wlaczana kalibracja jakiegokolwiek wspolczynnika
* kasowanie mozna przeprowadzic tak jak bylo dotychczas na ekranie 4 z tym ze w wersji LPG na
na ekranie 4 kasowane sa jednoczesnie wartosci dla LPG i benzyny a na ekranach z bakami mozna
skasowac je odzielnie
Nowe zmiany w wersji 4v52
- wyczyszczenie smieci na ekranie podstawowym
- wersja jezykowa wybierana z menu polski / english
- wykres graficzne spalania chwilowego - dodatkowy ekran - DO PRAWIDLOWEJ PRACY KONIECZNA KONFIGURACJA W MENU
* mozliwosc ustawienia wykres slupkowy(slupek jednopikselowy)/punktowy
* mozliwosc ustawienia skali Y (max L/100km)
* mozliwosc ustawienia skali X - co ile sekund ma byc rysowany slupek jednopikselowy/punkt
* linie przerywane co 5l/100km
* Niestety wykres nie do konca oddaje rzeczywistosc , bo co zrobic jak sie zatrzymujemy i spalanie jest w L/h a nie w L/100km ?
Na razie gdy stoimy pokazywana/dosumowywana jest wartosc spalania w l/h
* wartosci dla LPG i benzyny sa pokazywane identycznie na tym samym wykresie
* niestety procesor "ledwo dycha" w czasie rysowania tego wykresu i moga powstac sytuacje kiedy na koncu wykresu zostana "smieci".
Jest to spowodowane zabezpieczeniem aby rysownaie wykresu nie trwalo dluzej niz 1s. Przejscie na inny ekran i powrot do wykresu
spowoduje wyczyszczenie tych "smieci"
Nowe zmiany w wersji 4v53
- wersja RL4.53 /RLG4.53 (dla N5110) nie ma mozliwosci rysowania wykresu
- mozliwosc konfigurowania kolejnosci wyswietlania ekranow i blokowania ich wyswietlania
* opis ekranow dla wersji benzynowej
--- ekran1 - parametry trasy pisane duza czcionka
--- ekran2 - dodatkowe parametry tras
--- ekran3 - ekran z bakiem
--- ekran4 - ekran z dodatkowymi informacjami
--- ekran5 - ekran z czasami przyspieszen
--- ekran6 - ekran z czasem przebycia dystansu
--- ekran7 - ekran serwisowy/dodatkowych temperatur
--- ekran8 - ekran wykresu
* opis ekranow dla wersji LPG
--- ekran1 - parametry trasy pisane duza czcionka
--- ekran2 - dodatkowe parametry tras
--- ekran3 - ekran z bakiem LPG
--- ekran4 - ekran z bakiem benzyny
--- ekran5 - ekran z dodatkowymi informacjami
--- ekran6 - ekran z czasami przyspieszen
--- ekran7 - ekran z czasem przebycia dystansu
--- ekran8 - ekran serwisowy/dodatkowych temperatur
--- ekran9 - ekran wykresu
*np jezeli chcemy miec tylko ekran podstawowy i jako nastepny wykres to ustawiamy
wersja benzynowa wersja LPG
ekran1 8 ekran1 9
ekran2 wyl ekran2 wyl
ekran3 wyl ekran3 wyl
ekran4 wyl ekran4 wyl
ekran5 wyl ekran5 wyl
ekran6 wyl ekran6 wyl
ekran7 wyl ekran7 wyl
ekran8 wyl ekran8 wyl
ekran9 wyl
- bufor zapamietywania tras zostal zmniejszony do 249 rekordow
- dodano sygnalizacje serwisu olejowego po przekroczeniu ustawionej ilosci przejechanych kilometrow
* mozliwosc ustawienia w menu progu w zakresie od 1000..99000km
* wylaczenie tej funkcjonalnosci poprzez ustawienie progu na 0 km
* mozliwosc skasowania w menu przejechanego dystansu
- rezygnacja z ustawiania miesiaca wlaczenia i miesiaca wylaczenia swiatel, obecnie jest opcja korzystamy z przypomnienia o swiatlach lub nie
* dodano mozliwosc skonfigurowania wlaczenia sygnalizacji swiatel:
------ niezaleznie od predkosci
------ sygnalizacja po prekroczeniu 5km/h
- mozliwosc ustalenia wspolnego czasu samoczynnego kasowania sygnalizacji przegladu i przegladu olejowego (zeby nie trzeba bylo tego kasowac klawiszem) minimum 2s
- mozliwosc ustawienia trzech progow temperatury (po jednym dla czujnika) dla 2 czujnikow dodatkowych i temperatury zewnetrznej (gdzie kiedys bylo na stale 3 stopnie)
* sygnalizacja przekroczenia progu powyzej ustawionej temperatury przez wyswietlenie 1 lub 2 na czerwonym tle (lub na czarnym tle dla N5110) w linijce temperatury wewnetrznej
* sygnalizacja przekroczenia progu ponizej ustawionej temperatury przez wyswietlenie temperatury zewnetrznej na czerwono (lub na czarnym tle dla N5110) - tak jak
bylo w poprzednich wersjach
* w celu wylaczenia sygnalizowania przekroczenia progow nalezy wpisac
-- dla temp zewnetrznej -99 stopni
-- dla temp dodat1 99 stopni
-- dla temp dodat2 99 stopni
Nowe zmiany w wersji 4v54
- poprawiono drobny blad konfiguracji ekranow
- zmieniono brzmienie sygnalu ostrzegawczego dla nie wlaczonych swiatel, serwisu olejowego i przegladu
Nowe zmiany w wersji 4v55
- poprawiono drobny blad przy wyznaczaniu momentu serwisu olejowego
- dodano wyswietlanie pozostalego przebiegu do serwisu olejowego na ekranie odliczania czasu do zakonczenia danej trasy
-- dodatkowe 2 plusy "++" oznaczaja przebieg ponad wyznaczony serwis olejowy
-- przy wylaczonym serwisie olejowym informacja nie jest wyswietlana
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------I na tym chyba bedzie juz koniec przygody z komputerkiem na ADUC836----------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Darek
Bede staral sie na biezaco odpowiadac na pytania i robic uzupelnienia.
Na razie troche o gazie :
Komputerek ten byl testowany na "zgazowanej" felicji. został podłaczony do wtryskiwacza.
Pokazuje zuzycie gazu, ale niestety mniej dokladnie niz benzyny. Jednak w/g opinii uzytkownika dokladnosc jest o "niebo " lepsza niz wskaznika dodanego do instalacji gazowej.
Dostaje wiele maili z pytaniem gdzie kupic procesor do tego projektu:
Odpowiadam ja kupilem w sklepie internetowym firmy Alfine www.alfine.pl
Zaprogramowac niestety trzeba samemu, ale jest to bardzo proste.
Wystarczy tylko jakis max232 i program sciagniety ze strony:
ftp://ftp.analog.com/pub/www/technology ... d_v6_7.exe
Zeby bylo latwiej wszystkie nowe wersje programow beda pojawialy sie w tym poscie.
Zalaczniki widoczne sa tylko dla zalogowanych.
Wszystkie zmiany i sposob ich dzialania sa opisane w plikach tekstowych razem z plikami HEX
nowe zmiany w wersji 4v49 (jak na razie wersja 5.0 nie updatowana i chyba juz nie bedzie)
- jako ze chyba nastapia zmiany w przepisach o jezdzie caly rok z zapalonymi swiatlami mijania dodaje nowa opcje gdzie mozna ustawic miesiac rozpoczecia wlaczania swiatel
i miesiac wylaczania swiatel - tak na wszelki wypadek
- do tej pory bylo miesiac wlaczania swiatel=10, miesiac wylaczania swiatel=2 (od poczatku nastepnego miesiaca swiatla uznaje sie za wylaczone)
- po ustawieniu miesieca wlaczania na 0 i miesiaca wylaczania na 13 komputerek uznaje ze swiatla musza byc zawsze wlaczone
- dodatkowy ekran z wypisywaniem czasu otwarcia wtryskiwacza (podobno pomocne przy diagnostyce LPG)
- powiadamianie o ustawionej dacie przegladu obowiazkowego. Gdy data zawiera miesiac lub dzien rowny 0 powiadomienie jest wylaczone.
ustawiamy dzien i miesiac przegladu oraz ilosc dni (max do 15) kiedy powiadomienie bedzie aktywne.
Powiadomienie pojawi sie zawsze po przekreceniu kluczyka w stacyjce (tylko przy rozpoczynaniu trasy) do czasu skasowania
przez nacisniecie klawisza DOL w czasie ogladania ekranu 0 (pojawi sie krotkie pikniecie potwierdzenia)
Z uwagi na uproszczony sposob liczenia ilosci dni od wpisanej daty przegladu wystepuja 2 niedogodnosci :
-- moze wystapic przypadek ze zamiast ustawionych np 7 dni bedzie sygnalizacja w zaleznosci od ilosci dni w miesiacu tylko przez 4 lub 6 dni
-- Jezeli data przegladu + ilosc dni sygnalizacji przechodzi przez 1 stycznia to sygnalizacja wystapi tylko od wpisanej daty przegladu do 31 grudnia
A.... i wrzucilem tez wersje dla N6610 bo paru ludzi pokusilo sie o zrobienie takich wersji i udalo sie im.
Sa oczywiscie 2 wersje dla sterownika EPSON i PHILIPS. Przypuszczalny sposob rozroznienia tych wyswietlaczy : Philips ma duze punkty lutownicze pod naklejka.
nowe zmiany w wersji 4v50: (wersje dla N5110, N6610, S65 ,4x20):
- dodano pomiar czasu przyspieszenia na ustawionym dystansie np 1/4 mili
* w menu mozliwosc ustawienia dystansu od 1...999 m
* na ekranie biezaca wartosc, ostatnia wartosc i minimalny osiagniety czas ktory zapisywany jest w pamieci nieulotnej
* przy ogladaniu tego ekranu mozliwosc skasowania rekordu poprzez dlugie przytrzymanie klawisza ESC
* zmiana dystansu powoduje wyzerownie minimalnej wartosci czasu
- dodano mozliwosc podlaczenia 4 czujnikow temperatury oraz ich skonfigurowania. Odczyt temperatury dwoch dodatkowych czujnikow (dodat1 i dodat2)
na dodatkowym ostatnim ekranie
UWAGA przy zastosowaniu wiecej niz 2 czujnikow MUSI BYC ZAMONTOWANY UKLAD ZASILANIA LINII 1WIRE czyli T4, R44,R45
- zmodywikowany zostal sposob liczenia dystansu do przejechania na paliwie pozostalym w baku
do obliczen zasiegu jest wyznaczana specjalna srednia z ostatnich 10s jazdy pod pewnymi warunkami
zalozenia:
* srednie spalania do tego obliczenia jest licznone z ostatnich jako srednia 10 ostatnich wartosci chwilowego spalania
* jezeli hamujemy silnikiem i spalanie jest 0 to nie wchodzi do sredniej, czyli srednia pozostaje bez zmian
* do sredniej wchodza chwilowe spalania tylko gdy predkosc wieksza niz 5 km/h, czyli gdy stoimy srednia pozostaje bez zmian
* gdy rozpoczynamy trase i nie przejechalismy pewnego odcinka z predkoscia wieksza niz 5 km/h nie mozna okreslic sredniego spalania i w zwiazku
z tym zasiegu
- powyzsze spalanie srednie jest wyswietlane tylko na ekranie z bakiem
- obliczenia sredniego spalania w trasie pozostalo bez zmian i jest wyswietlane np. w 8 linijce na ekranie podstawowym oraz na ekranie z dodatkowymi
parametrami trasy
- dla wersji gazowej powyzsze obliczenia sa prowadzone odobno dla benzyny i LPG
* poszczegolne zasiegi dla LPG i benzyny widac na odpowiednich ekranach z bakami
* w konfigurowalnych 2 linjkach wyswietlacza podstawowego widac stan baku i zasieg paliwa na ktorym obecnie jedziemy (literka l w negatywie - benzyna)
- w wersji gazowej pojawiaja sie 2 osobne zbiorniki dla LPG i benzyny.
* pojawia sie dodatkowy ekran z bakiem benzyny gdzie mozna go zatankowac do pelna trzymajac dlugo klawisz ESC tak jak bylo dotych czas z LPG
* w menu pojawia sie mozliwosc ustawienia pojemnosci baku benzynowego
- pojawia sie akustyczna sygnalizacja rezerwy z mozliwoscia jej wylaczenia w menu rezerwy (osobno dla kazdej rezerwy)
* sygnal pojawia sie w momencie przekrecenia kluczyka w stacyjce
* sygnal pojawia sie w czasie jazdy w momencie osiagniecia rezerwy
- pojawia sie mozliwosc wlaczania/wylaczania niektorych pelnych ekranow
* ekran1 - parametry trasy pisane duza czcionka (byl w poprzednich wersjach jako osobne menu)
* ekran2 - dodatkowe parametry tras (byl w poprzednich wersjach dla S65 jako osobne menu)
* ekran5 (w wersji LPG ekran6) - ekran z czasami przyspieszen
* ekran6 (w wersji LPG ekran7) - ekran z czasem przebycia dystansu
* ekran7 (w wersji LPG ekran8) - ekran serwisowy/dodatkowych temperatur
Nowe zmiany w wersji 4v51 :
- w wersjach S65 i N6610, gdy napiecie akumulatora jest mniejsze niz ustawiona w menu wartosc progu, wtedy wartosc napiecia jest wyswietlana w kolorze czerwonym.
W wersji N5110 napiecie jest wyswietlane w negatywie.Moze to sygnalizowacnp. brak ladowania
* dodano mozliwosc ustawienia progu napiecia w menu
- usunieto mruganie napisu REZ
- usunieto kwadracik znaczacy ekran 0
- poprawiono liczenie czasu wtrysku (byl zanizony 2 krotnie)
- usunieto wyswietlanie setnych czesci spalania chwilowego
- dodano mozliwosc konfiguracji na jakiej podstawie liczony jest zasieg jazdy z baku w menu
* jezeli czas jest rowny 0 zasieg liczony jest ze sredniej trasy (tak jak to bylo do wersji 4.49)
* jezeli czas jest rozny od 0 zasieg liczony jest z ostatnich 16 sekund wartosci chwilowej i wyswietlany co ustawiony czas (zalecane ustawienie 1..16)
- w wersji S65 i N6610 dodano na ekranach z bakami informacje (na zielono) jaka droge przejechalismy na danym paliwie od ostatniego tankowania
lub ostatniego kasowania i jaka jest srednie spalanie od ostatniego tankowania.
W wersji N5110 mozna te wartosci kasowac, ale widac je tylko na ekranie 4 (w wersji LPG uzupelniono ekran 4 o calkowita droge przejechana na benzynie)
* po tankowaniu na tym ekranie jest mozliwosc skasowania dystansu i spalonego paliwa
jezeli w czasie 4 sekund ponownie wcisnie sie ESC.Widac licznik czasu kiedy jest mozliwosc skasowania w prawym gornym rogu
a napisy zmieniaja kolor na czerwony na ten czas.
* ta funkcjonalnosc jest oparta na licznikach calkowitych z ekranu4 (w wersji LPG ekran5)
* ta funkcjonalnosc nie dziala jezeli jest wlaczana kalibracja jakiegokolwiek wspolczynnika
* kasowanie mozna przeprowadzic tak jak bylo dotychczas na ekranie 4 z tym ze w wersji LPG na
na ekranie 4 kasowane sa jednoczesnie wartosci dla LPG i benzyny a na ekranach z bakami mozna
skasowac je odzielnie
Nowe zmiany w wersji 4v52
- wyczyszczenie smieci na ekranie podstawowym
- wersja jezykowa wybierana z menu polski / english
- wykres graficzne spalania chwilowego - dodatkowy ekran - DO PRAWIDLOWEJ PRACY KONIECZNA KONFIGURACJA W MENU
* mozliwosc ustawienia wykres slupkowy(slupek jednopikselowy)/punktowy
* mozliwosc ustawienia skali Y (max L/100km)
* mozliwosc ustawienia skali X - co ile sekund ma byc rysowany slupek jednopikselowy/punkt
* linie przerywane co 5l/100km
* Niestety wykres nie do konca oddaje rzeczywistosc , bo co zrobic jak sie zatrzymujemy i spalanie jest w L/h a nie w L/100km ?
Na razie gdy stoimy pokazywana/dosumowywana jest wartosc spalania w l/h
* wartosci dla LPG i benzyny sa pokazywane identycznie na tym samym wykresie
* niestety procesor "ledwo dycha" w czasie rysowania tego wykresu i moga powstac sytuacje kiedy na koncu wykresu zostana "smieci".
Jest to spowodowane zabezpieczeniem aby rysownaie wykresu nie trwalo dluzej niz 1s. Przejscie na inny ekran i powrot do wykresu
spowoduje wyczyszczenie tych "smieci"
Nowe zmiany w wersji 4v53
- wersja RL4.53 /RLG4.53 (dla N5110) nie ma mozliwosci rysowania wykresu
- mozliwosc konfigurowania kolejnosci wyswietlania ekranow i blokowania ich wyswietlania
* opis ekranow dla wersji benzynowej
--- ekran1 - parametry trasy pisane duza czcionka
--- ekran2 - dodatkowe parametry tras
--- ekran3 - ekran z bakiem
--- ekran4 - ekran z dodatkowymi informacjami
--- ekran5 - ekran z czasami przyspieszen
--- ekran6 - ekran z czasem przebycia dystansu
--- ekran7 - ekran serwisowy/dodatkowych temperatur
--- ekran8 - ekran wykresu
* opis ekranow dla wersji LPG
--- ekran1 - parametry trasy pisane duza czcionka
--- ekran2 - dodatkowe parametry tras
--- ekran3 - ekran z bakiem LPG
--- ekran4 - ekran z bakiem benzyny
--- ekran5 - ekran z dodatkowymi informacjami
--- ekran6 - ekran z czasami przyspieszen
--- ekran7 - ekran z czasem przebycia dystansu
--- ekran8 - ekran serwisowy/dodatkowych temperatur
--- ekran9 - ekran wykresu
*np jezeli chcemy miec tylko ekran podstawowy i jako nastepny wykres to ustawiamy
wersja benzynowa wersja LPG
ekran1 8 ekran1 9
ekran2 wyl ekran2 wyl
ekran3 wyl ekran3 wyl
ekran4 wyl ekran4 wyl
ekran5 wyl ekran5 wyl
ekran6 wyl ekran6 wyl
ekran7 wyl ekran7 wyl
ekran8 wyl ekran8 wyl
ekran9 wyl
- bufor zapamietywania tras zostal zmniejszony do 249 rekordow
- dodano sygnalizacje serwisu olejowego po przekroczeniu ustawionej ilosci przejechanych kilometrow
* mozliwosc ustawienia w menu progu w zakresie od 1000..99000km
* wylaczenie tej funkcjonalnosci poprzez ustawienie progu na 0 km
* mozliwosc skasowania w menu przejechanego dystansu
- rezygnacja z ustawiania miesiaca wlaczenia i miesiaca wylaczenia swiatel, obecnie jest opcja korzystamy z przypomnienia o swiatlach lub nie
* dodano mozliwosc skonfigurowania wlaczenia sygnalizacji swiatel:
------ niezaleznie od predkosci
------ sygnalizacja po prekroczeniu 5km/h
- mozliwosc ustalenia wspolnego czasu samoczynnego kasowania sygnalizacji przegladu i przegladu olejowego (zeby nie trzeba bylo tego kasowac klawiszem) minimum 2s
- mozliwosc ustawienia trzech progow temperatury (po jednym dla czujnika) dla 2 czujnikow dodatkowych i temperatury zewnetrznej (gdzie kiedys bylo na stale 3 stopnie)
* sygnalizacja przekroczenia progu powyzej ustawionej temperatury przez wyswietlenie 1 lub 2 na czerwonym tle (lub na czarnym tle dla N5110) w linijce temperatury wewnetrznej
* sygnalizacja przekroczenia progu ponizej ustawionej temperatury przez wyswietlenie temperatury zewnetrznej na czerwono (lub na czarnym tle dla N5110) - tak jak
bylo w poprzednich wersjach
* w celu wylaczenia sygnalizowania przekroczenia progow nalezy wpisac
-- dla temp zewnetrznej -99 stopni
-- dla temp dodat1 99 stopni
-- dla temp dodat2 99 stopni
Nowe zmiany w wersji 4v54
- poprawiono drobny blad konfiguracji ekranow
- zmieniono brzmienie sygnalu ostrzegawczego dla nie wlaczonych swiatel, serwisu olejowego i przegladu
Nowe zmiany w wersji 4v55
- poprawiono drobny blad przy wyznaczaniu momentu serwisu olejowego
- dodano wyswietlanie pozostalego przebiegu do serwisu olejowego na ekranie odliczania czasu do zakonczenia danej trasy
-- dodatkowe 2 plusy "++" oznaczaja przebieg ponad wyznaczony serwis olejowy
-- przy wylaczonym serwisie olejowym informacja nie jest wyswietlana
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------I na tym chyba bedzie juz koniec przygody z komputerkiem na ADUC836----------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Darek
- Załączniki
-
- komp_4v55_all_version.zip
- (1.64MiB)Pobrany 2684 razy
-
- komp_4v54_all_version1.zip
- (1.64MiB)Pobrany 1474 razy
-
- komp_4v53_all_version1.zip
- (1.53MiB)Pobrany 1468 razy
-
- komp_4v51_all_version.zip
- (1.47MiB)Pobrany 1910 razy
Ostatnio zmieniony 19 maja 2010, o 23:03 przez darekk, łącznie zmieniany 44 razy.
re
osobiście musze przywitać projektanta tego układu i wyrażam swoje zadowolenie ze tutaj bedziemy mogli tez zapytać o najmniejsze szczególy
Tak, zwłaszcza żeNo ale przydał by się też ,,.bas''
po pierwsze primo : programy w C są zapisywane w plikach ".c" a nie ".bas"Program sterujący pracą mikrokontrolera został napisany w języku C i skompilowany kompilatorem Keil. Zajmuje on 8KB
po drugie primo : w bascomie pewnie by zajął 64KB pamięci
po trzecie primo :z powyższego wynika, że fani Bascoma mają problemy z czytaniem ze zrozumieniem
-
- -
- Posty:651
- Rejestracja:13 sty 2005, o 18:38
- Lokalizacja:Krasnystaw
- Kontaktowanie:
Ale gdzie wystawiłeś? download.ep jak widać nie był aktualizowany od maja.Wystawiam kod wynikowy. Na stronie EP chyba tez powinien sie pokazac ?
[ Dodano: 06-09-2005, 16:07 ]
. Raczej nie wierzą że można w ogóle pisać w czymś tak skomplikowanym jak C. A dla mnie to Bascom jest skomplikowany.... Z resztą de gustibus non est disputandum, ale zawsze warto zastanowić się jaki język będzie najlepszy do danego zastosowania. Do większości najlepszy jest C (większości, nie wszystkich).z powyższego wynika, że fani Bascoma mają problemy z czytaniem ze zrozumieniem
A chociazby w tej notce, w ktorej to napisal.Ale gdzie wystawiłeś? download.ep jak widać nie był aktualizowany od maja.Wystawiam kod wynikowy. Na stronie EP chyba tez powinien sie pokazac ?
A uzytkownicy bas maja nie tylko problemy z wieloma rzeczami, ale i nadzieje ze wszelkie zrodla beda powszechnie dostepne. Chcesz wiedziec co jak zostalo napisane, mala podpowiedz: naucz sie ASM
-
- -
- Posty:651
- Rejestracja:13 sty 2005, o 18:38
- Lokalizacja:Krasnystaw
- Kontaktowanie:
Ja mam się uczyć ASM czy ktoś ma się uczyć ASM?
To oczywiscie, jak zreszta widac po poczatku, skierowane jest do tego kto chcialby miec przyklady kodu (czyli tu, pytajacego o .bas)
A Tobie, o ile jeszcze nie znasz przynajmniej podstaw (co by mnie akurat zdziwilo), to tez by sie przydalo
Rafalek:
W tym schemacie nie ma nic odkrywczego, to typowa aplikacja max'a.
-
- -
- Posty:651
- Rejestracja:13 sty 2005, o 18:38
- Lokalizacja:Krasnystaw
- Kontaktowanie:
ahaJa mam się uczyć ASM czy ktoś ma się uczyć ASM?
To oczywiscie, jak zreszta widac po poczatku, skierowane jest do tego kto chcialby miec przyklady kodu (czyli tu, pytajacego o .bas)
podstawy znam i pewnie jeszcze trochęA Tobie, o ile jeszcze nie znasz przynajmniej podstaw (co by mnie akurat zdziwilo), to tez by sie przydalo
Co do DS1819 to ja zastosowalem taki bo akurat mialem pod reka.
Mozna zastosowac kazdy inny uklad resetu z progiem +5V do +3.3V (w pająku na plytce).
W skrajnym wypadku mozna zastosowac zamiast niego uklad RC i tez powinno dzialac.
NIestety nie sprawdzalem tej mozliwosci ale proponuje sprawdzic np. R=1M pomiedzy +5V i RESET, C=220n lub wiecej pomiedzy mase i RESET. R i C mozna wlutowac na pola DS1819 na plytce.
Mozna zastosowac kazdy inny uklad resetu z progiem +5V do +3.3V (w pająku na plytce).
W skrajnym wypadku mozna zastosowac zamiast niego uklad RC i tez powinno dzialac.
NIestety nie sprawdzalem tej mozliwosci ale proponuje sprawdzic np. R=1M pomiedzy +5V i RESET, C=220n lub wiecej pomiedzy mase i RESET. R i C mozna wlutowac na pola DS1819 na plytce.
Tak jak pisalem w artykule do wtryskiwacza jest podawane paliwo pod stalym cisnieniem, wiec czas otwarcia jest wprost proporcjonalny do ilosci wtrysnietego paliwa. Najgorzej skad znac te stala wtryskiwacza ?
Niestety trzeba ja najczesciej wyznaczyc doswiadczalnie.
Znajac stala i czas wtrysku wyliczamy ilosc paliwa.
Niestety trzeba ja najczesciej wyznaczyc doswiadczalnie.
Znajac stala i czas wtrysku wyliczamy ilosc paliwa.
A ja mam jeszcze pytanko do projektanta. Chodzi mi o podawanie ilosci paliwa za kazdym razem. Nie moznaby tego rozwiazac poprzez podlaczenie komputerka pod plywak w baku (w koncu to nic innego jak rezystor regulowany, full bak to full opor, min bak to min opor). Podajac jaka ma pojemnosc bak w samochodzie komputerek odczytujac wartosc z plywaka ocenialby ile jest (orientacyjnie) jeszcze paliw aw bwaku oraz ile dolalismy paliwa. Mysle ze (jezeli jet to mozliwe) bardzo by to uproscilo pozniejsza obsluge komputerka
Pzdr.
Pzdr.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości