Na ktorym z wykresow jest przedstawione probkowanie a na ktorym kwantowanie?
Wykres 1: http://kwi.pb.bialystok.pl/~domel/wykres1.png
Wykres 2: http://kwi.pb.bialystok.pl/~domel/wykres2.png
Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięprobkowanie i kwantowanie
Moderatorzy:Jacek Bogusz, Moderatorzy
Dzieki, znalazlem takie definicje:
próbkowane - przerwany na osi czasu; na osi amplitudy przyjmuje każdą wartość
kwantowane - nieprzerwane w czasie; przyjmuje ściśle określone poziomy amplitudowe
I tutaj sprawa sie komplikuje bo moim zdaniem jesli by sugerowac sie tymi definicjami powinno byc odwrotnie. Bo w progbowaniu sa przerwy w osi czasu a widac na wykresie ze te przerwy nie wystepuja w probkowaniu a w kwantowaniu. Czy moze ja czegos nierozumiem czy moze definicje sa pomylone (albo zle)?
próbkowane - przerwany na osi czasu; na osi amplitudy przyjmuje każdą wartość
kwantowane - nieprzerwane w czasie; przyjmuje ściśle określone poziomy amplitudowe
I tutaj sprawa sie komplikuje bo moim zdaniem jesli by sugerowac sie tymi definicjami powinno byc odwrotnie. Bo w progbowaniu sa przerwy w osi czasu a widac na wykresie ze te przerwy nie wystepuja w probkowaniu a w kwantowaniu. Czy moze ja czegos nierozumiem czy moze definicje sa pomylone (albo zle)?
Definicje sa dobre, ale jak do wszystkich (chyba) definicji trzeba byc nie wiem kim by zrozumiec co jakis kolo mial na mysli. Ale serio: Probkowanie to jest zmierzenie amplitudy sygnalu co okreslony czas (takie zapisywanie wysokosci pilki w rzucie co 2s, reszta czasu cie nie obchodzi - czyli przetwornik A/C), a kwantowanie przyjecie okreslonego poziomu amplitudy zaleznego od rozdzielczosci ukladu cyfrowego (przyjmujesz ze pilka leciala na danej wysokosci przez np 2s, potem "skokiem" zaczela leciec wyzej przez 3s it. - czyli przetwornik C/A).
Wykresy za to bardzo lipnie przedstawiaja probkowanie i kwantowanie. Powinien byc wykres nieliniowy np. jak z tym moim przykladem z pilka.
Wykresy za to bardzo lipnie przedstawiaja probkowanie i kwantowanie. Powinien byc wykres nieliniowy np. jak z tym moim przykladem z pilka.
Zarówno próbkowanie jak i kwantyzacja zachodzi w przetworniku A/C.
http://marek.bromirski.net/telecom/klasyka/pcm.pdf - od strony czwartej.
http://pa.imir.agh.edu.pl/pdf/wyklady/w11.pdf - od strony ósmej.
http://marek.bromirski.net/telecom/klasyka/pcm.pdf - od strony czwartej.
http://pa.imir.agh.edu.pl/pdf/wyklady/w11.pdf - od strony ósmej.
To to ja wiem, ale nie wiem czy nauczyciele/wykladowcy to wiedza. No coz moze moja poprzednia wypowiedz nie byla zbyt precyzyna, wiec sorka.Zarówno próbkowanie jak i kwantyzacja zachodzi w przetworniku A/C.
http://marek.bromirski.net/telecom/klasyka/pcm.pdf - od strony czwartej.
http://pa.imir.agh.edu.pl/pdf/wyklady/w11.pdf - od strony ósmej.
Dominik: Popatrz na to co podal KAMILKOZI pod I linkiem str. 4 rys. 2 - probkowanie (dowolna amplituda, co okreslony czas - tylko te kropki/slupki). Str 5. Rys. 3 (ten na zielonym tle) ladny przyklad kwantowania czyli dopasowania sprobkowaej amplitudy do rozdzielczosci przetwornika (te schodki). W drugim opracowaniu str. 11 - zarowno probkowanie jak i kwantowanie ale na przetworniku duzej rozdzielczosci, a jak to ma byc do szkoly to nauczyciele lubia jak "schodki" sa duze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości