Krótko : bedzie to działało w Pionieerku DEH-P5100R , bo facio w sklepie z częściami elektronicznymi jakoś tak dziwnie na ten schemacik patrzył. Macie tu link:/tak mniej wiecej w połowie strony:
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... 24/faq.htm
z góry dzieki.
a jak nie to co radzicie ???
a i jestem amatorem w tych sprawach , ale poskladać to i upchać do radia bym potrafił .
Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj siępodtrzymanie pamięci w radiu samochodowym Pioneer deh 5100
Moderatorzy:Jacek Bogusz, Moderatorzy
Powinno, przynajmniej u mnie dziala...
Zamiast jakiejs baterii mam po prostu podpiete to do akumulatorka od centralki alarmowej (jako ze nie wyciagam radia, dzieki centralce ), ale za to czasami zdarza mi sie wyciagac akumulator, badz odpinac od niego klemy podczas grzebania w elektryce samochodu...
Zamiast jakiejs baterii mam po prostu podpiete to do akumulatorka od centralki alarmowej (jako ze nie wyciagam radia, dzieki centralce ), ale za to czasami zdarza mi sie wyciagac akumulator, badz odpinac od niego klemy podczas grzebania w elektryce samochodu...
tak mi odpowiedział pewien kolega na innym forum:
Tak na szybko rzucilem okiem i coz tam may:
> Dioda D1 zapobiega zasilaniu pojazdu z baterii,
Nie sadze aby napiecie na aku spadlo ponizej 12V a tylko wtedy pobierany bylby prad z baterii.
> dioda D2 służy do odłączenia baterii w przypadku zasilania z samochodu
No z tym sie nie zgodze - chodzi raczej o to by sie bateria nie podladowywala jesli radio jest w kieszeni bo moglaby "strzelic".
> Dioda D3 wraz z niebieskim kablem służydo podładowywania akumulatora zastosowanego zamiast baterii,
No to juz delikatnie mowiac bzdura - przede wszystkim nalezaloby zadbac o stabilizowanie tego napiecia to raz, ograniczyc prad ladowania to dwa, trzy ze tak bezkarnie nie mozna sobie ladowac akumulatorka NiCd ani NiMH bo mozna je przeladowac.
---------------------------
pomożecie laikowi w tych sprawach??????
Tak na szybko rzucilem okiem i coz tam may:
> Dioda D1 zapobiega zasilaniu pojazdu z baterii,
Nie sadze aby napiecie na aku spadlo ponizej 12V a tylko wtedy pobierany bylby prad z baterii.
> dioda D2 służy do odłączenia baterii w przypadku zasilania z samochodu
No z tym sie nie zgodze - chodzi raczej o to by sie bateria nie podladowywala jesli radio jest w kieszeni bo moglaby "strzelic".
> Dioda D3 wraz z niebieskim kablem służydo podładowywania akumulatora zastosowanego zamiast baterii,
No to juz delikatnie mowiac bzdura - przede wszystkim nalezaloby zadbac o stabilizowanie tego napiecia to raz, ograniczyc prad ladowania to dwa, trzy ze tak bezkarnie nie mozna sobie ladowac akumulatorka NiCd ani NiMH bo mozna je przeladowac.
---------------------------
pomożecie laikowi w tych sprawach??????
No tutaj troche nie masz racji..... Prad podawany przez akumulator w sredniej klasy samochodzie w czasie krecenia rozrusznikiem wynosi nawet i 200 A. Czy spotkales sie z przypadkiem kiedy slaby akumulator nie daje rady pokrecic rozrusznikiem?? W madrej ksiazce o samochodach Audi (jako ze sam takowego paszczaka posiadam) napisano, ze jezeli w/w sytuacja ma miejsce, tzn ze napiecie w czasie kiedy prubujesz zakrecic rozrusznikiem spadlo ponizej 9.6 V!!! Wiec to jest o wiele mniejsze nap, niz sie spodziewales.... Natomiast takze z doswiadczenia wiem, ze akumulator slabo naladowany, powiedzmy posiada napiecie 11.89 V takze da rade poruszyc rozrusznik.... ale jesli z takim akumulatorem samochod postoi przez noc, to mozesz sie domyslac co sie stanie z twoja bateria....Nie sadze aby napiecie na aku spadlo ponizej 12V
Ad.3 Problem ladowania pozostawiam juz dla ciebie, jako ze ja sadze, ze prad pobierany przez uklad dla podtrzymania pamieci jest tak znikomy, ze nie warto baawic sie w podladowywanie.... zreszta mozesz zmierzyc... moze sie myle... ale czy coroczna zmiana baterii jest naprawde az tak uciazliwa????
To ponownie ja . Powiedzcie mi czy gdybym nie dawał diody D3 to bedzie działało???
Radyjko bedzie wyciągane z pojazda codziennie ok 20.00 a wkładane ok 8.00 a wiec na ile wystarczy bateria /akumulatorek/???-jesli tak można zrobić bez D3???
pomocy???????????????? bo radyjko sie marnuje w domku
A ha . Wracam do elektroniki /hobystycznie/ po 13 latach . To były czasy , lata komuny , nadajniki pirackie na pasmo FM radiowe, inspekcja radiowa, składanie korektorków i radyjek nadajników /tu moge sie pomylić/ przeciwsobnych , sejlerów.składanie altusów/ a z zawodu stolarz a wiec skrzynki wychodziły profesjonalne!!!!!!tak na kącie mam z 40 par!!!!!/ pany wracam po 13 latach !!!!
nawet kody na rezystorach zapomniałem?!!
a w planach mam coś eksta do zrobienia/wzmak dolby+kolumny z tą linia czy jak to tam sie nazywa/!!!!!
cdn
Radyjko bedzie wyciągane z pojazda codziennie ok 20.00 a wkładane ok 8.00 a wiec na ile wystarczy bateria /akumulatorek/???-jesli tak można zrobić bez D3???
pomocy???????????????? bo radyjko sie marnuje w domku
A ha . Wracam do elektroniki /hobystycznie/ po 13 latach . To były czasy , lata komuny , nadajniki pirackie na pasmo FM radiowe, inspekcja radiowa, składanie korektorków i radyjek nadajników /tu moge sie pomylić/ przeciwsobnych , sejlerów.składanie altusów/ a z zawodu stolarz a wiec skrzynki wychodziły profesjonalne!!!!!!tak na kącie mam z 40 par!!!!!/ pany wracam po 13 latach !!!!
nawet kody na rezystorach zapomniałem?!!
a w planach mam coś eksta do zrobienia/wzmak dolby+kolumny z tą linia czy jak to tam sie nazywa/!!!!!
cdn
D3 a wlasciwie wogole to polaczenie nie jest konieczne.... pytanie tylko ile pradu pobiera odbiornik wylaczony do podtrzymania pamieci??
Zmierz to! Nie wszystkie odbiorniki pewnie pobieraja tyle samo.
Amperomierz polacz (oczywiscie jak zawsze w SZEREG) z dioda D2 i odczytaj wskazania. Jesli bedzie to kilka mA, to nie masz sie czym martwic...
Ja bym nawet na czas pomiaru odlaczyl (oczywiscie dopiero po zaprogramowaniu i wylaczeniu radia) chwilowo napiecie z akumulatora zarowno na czerwonym jak i zoltym przewodzie, pozwoli Ci to tymczasowo na czas pomiarow uproscic ten uklad - nie trzeba bedzie zadnych diod, wiec i zabawy mniej i koszty testu wyjda wlasciwie zerowe, pomijajac koszt baterii. Juz wiesz o co mi chodzi?? Sprobuj i podaj konkretna wartosc pradu, wtedy bedziemy rozmawiac dalej....
Zmierz to! Nie wszystkie odbiorniki pewnie pobieraja tyle samo.
Amperomierz polacz (oczywiscie jak zawsze w SZEREG) z dioda D2 i odczytaj wskazania. Jesli bedzie to kilka mA, to nie masz sie czym martwic...
Ja bym nawet na czas pomiaru odlaczyl (oczywiscie dopiero po zaprogramowaniu i wylaczeniu radia) chwilowo napiecie z akumulatora zarowno na czerwonym jak i zoltym przewodzie, pozwoli Ci to tymczasowo na czas pomiarow uproscic ten uklad - nie trzeba bedzie zadnych diod, wiec i zabawy mniej i koszty testu wyjda wlasciwie zerowe, pomijajac koszt baterii. Juz wiesz o co mi chodzi?? Sprobuj i podaj konkretna wartosc pradu, wtedy bedziemy rozmawiac dalej....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości