Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięAVT2180 - wzmacniacz na LM3886
Moderatorzy:Jacek Bogusz, Tomasz Gumny, Futrzaczek, Adam Tatuś, Moderatorzy
Witam,
zachęcony wypowiedziami na Forum Estrada i Studio postanowiłem zrobić wzmacniacz na podstawie kitu AVT 2180.
Niestety instrukcja zawarta w zestawie przeznaczona jest dla majsterkowiczów z jako takim doświadczeniem i wiedzą elektroniczną, do których się nie zaliczam .
W związku z tym mam prośbę do osób, które znają się na rzeczy o pomoc w paru kwestiach.
Układ mam zamiar umieścić w obudowie 1U, do chłodzenia 2 radiatory 190x50x35 mm.
Pytanie1: Jakie zastosować napięcię zasilające przy takim chłodzeniu?
Pytanie2: Gdzie można kupić 200W transformator toroidalny o wysokości do 38mm. Jeżeli takich nie ma, to czy można zastosować 2 transformatory 100W? (znalazłem takie o wysokości 35mm)
Pytanie3: Istnieje może kit zawierający pozostałe elementy zasilacza? Jeżeli nie, to co powinienem jeszcze kupić i jak to zmontowac?
Pytanie 4: Jak podłączyć niebieską diodę sygnalizującą włączenie?
Pytanie5: Czy do regulacji głośności wystarczy sam potencjometr? Jeżeli tak, to jaki kupić i jak go podłączyć?
Pytanie6: czy do nawinięcia cewek L1 i L2 wykorzystać drut, który był w zestawie? Wydaje mi się troch grubawy, a na dodatek na zdjęciu jest większy rezystor niż te z zestawu.
Pytanie7: wśród elementów brakuje rezystorów R11 i R12. Czy tak ma być, czy to przeoczenie producenta?
Pytanie8: Jak zrealizować możliwość podłączenia słuchawek?
Pytanie9: Moja karta ma wyjścia XLR. Czy można to jakoś wykorzystać w przypadku tego wzamcniacza?
Sorki, za takie lamerskie pytania. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Ptyś
zachęcony wypowiedziami na Forum Estrada i Studio postanowiłem zrobić wzmacniacz na podstawie kitu AVT 2180.
Niestety instrukcja zawarta w zestawie przeznaczona jest dla majsterkowiczów z jako takim doświadczeniem i wiedzą elektroniczną, do których się nie zaliczam .
W związku z tym mam prośbę do osób, które znają się na rzeczy o pomoc w paru kwestiach.
Układ mam zamiar umieścić w obudowie 1U, do chłodzenia 2 radiatory 190x50x35 mm.
Pytanie1: Jakie zastosować napięcię zasilające przy takim chłodzeniu?
Pytanie2: Gdzie można kupić 200W transformator toroidalny o wysokości do 38mm. Jeżeli takich nie ma, to czy można zastosować 2 transformatory 100W? (znalazłem takie o wysokości 35mm)
Pytanie3: Istnieje może kit zawierający pozostałe elementy zasilacza? Jeżeli nie, to co powinienem jeszcze kupić i jak to zmontowac?
Pytanie 4: Jak podłączyć niebieską diodę sygnalizującą włączenie?
Pytanie5: Czy do regulacji głośności wystarczy sam potencjometr? Jeżeli tak, to jaki kupić i jak go podłączyć?
Pytanie6: czy do nawinięcia cewek L1 i L2 wykorzystać drut, który był w zestawie? Wydaje mi się troch grubawy, a na dodatek na zdjęciu jest większy rezystor niż te z zestawu.
Pytanie7: wśród elementów brakuje rezystorów R11 i R12. Czy tak ma być, czy to przeoczenie producenta?
Pytanie8: Jak zrealizować możliwość podłączenia słuchawek?
Pytanie9: Moja karta ma wyjścia XLR. Czy można to jakoś wykorzystać w przypadku tego wzamcniacza?
Sorki, za takie lamerskie pytania. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Ptyś
Ostatnio zmieniony 15 lis 2004, o 02:22 przez Ptyś, łącznie zmieniany 1 raz.
Cześć,składałem ten wzmacniaczyk i musze przyznac że lepiej widzi mi się on od TDA7294 no ale to subiektywna ocena.
Proponuję tak:
Zasilacz ,trafo toroidalne o mocy 200W o napięciach wtórnych 2x28V~ zapytaj w tej firmie www.toral.pl czy zrbią Ci trafko o takich wymiarach jakie chcesz.
Często zamawiam u nich trafa i zazwyczaj koleś robi mi takie jak chcę
Do zbudowania zasilacza będziesz potrzebował jescze mostka protowniczego (greatza) ,może być 15A zawsze lepiej dać większy niż mniejszy a to ze wzglądu na to że kondensatory w momencie włączenia sa puste i praktycznie przez ułamek sekundy robią takie jakby zwarcie a to może nam uszkodzić mostek,czego oczywiście chcemy uniknąc staosując 15A.
Po mostku są kondensatory filtrujące które sa nieodzowną częścią każdego zasilacza.
Proponuję zakupić 2 szt. 50V 10.000uF a nawet 4x szt. 10.000uF wtedy zasilacz będzie sztywniejszy i przy duzych wysterowaniach wzmacniacza nie będzie możwliości usłyszenia przydźwięku spowodowanego skończoną pojemnością kondensatora.
Ale zazwyczaj 10.000uF wystarcza.
oczywiście 10.000uF na jedną połówkę.
W ofercie AVT jest kit ,nazywa się chyba zasilacz symetryczny czy coś w tym stylu,jeśli nieznajdziesz daj znac to Ci poszukam go.
Radiatory...no cóż tutaj mamy problem bo są wiatraki a wiadomo że wiatraki szumią i np. jak sobie słuchamy w nocy muzyki dość cicho to się nie da szum zakłuca nam spkój.
Oczywiście można wstawić przełącznik i włączać sobie wiatraczek przy słuchaniu dość głośniejszym
Pamiętaj że metalowa wkładka końcówki mocy jest na potencjale minusa więc jeśli obudowa jest metalowa i podłaczasz do niej mase to trzeba będzie albo odizolować końcówki od radiatora albo radiator od obudowy.
Proponuje w miare możliwości odizolowac radiator od obudowy wtedy zminiejszamy rezystancje termiczną i końcówki lepiej będą chłodzone.
Oczywiście niezapominamy przesmarowac końcówek pastą silikonową typu H (pasta termoprzewodząca).
Diodę sygnalizującą właczenie podłącza się poprzez rezystor a rezystor dobieramy w zależności od napięcia zasilania.
Rezystory R11 i R12 mają mieć 1k tak jak jest na schemacie.Ja tekie dałem i gra o.k.
Można podłaczyć sam potencjometr bezpośrednio do wejścia wzmacniacza i regulować nim poziom głosności ale proponuje kupić jakiś przedwzmacniacz z regulacją barwy tonu.
Co do tego rezystora to 47k (obrotowy) powinna być dobrze jeśli regulacja będzie zbyt krótka albi zbyt długa nalezy dobrać jego wartośc doświadczalnie.
O rezystory L1 i L2 nie ma się co martwić mogę one miec moc nawet 1W,co do druta to nawiń ten co dali Ci w zestawie,napewno będzie dobry
Co do słuchawek to podeślę Ci schemat (rysunek) jak to podłączyć.
Ostatniego pytania niestety nie wiem
[ Dodano: 13-10-2004, 12:31 ]
A tutaj przerysowalem z EdW (8/97) schemat jak podlaczyc potencjometr bezpośrednio.
Potencjometr ma być LOGARYTMICZNY
Liniowy się niesprawdzi daje gorszą harakterystykę regulacji głośności,jadnak mozna go zastosować z tzw. "braku laku"
Dobieraj 10k -47k
Później dopiszę reszte
Proponuję tak:
Zasilacz ,trafo toroidalne o mocy 200W o napięciach wtórnych 2x28V~ zapytaj w tej firmie www.toral.pl czy zrbią Ci trafko o takich wymiarach jakie chcesz.
Często zamawiam u nich trafa i zazwyczaj koleś robi mi takie jak chcę
Do zbudowania zasilacza będziesz potrzebował jescze mostka protowniczego (greatza) ,może być 15A zawsze lepiej dać większy niż mniejszy a to ze wzglądu na to że kondensatory w momencie włączenia sa puste i praktycznie przez ułamek sekundy robią takie jakby zwarcie a to może nam uszkodzić mostek,czego oczywiście chcemy uniknąc staosując 15A.
Po mostku są kondensatory filtrujące które sa nieodzowną częścią każdego zasilacza.
Proponuję zakupić 2 szt. 50V 10.000uF a nawet 4x szt. 10.000uF wtedy zasilacz będzie sztywniejszy i przy duzych wysterowaniach wzmacniacza nie będzie możwliości usłyszenia przydźwięku spowodowanego skończoną pojemnością kondensatora.
Ale zazwyczaj 10.000uF wystarcza.
oczywiście 10.000uF na jedną połówkę.
W ofercie AVT jest kit ,nazywa się chyba zasilacz symetryczny czy coś w tym stylu,jeśli nieznajdziesz daj znac to Ci poszukam go.
Radiatory...no cóż tutaj mamy problem bo są wiatraki a wiadomo że wiatraki szumią i np. jak sobie słuchamy w nocy muzyki dość cicho to się nie da szum zakłuca nam spkój.
Oczywiście można wstawić przełącznik i włączać sobie wiatraczek przy słuchaniu dość głośniejszym
Pamiętaj że metalowa wkładka końcówki mocy jest na potencjale minusa więc jeśli obudowa jest metalowa i podłaczasz do niej mase to trzeba będzie albo odizolować końcówki od radiatora albo radiator od obudowy.
Proponuje w miare możliwości odizolowac radiator od obudowy wtedy zminiejszamy rezystancje termiczną i końcówki lepiej będą chłodzone.
Oczywiście niezapominamy przesmarowac końcówek pastą silikonową typu H (pasta termoprzewodząca).
Diodę sygnalizującą właczenie podłącza się poprzez rezystor a rezystor dobieramy w zależności od napięcia zasilania.
Rezystory R11 i R12 mają mieć 1k tak jak jest na schemacie.Ja tekie dałem i gra o.k.
Można podłaczyć sam potencjometr bezpośrednio do wejścia wzmacniacza i regulować nim poziom głosności ale proponuje kupić jakiś przedwzmacniacz z regulacją barwy tonu.
Co do tego rezystora to 47k (obrotowy) powinna być dobrze jeśli regulacja będzie zbyt krótka albi zbyt długa nalezy dobrać jego wartośc doświadczalnie.
O rezystory L1 i L2 nie ma się co martwić mogę one miec moc nawet 1W,co do druta to nawiń ten co dali Ci w zestawie,napewno będzie dobry
Co do słuchawek to podeślę Ci schemat (rysunek) jak to podłączyć.
Ostatniego pytania niestety nie wiem
[ Dodano: 13-10-2004, 12:31 ]
A tutaj przerysowalem z EdW (8/97) schemat jak podlaczyc potencjometr bezpośrednio.
Potencjometr ma być LOGARYTMICZNY
Liniowy się niesprawdzi daje gorszą harakterystykę regulacji głośności,jadnak mozna go zastosować z tzw. "braku laku"
Dobieraj 10k -47k
Później dopiszę reszte
- Załączniki
-
- Schemat pod�¹czenia pot. wprost do wej. wzmacniacza.
- potencjometr.GIF (4.4KiB)Przejrzano 19636 razy
Ostatnio zmieniony 1 sty 1970, o 01:00 przez end, łącznie zmieniany 2 razy.
Witam
Walczę ciągle z tym wzmacniaczem, ale powoli zbliżam się do końca
Właśnie kombinuję jak to wszystko upchnąć do obudowy 1U. Ograniczona przestrzeń umożliwia praktycznie 2 rozwiązania, w obu muszę rozciąć płytkę wzmacniacza na 2 części.
Pytanie do fachowców:
- którą wersję wybrać?
- osobiście podoba mi się wersja 2, ale, czy bliskość transformatora nie będzie powodowała zakłóceń?
- czy warto jakoś odizolować (ekranem) zasilanie od reszty wzmacniacza?
Wersja 1
Wersja 2
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Ptyś
Walczę ciągle z tym wzmacniaczem, ale powoli zbliżam się do końca
Właśnie kombinuję jak to wszystko upchnąć do obudowy 1U. Ograniczona przestrzeń umożliwia praktycznie 2 rozwiązania, w obu muszę rozciąć płytkę wzmacniacza na 2 części.
Pytanie do fachowców:
- którą wersję wybrać?
- osobiście podoba mi się wersja 2, ale, czy bliskość transformatora nie będzie powodowała zakłóceń?
- czy warto jakoś odizolować (ekranem) zasilanie od reszty wzmacniacza?
Wersja 1
Wersja 2
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Ptyś
Proponuje wersje drugą ze względu na lepsze odprowadzenia ciepła.
Toroidy mają badzo małe pole rozproszenia więc niepowinno być zakłuceń.
Widzę że dałeś dośc spore radiatory więc nie będzie problemu z nadmiernym grzaniem się
Kable sygnałowe daj oczywiście dobrej jakości i ekranowane
Obudowa metalowa...jeśli podłączysz GND do ubudowy to pamietaj że radiator jeśli nie jest odizolowany od końcówki mocy musi myć odizolowany od obudowy, inneczej będzie zwarcie z ujemnej połówce zasilania a wiesz czym to grozi
Napisz jak to rozwiązałeś
P.S. skąd masz taką obudowe? Można prosić więcej fotek?
Toroidy mają badzo małe pole rozproszenia więc niepowinno być zakłuceń.
Widzę że dałeś dośc spore radiatory więc nie będzie problemu z nadmiernym grzaniem się
Kable sygnałowe daj oczywiście dobrej jakości i ekranowane
Obudowa metalowa...jeśli podłączysz GND do ubudowy to pamietaj że radiator jeśli nie jest odizolowany od końcówki mocy musi myć odizolowany od obudowy, inneczej będzie zwarcie z ujemnej połówce zasilania a wiesz czym to grozi
Napisz jak to rozwiązałeś
P.S. skąd masz taką obudowe? Można prosić więcej fotek?
Radiatory będą zainstalowane "w powietrzu" za pomocą podpórek z izolatora w kształcie litery L, z jednej strony przykręconych do radiatora, z drugiej do obudowy. Najłatwiej jest je zrobić z drewna.
Obudowę kupiłem w firmie Armel
Poniżej więcej fotek
Obudowa - blacha stalowa lakierowana proszkowo
Przedni panel - 3 mm płaskownik aluminiowy anodowany na czarno
Bok
Spód - nóżki gumowe
Wnętrze
Wnętrze - szczegół
Obudowę kupiłem w firmie Armel
Poniżej więcej fotek
Obudowa - blacha stalowa lakierowana proszkowo
Przedni panel - 3 mm płaskownik aluminiowy anodowany na czarno
Bok
Spód - nóżki gumowe
Wnętrze
Wnętrze - szczegół
Bardzo podoba mi się w jaki sposób podchodzisz do tego wzmacniacza.
Widać estetykę i profesjonalny wygląd.
Myśle że dioda 3mm w koloerze niebieskim da fajny efekt i oczywiście na samym środku penelu gałka potencjometru.
Ale to tylko moja koncepcja zrobisz oczywiście jak uważasz
Co do radiatorów to też bardzo dobrze rozwiązałeś jak na.....laika? hehehee
Pamiętaj żeby przesmarować końcówki pastą silikonową typu H
Widać estetykę i profesjonalny wygląd.
Myśle że dioda 3mm w koloerze niebieskim da fajny efekt i oczywiście na samym środku penelu gałka potencjometru.
Ale to tylko moja koncepcja zrobisz oczywiście jak uważasz
Co do radiatorów to też bardzo dobrze rozwiązałeś jak na.....laika? hehehee
Pamiętaj żeby przesmarować końcówki pastą silikonową typu H
Bardzo fajnie to wygląda
Jesli chodzi o diodę to proponuję podłaczyć potencjometr montażowy 10k - 22k i wyregulować sobie odpowiednią jasność.Ja zrobiłem tak z diodą ultra jasną niebieską.
Jak świeci normalnie to jest zbyt jasno ale potencjometrem fajnie można sobie ustawić odpowiednią jasność
Co do słuchawek, dzisiaj jak postawię system na "nogi" to narysuję schemat podłącznia słuchaweczek
[ Dodano: 15-11-2004, 20:43 ]
Zastanawiam się nad tym przełącznikiem koło wyj. słuchawkowego...
Czy on ma służyć do ręcznego załączania głośników?
Czy może tym chcesz włączać słuchawki?
Może brakuje Ci układu opóźnionego załączania głośników?
Można spokojnie go gdzies tam jeszcze upchnąć
W każdym razie napisz do czego ma służyć ten przełączniczek
P.S. myśląc nad schematem podłacznia słuchawek mam na myśli automatycznie wyłączające się głosniki w momencie wetknięcia jakc-a do wyjścia.
Czy tak ma być?
Jesli chodzi o diodę to proponuję podłaczyć potencjometr montażowy 10k - 22k i wyregulować sobie odpowiednią jasność.Ja zrobiłem tak z diodą ultra jasną niebieską.
Jak świeci normalnie to jest zbyt jasno ale potencjometrem fajnie można sobie ustawić odpowiednią jasność
Co do słuchawek, dzisiaj jak postawię system na "nogi" to narysuję schemat podłącznia słuchaweczek
[ Dodano: 15-11-2004, 20:43 ]
Zastanawiam się nad tym przełącznikiem koło wyj. słuchawkowego...
Czy on ma służyć do ręcznego załączania głośników?
Czy może tym chcesz włączać słuchawki?
Może brakuje Ci układu opóźnionego załączania głośników?
Można spokojnie go gdzies tam jeszcze upchnąć
W każdym razie napisz do czego ma służyć ten przełączniczek
P.S. myśląc nad schematem podłacznia słuchawek mam na myśli automatycznie wyłączające się głosniki w momencie wetknięcia jakc-a do wyjścia.
Czy tak ma być?
Gdy kupowałem diodę świecącą, to w sklepie dali mi schemat układu, który umożliwia zasilanie jej z 220V. Składa się z 2 rezystorów, kondensatora i diody. Czy nie ma prostszego sposobu?
Przełącznik koło gniazda słuchawkowego służyć będzie do odłączania głośników (włożenie jacka nie będzie tego robić).
Z tego co czytałem, to LM3886 ma obwód wyciszania trzasków przy włączaniu i wyłączaniu napięcia zasilającego. Czy układ opóźnionego załączania głośników, o którym pisałeś, to jest coś innego?
W przypadku schematu podłączenia słuchawek codzi mi o sposób ich podłączenia do wzmacniacza. A może trzeba zastosować dodatkowy wzmacniacz słuchawkowy?
Pozdrawiam
Ptyś
Przełącznik koło gniazda słuchawkowego służyć będzie do odłączania głośników (włożenie jacka nie będzie tego robić).
Z tego co czytałem, to LM3886 ma obwód wyciszania trzasków przy włączaniu i wyłączaniu napięcia zasilającego. Czy układ opóźnionego załączania głośników, o którym pisałeś, to jest coś innego?
W przypadku schematu podłączenia słuchawek codzi mi o sposób ich podłączenia do wzmacniacza. A może trzeba zastosować dodatkowy wzmacniacz słuchawkowy?
Pozdrawiam
Ptyś
Z ta diodą to można prościej
Napisz dokładnie jakie napięcie otrzymałeś po wyprostowaniu i odfiltrowaniu napięcia zasilającego to powiem Ci jaki rezystorek wstawić i po sprawie.(bo wystarczy jeden rezystor)
Co do włącznika to też spoko rozwiązanie
W sumie można zrobić oddzielny wzmacniaczyk słuchawkowy ale po co dodatkowe koszta, normalnie podłączymy pod wyj. wzmacniacza wyj. słuchawkowe tyle że wydaje mi się, że trzeba będzie jakieś ograniczniki wstawić w sensie rezystorów w szeregu.Choć w sumie sama impedancja słuchawek jest na tyle wysoka że wystarczy chyba bez i będzie o.k.
Ale jeszcze zapytam się kolegi fachowca bo sam nie ejstem pewien a nie chcę Cie wprowadzić w błąd.
Co do obwodu wyciszania to jest tak że nie zawsze to działa tam w schemacie jest to chyba opisane, muszę zerknąć ale Ja np. u siebie musiałem zastosować taki opóźniacz bo w momenie załączania wzmacniacza jest cicho, ale jak wyłącze wzmacniacz to po kilkunastu sekundach (rozładowanie się kondensatorów w zasilaczu) słychać dość głośne "pyk"!.
W TDA7294 też jest ten problem i raczej radzę zastosować taki "opóźniacz" (szkoda głośników).
Mogę dodać w załączniku taki schemacik "opóźniacza" jednak możesz go znaleźć w ofercie kitów AVT
Schemat podłączenia słuchawek załącze na dniach bo dopiero zrobiłem system i w ogóle jeszcze musze się zapytać o te rezystorki.
Pozdrawiam
Napisz dokładnie jakie napięcie otrzymałeś po wyprostowaniu i odfiltrowaniu napięcia zasilającego to powiem Ci jaki rezystorek wstawić i po sprawie.(bo wystarczy jeden rezystor)
Co do włącznika to też spoko rozwiązanie
W sumie można zrobić oddzielny wzmacniaczyk słuchawkowy ale po co dodatkowe koszta, normalnie podłączymy pod wyj. wzmacniacza wyj. słuchawkowe tyle że wydaje mi się, że trzeba będzie jakieś ograniczniki wstawić w sensie rezystorów w szeregu.Choć w sumie sama impedancja słuchawek jest na tyle wysoka że wystarczy chyba bez i będzie o.k.
Ale jeszcze zapytam się kolegi fachowca bo sam nie ejstem pewien a nie chcę Cie wprowadzić w błąd.
Co do obwodu wyciszania to jest tak że nie zawsze to działa tam w schemacie jest to chyba opisane, muszę zerknąć ale Ja np. u siebie musiałem zastosować taki opóźniacz bo w momenie załączania wzmacniacza jest cicho, ale jak wyłącze wzmacniacz to po kilkunastu sekundach (rozładowanie się kondensatorów w zasilaczu) słychać dość głośne "pyk"!.
W TDA7294 też jest ten problem i raczej radzę zastosować taki "opóźniacz" (szkoda głośników).
Mogę dodać w załączniku taki schemacik "opóźniacza" jednak możesz go znaleźć w ofercie kitów AVT
Schemat podłączenia słuchawek załącze na dniach bo dopiero zrobiłem system i w ogóle jeszcze musze się zapytać o te rezystorki.
Pozdrawiam
- dsrecordss
- -
- Posty:300
- Rejestracja:30 lip 2004, o 16:08
- Lokalizacja:Żory
- Kontaktowanie:
Witam,
obudowa kosztuje 101 zł netto.
Karta muzyczna to ST Audio DSP2000 C-Port.
Zbliżam się do uruchomienia wzmacniacza, więc nadszedł czas na kolejny zestaw lamerskich pytań
1. Jak dokonać połączeń wejścia ze wzmacniaczem; czy to ma być kabel dwużyłowy w ekranie, czy jedno i masa jest jednocześnie ekranem? Kabel ten będzie dosyć długi: od gniazd do potencjometru i spowrotem
2. Czy jakiś element wzmacniacza (np. ekran przewdów) powinien być podłączony do obudowy?
3. Jak rozpoznać, która nózka w potencjometrze odpowiada oznaczeniom na schemacie?
4. Jak zabrać się do pierwszego uruchomienia? Gdzieś czytałem o zastosowaniu żarówki, ale nie mogę tego teraz znaleźć. Zasilacz już działa.
Pozdrawiam
Ptyś
obudowa kosztuje 101 zł netto.
Karta muzyczna to ST Audio DSP2000 C-Port.
Zbliżam się do uruchomienia wzmacniacza, więc nadszedł czas na kolejny zestaw lamerskich pytań
1. Jak dokonać połączeń wejścia ze wzmacniaczem; czy to ma być kabel dwużyłowy w ekranie, czy jedno i masa jest jednocześnie ekranem? Kabel ten będzie dosyć długi: od gniazd do potencjometru i spowrotem
2. Czy jakiś element wzmacniacza (np. ekran przewdów) powinien być podłączony do obudowy?
3. Jak rozpoznać, która nózka w potencjometrze odpowiada oznaczeniom na schemacie?
4. Jak zabrać się do pierwszego uruchomienia? Gdzieś czytałem o zastosowaniu żarówki, ale nie mogę tego teraz znaleźć. Zasilacz już działa.
Pozdrawiam
Ptyś
- dsrecordss
- -
- Posty:300
- Rejestracja:30 lip 2004, o 16:08
- Lokalizacja:Żory
- Kontaktowanie:
Witaj,
a więc co do podłączania wzmacniacza to żeby móc go podłączyć do XLR'ów musisz użyć desymetryzatorów. W połączeniach symetrycznych sygnał przesyłany przez kabel tak jakby dwa razy jednocześnie tylko odwrócony o 180*. pozwala to na zmniejszenie szumów itp. Poszukam jakichś projektów i jak cos znadę to zamieszczę.
1. Użyj kabli 2 żyły w ekranie. Podłącz do jednej żyły +sygnału, do drugiej żyły przyłącz -sygnału a ekran podłącz tylko z jednej strony do -sygnału (gdzieś przy gniazdach wejściowych)
2. Najlepiej byłoby podłączyć wszystkie przewody -z obudową w jednym punkcie. Ale o tym to juz chyba nie bede w stanie ci opowiedziec bo nigdy nie robiłem metalowych obudów
3.Załączam rysunek;) a jeśli pot bedzie ściszał muzykę jak przekręcisz w prawo to obróć skrajne kable bo środkowy jest zawsze suwakiem.
4.W szereg z uzwojeniem pierwotnym podłączasz żarówkę 40 W i jeśli żarówka będzie sie świecić normalnie to na 100% jest zwarcie. Jak będzie wszystko w porządku to po włączeniu powinna mignąć i świecić się lekko albo wogóle się nie świecić
pozdrawiam
dsrecordss
a więc co do podłączania wzmacniacza to żeby móc go podłączyć do XLR'ów musisz użyć desymetryzatorów. W połączeniach symetrycznych sygnał przesyłany przez kabel tak jakby dwa razy jednocześnie tylko odwrócony o 180*. pozwala to na zmniejszenie szumów itp. Poszukam jakichś projektów i jak cos znadę to zamieszczę.
1. Użyj kabli 2 żyły w ekranie. Podłącz do jednej żyły +sygnału, do drugiej żyły przyłącz -sygnału a ekran podłącz tylko z jednej strony do -sygnału (gdzieś przy gniazdach wejściowych)
2. Najlepiej byłoby podłączyć wszystkie przewody -z obudową w jednym punkcie. Ale o tym to juz chyba nie bede w stanie ci opowiedziec bo nigdy nie robiłem metalowych obudów
3.Załączam rysunek;) a jeśli pot bedzie ściszał muzykę jak przekręcisz w prawo to obróć skrajne kable bo środkowy jest zawsze suwakiem.
4.W szereg z uzwojeniem pierwotnym podłączasz żarówkę 40 W i jeśli żarówka będzie sie świecić normalnie to na 100% jest zwarcie. Jak będzie wszystko w porządku to po włączeniu powinna mignąć i świecić się lekko albo wogóle się nie świecić
pozdrawiam
dsrecordss
- Załączniki
-
- bez tytuĹu.GIF (1.67KiB)Przejrzano 19488 razy
Najpierw radzę zacząć od sprawdzenia poprawności montażu układu czy nie ma zwarć itp.Jak zabrać się do pierwszego uruchomienia? Gdzieś czytałem o zastosowaniu żarówki, ale nie mogę tego teraz znaleźć. Zasilacz już działa.
Uformować kondensatory w zasilaczu, podłączajac na kilkanaście godzin zasilacz do kontaktu.
Pomierzyć czy na obu połówkach zasilacza symetrycznego sa takie same napięcia.
Później tak jak napisał kolega dsrecordss
Jeżeli wzmacniacz zadziała poprawnie to wygrzej go porzadnie go wysterowując na dużch mocach. (tylko nie przesteruj).
Bardzo ważne! sprawdź czy wzmacniacz sie nie grzeje przy małym wysterowaniu.
Tzn. czy nie grzeje się zbytnio jak gra cicho.
Jesli wzmacniacz się dość mocno grzeje to znaczy że się wzbudza i trzeba znaleźć przyczynę. (ale to jak juz coś )
Powodzenia
Witam!
Chciałbym się upewnić, czy nic nie zepsuję, więc opiszę podłączenia, gdyby coś było nie tak lub czegoś brakowało, to proszę o informacje.
1. Do obudowy podłączam punkt O (na schemacie poniżej), robię tak w przypadku obu zasilaczy (kanał lewy i prawy). Gdzie podłączyć uziemnienie?
2. Sygnał wejściowy "idzie" dwużyłowym kablem w ekranie. Ekran połączony z -sygnału przy gnieździe.
3. Sygnał wyjściowy "idzie" dwużyłowym kablem w ekranie. Ekran połączony z -sygnału przy gnieździe.
Poniżej wygląd obudowy wzmacniacza z przodu i z tyłu.
Niestety wykonanie frezowania odbiega od mojego wyobrażenia. Chyba za szybkie obroty frezarki podtopiły aluminium. Projekt wykonałem z dokładnością do setnych milimetra, a tu taka kicha . Na dodatek zamiast napisu POWER jest WOLUME Gościu frezował na raty i się pomylił.... Kiedyś zmienie tą płytę, chodzi mi po głowie aluminium anodowane na niebiesko.
Pozdrawiam
Ptyś
Chciałbym się upewnić, czy nic nie zepsuję, więc opiszę podłączenia, gdyby coś było nie tak lub czegoś brakowało, to proszę o informacje.
1. Do obudowy podłączam punkt O (na schemacie poniżej), robię tak w przypadku obu zasilaczy (kanał lewy i prawy). Gdzie podłączyć uziemnienie?
2. Sygnał wejściowy "idzie" dwużyłowym kablem w ekranie. Ekran połączony z -sygnału przy gnieździe.
3. Sygnał wyjściowy "idzie" dwużyłowym kablem w ekranie. Ekran połączony z -sygnału przy gnieździe.
Poniżej wygląd obudowy wzmacniacza z przodu i z tyłu.
Niestety wykonanie frezowania odbiega od mojego wyobrażenia. Chyba za szybkie obroty frezarki podtopiły aluminium. Projekt wykonałem z dokładnością do setnych milimetra, a tu taka kicha . Na dodatek zamiast napisu POWER jest WOLUME Gościu frezował na raty i się pomylił.... Kiedyś zmienie tą płytę, chodzi mi po głowie aluminium anodowane na niebiesko.
Pozdrawiam
Ptyś
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości