Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięAVT 2458, subwoofer, pomocy!
Moderatorzy:Jacek Bogusz, Grzegorz Becker, procesorowiec, robertw, Moderatorzy
Jestem początkujący, bardziej wynalazca niż elektronik. Zachęcony możliwościami kostki TDA1562Q poskładałem sobie wzmacniacz z kitu AVT2458, jednak efekt troche odbiegał od moich przewidywań. Wzmacniacz niby 70W, a ledwo go było słychać. Przy podkręceniu zaraz mruga dioda przesterowania i w sumie niewiele można z tym zrobić. Wg projektu powinno być na płytce zamontowane 4 kondensatory po 4700uF... ale przy tej pojemności wzmacniacz chodzi zupełnie miernie. Ja zamontowałem drogą eksperymentów 12 x 10000uF. Wzmacniacz nie grzeje się, chodzi znośnie, ale wciąż nie jest to to czego bym chciał.
Bawiłem się amperomierzem - najwyższe prądy na kablu zasilającym jakie zauważyłem to 1A... przy napięciu 12V to daje 12W prawda? więc gdzie to 70?
Którędy droga? Jak powinny wyglądać kable zasilające i te do głośnika (ja założyłem fi 2mm)? Prosze o pomoc... skończyły mi sie pomysły.
Bawiłem się amperomierzem - najwyższe prądy na kablu zasilającym jakie zauważyłem to 1A... przy napięciu 12V to daje 12W prawda? więc gdzie to 70?
Którędy droga? Jak powinny wyglądać kable zasilające i te do głośnika (ja założyłem fi 2mm)? Prosze o pomoc... skończyły mi sie pomysły.
Załącznik
Opis znalazłem tutaj: http://www.elektroda.pl/samochod/subwoofer_70w.html
Kondensatory C3, C4 i C8, C9 wymieniłem na 2 x 60000uF (po 10000 uF / 25V). W instrukcji pisze, że od podłączonej pojemności zależy dolna graniczna częstotliwość pasma pełnej mocy. Wzmacniacz pracuje podłączony bezpośrednio kablem fi 2mm do akumulatora. Problem w tym, że podłączona pojemność jest 6 razy większa niż w aplikacji a wzmacniacz nadal nie działa jak powinien (tak mi sie wydaje).
Kondensatory C3, C4 i C8, C9 wymieniłem na 2 x 60000uF (po 10000 uF / 25V). W instrukcji pisze, że od podłączonej pojemności zależy dolna graniczna częstotliwość pasma pełnej mocy. Wzmacniacz pracuje podłączony bezpośrednio kablem fi 2mm do akumulatora. Problem w tym, że podłączona pojemność jest 6 razy większa niż w aplikacji a wzmacniacz nadal nie działa jak powinien (tak mi sie wydaje).
... ciągle bez rozwiązania ...
Chyba zadałem za trudne pytanie... ewentualnie mam kilka innych, które mogły by mi pomóc:
- jak powinny być podpięte kondensatory? czy powodem problemów ze wzmacniaczem może być zbyt cienki kabel łączący je z płytką?
- jaką pojemność można dołączyć jako bufor, żeby nie spalić tego wynalazku?
W końcu jest to produkowany przez AVT fabrycznie kit, więc ktoś musiał mieć takie same problemy z tym układem. Kiedyś udało mi sie znaleźć parę podobnych do mojego pytan na necie - również bez odpowiedzi.
- jak powinny być podpięte kondensatory? czy powodem problemów ze wzmacniaczem może być zbyt cienki kabel łączący je z płytką?
- jaką pojemność można dołączyć jako bufor, żeby nie spalić tego wynalazku?
W końcu jest to produkowany przez AVT fabrycznie kit, więc ktoś musiał mieć takie same problemy z tym układem. Kiedyś udało mi sie znaleźć parę podobnych do mojego pytan na necie - również bez odpowiedzi.
-
- -
- Posty:2
- Rejestracja:15 wrz 2003, o 12:59
- Lokalizacja:Poznań
- Kontaktowanie:
mam ten wzmacniacz zrobiony i chodzi mi dobrze chyba wiem na czym polega twoj problem moj nr.gadu6265742 acha i potrzebuje pomocy mam problem ze wzm.2*22 wat.na kostce tda 1554Q jak masz schemat to mi przeslij dropsm6@poczta.onet.pl przyslij mi swoj adres poczty to ci wysle jak podloczyc wszystko zeby bylo ok.o ile sie nie myle to jest kwestia podlaczenia wiem to z doswiadczenia wlasnego
odroczone
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, niestety w między czasie ukradli mi radio z auta a na układzie w niewiadomych mi okolicznościach padła kostka TDA. Jak to mówią: nieszczęścia chodzą parami . Na razie projekt odroczony....
no to jest dobra wiadomość
No chociaż tyle z tego pożytku. Bo jakby była sprawna to pewnie straciłbym i ten wzmacniacz... A tak w poniedziałek lece po nową kostke. Mam nadzieje, że będzie działac jak trzeba.
Wzmacniacz jest jednokanałowy. Niskie tony rozchodza się w taki sposób, że nie ma sensu budować wzmacniacza stereo (i tak nie określisz źródła dźwięku). Tym samym sygnał wejściowy należy zmiksować, bądź liczyć na to, że niskie tony są identycznie nagrane na obu kanałach i podłączyć tylko jeden z nich. Daj znać co ci z tego wyszło. Kupiłem dzisiaj nową kostke... podłączyłem... i to samo czyli problem kostki wyeliminowany
Podłączałem samą kostke omijając filtry i jeśli chodzi o niskie tony to idą tak samo, ogólnie jest głośniej ale to normalne jak sie słyszy całe pasmo. To chyba po prostu tak ma być, ja już sam nie wiem... ale do auta to to sie nie nadaje, bo gra z taką mocą ze silnik zagłusza wszystko. Coś musi być w sposobie podłączenia kostki... tam jest taki myk pewien z klasą B i H i przełączaniem, tylko nie udało mi sie dostrzec różnicy... a nóżka odpowiedzialna za przełączanie jest w powietrzu wg schematu a w dokumentacji TDA1562Q powinna byc podłączona do 12V zeby przełączyć sie na klasę H. W klasie B wzmacniacz daje moc 20W w H - 70W... moze to jest to ? ale na poprzedniej kostce próbowałem i żadnej różnicy to nie dawało... w każdym razie to nie filtr...
dzisiaj sie zorientowalem ze kosc tez bez przerwy mi gra w klasie B wiec zrobilem tak
w dokumentacji kostki pisze ze zeby sie przelaczyc z klasy B na H to nap
musi byc w granicach pom 3,3 - 4,3V zrobilem sobie dzielnik napiecia ktorym moglem zmieniac nap od 0V do 5V i podlaczylem go pod nozke 16 (status)
i jesli napiecie bylo mniejsze niz 1,6V to koncowka sie wyciszala a powyzej grala normalnie ale dalej bez klasy H nawet jak bylo to nap 4,3V
na forum elektrody doszukalem sie ze aby niskie tony byly dobrze odtwarzane to wartosc kondensatorow pracujacych w przetwornicy powinna sie miescic w przedziale 15000-22000uF wiec dalem jakies 1300uF i dalej bez zadnej chocby najmniejszej roznicy
JUZ NIE MAM SILY DO TEGO KITU I KONCOWKI MOZE MAMY JAKIES KONCOWKI Z WADLIWEJ SERI KTO WIE?!?!?!?
w dokumentacji kostki pisze ze zeby sie przelaczyc z klasy B na H to nap
musi byc w granicach pom 3,3 - 4,3V zrobilem sobie dzielnik napiecia ktorym moglem zmieniac nap od 0V do 5V i podlaczylem go pod nozke 16 (status)
i jesli napiecie bylo mniejsze niz 1,6V to koncowka sie wyciszala a powyzej grala normalnie ale dalej bez klasy H nawet jak bylo to nap 4,3V
na forum elektrody doszukalem sie ze aby niskie tony byly dobrze odtwarzane to wartosc kondensatorow pracujacych w przetwornicy powinna sie miescic w przedziale 15000-22000uF wiec dalem jakies 1300uF i dalej bez zadnej chocby najmniejszej roznicy
JUZ NIE MAM SILY DO TEGO KITU I KONCOWKI MOZE MAMY JAKIES KONCOWKI Z WADLIWEJ SERI KTO WIE?!?!?!?
a jednak...
Wcześniej pisałes, że pomogło kupienie nowej kości. Znaczy jednak nie pomogło? Co do przełączania klasa B-H, to jest troche namieszane. Mam dokumentację kostki i pisze w niej tak o nóżce 16 (STAT):
1. LOW for fast mute: the circuit remains switched on, but
the input signal is suppressed
2. MID for class-B: the circuit operates as class-B
amplifier, the high power supply voltage is disabled,
independent of the case temperature
3. HIGH for class-H: the circuit operates as class-H
amplifier, the high power supply voltage is enabled,
independent of the case temperature.
Czyli HIGH ustawia układ w tryb klasy H, ta? No to dalej ile to jest to tajemnicze HIGH?:
PIN STAT AS INPUT
SYMBOL PARAMETER CONDITIONS MIN. TYP. MAX. UNIT
Vth1+ threshold voltage 1+ fast mute > class-B - - 2 V
Vth1- threshold voltage 1- class-B > fast mute 1 - - V
Vth2+ threshold voltage 2+ class-B > class-H - - 4.2 V
Vth2- threshold voltage 2- class-H > class-B 3.3 - - V
Z tego wnioskuje, że napięcie powyżej 4.2V przełączy 1562Q do klasy H. Do poprzedniej kostki podpiąłem, więc 12V na nóżkę 16. Nie było efektu. Ale podpięcie nóżki do zera rzeczywiście wycisza wzmacniacz, więc nóżka jako tako działa.
1. Jaki jest Twój problem z tym kitem? Czy przesterowuje ci się zaraz na początku skali? Masz to samo co ja?
2. Dlaczego nóżka STAT jest w kicie "w powietrzu" skoro w dokumentacji kostki pisze ze defaultowo wzmacniacz pracuje wtedy w klasie B (20W output power) a nie H??
Niech ktoś w końcu rozstrzygnie dyskusję. Może te osoby które twierdzą, że są zadowolone z kitu i nie mają z nim problemów. Ja wydałem kolejne 35zł na nową kostkę i wcale mi się to nie podoba... przestałem liczyć, ale za to co wydałem na ten układ miałbym firmowy używany wzmacniacz. Nie chcę wysyłać układu do serwisu, bo jest też taka opcja, że to po prostu tak ma działać? Może spróbować zmierzyć moc wyjściową? Najlepszy byłby oscyloskop, ale ja dysponuje jedynie zwykłym miernikiem napięć, natężeń i oporności.
1. LOW for fast mute: the circuit remains switched on, but
the input signal is suppressed
2. MID for class-B: the circuit operates as class-B
amplifier, the high power supply voltage is disabled,
independent of the case temperature
3. HIGH for class-H: the circuit operates as class-H
amplifier, the high power supply voltage is enabled,
independent of the case temperature.
Czyli HIGH ustawia układ w tryb klasy H, ta? No to dalej ile to jest to tajemnicze HIGH?:
PIN STAT AS INPUT
SYMBOL PARAMETER CONDITIONS MIN. TYP. MAX. UNIT
Vth1+ threshold voltage 1+ fast mute > class-B - - 2 V
Vth1- threshold voltage 1- class-B > fast mute 1 - - V
Vth2+ threshold voltage 2+ class-B > class-H - - 4.2 V
Vth2- threshold voltage 2- class-H > class-B 3.3 - - V
Z tego wnioskuje, że napięcie powyżej 4.2V przełączy 1562Q do klasy H. Do poprzedniej kostki podpiąłem, więc 12V na nóżkę 16. Nie było efektu. Ale podpięcie nóżki do zera rzeczywiście wycisza wzmacniacz, więc nóżka jako tako działa.
1. Jaki jest Twój problem z tym kitem? Czy przesterowuje ci się zaraz na początku skali? Masz to samo co ja?
2. Dlaczego nóżka STAT jest w kicie "w powietrzu" skoro w dokumentacji kostki pisze ze defaultowo wzmacniacz pracuje wtedy w klasie B (20W output power) a nie H??
Niech ktoś w końcu rozstrzygnie dyskusję. Może te osoby które twierdzą, że są zadowolone z kitu i nie mają z nim problemów. Ja wydałem kolejne 35zł na nową kostkę i wcale mi się to nie podoba... przestałem liczyć, ale za to co wydałem na ten układ miałbym firmowy używany wzmacniacz. Nie chcę wysyłać układu do serwisu, bo jest też taka opcja, że to po prostu tak ma działać? Może spróbować zmierzyć moc wyjściową? Najlepszy byłby oscyloskop, ale ja dysponuje jedynie zwykłym miernikiem napięć, natężeń i oporności.
tak zorientowalem sie ze nie pomoglo
moj problem z tym kitem jest identyczny jak twoj
wydaje mi sie ze note katalogowa dla nozki 16 stat nalezy tak rozpatrywac poziom :
-low 0 - 2V (u mnie do 1,6)
-mid 2 - 3,3V
-high 3,3 - 4,2V
z kolei co do 'wiszenia nozki 16 w powietrzu' to nie mam pojecia dlaczego to tak zostalo zaprojektowane
uklad napewno za cicho gra gora 20W po podlaczeniu oscyloskopu widocznie widac po podkreceniu mocy ze obcina sinusoide co objawia sie charakterystycznym charczeniem w glosniku miga dioda podlaczona do wyj diag nr 8
NIECH KOTOS SIE WYPOWIE KOMU KIT DZIALA NA 100%(wlancza mu sie klasa H)
moj problem z tym kitem jest identyczny jak twoj
wydaje mi sie ze note katalogowa dla nozki 16 stat nalezy tak rozpatrywac poziom :
-low 0 - 2V (u mnie do 1,6)
-mid 2 - 3,3V
-high 3,3 - 4,2V
z kolei co do 'wiszenia nozki 16 w powietrzu' to nie mam pojecia dlaczego to tak zostalo zaprojektowane
uklad napewno za cicho gra gora 20W po podlaczeniu oscyloskopu widocznie widac po podkreceniu mocy ze obcina sinusoide co objawia sie charakterystycznym charczeniem w glosniku miga dioda podlaczona do wyj diag nr 8
NIECH KOTOS SIE WYPOWIE KOMU KIT DZIALA NA 100%(wlancza mu sie klasa H)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości