Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

czujniki parkowania

traxman
-
-
Posty:215
Rejestracja:7 lip 2011, o 11:19
Re: czujniki parkowania

Postautor: traxman » 12 wrz 2011, o 08:41

Że zderzaki aut są umieszczone na różnych wysokościach. Na pewno spełniają swą rolę tylko gdy zderzy się np. dany model Audi z takim samym, dany Fiat z Fiatem ect.
Kilka lat wstecz było wielkie zamieszanie na temat "kompatybilności" zderzaków samochodów ciężarowych i osobowych, teraz wszystkie nowe ciężarówki mają zderzaki znacznie niżej (nie na wysokości oczu kierowcy osobówki), brakło chyba jednak chęci do znormalizowania tego zjawiska w osobowych.

Xweldog
-
-
Posty:231
Rejestracja:16 sty 2009, o 16:40
Lokalizacja:Wrocław

Re: czujniki parkowania

Postautor: Xweldog » 12 wrz 2011, o 09:00

Zwróciłem uwagę na to wiele lat temu widząc, że przy zderzeniu dwu różnej marki aut jedno "wjechało" pod drugie. Przeważnie jestem przeciwnikiem nowych ograniczeń ( tumanom z UE z pensją 20tys EU/m-c wprowadzających normy "krzywizny" banana czy ogórka wydałbym dożywotni zakaz pełnienia funkcji ) ale tu, jestem zadowolony, że wreszcie ten aspekt został ujęty w jakieś normy.

maciek2
-
-
Posty:15
Rejestracja:14 lip 2011, o 00:27

Re: czujniki parkowania

Postautor: maciek2 » 30 wrz 2011, o 07:54

Być może zamieszczę temat na jakimś bardziej odpowiednim forum tuningowym.
I jak - zamieściłeś gdzieś coś więcej? Ciekaw jestem jak na innych forach ludzie reagowali na ten pomysł

Xweldog
-
-
Posty:231
Rejestracja:16 sty 2009, o 16:40
Lokalizacja:Wrocław

Re: czujniki parkowania

Postautor: Xweldog » 30 wrz 2011, o 14:25

Nie, nie umieściłem, na tym etapie raczej nie warto. O tym że mam, sprawdziłem coś na kształt oponki i czuły czujnik ciśnienia, już pisałem. Ale zacząłem od wykombinowania elektromagnesu od rozrusznika, przewinąłem go by uzyskać max. amperozwoje, sprawdziłem jaki ma skok rdzeń i oszacowałem czy wystarczy by odpowiednio mocno nacisnąć dźwignię pedału hamulca. To wygląda zachęcająco - hamulec ma na początku dość mały opór który rośnie aż do końca. Natomiast rdzeń ma użyteczny skok ok. 3,5cm, im bardziej jest wyciągnięty tym na początku jest słabszy ( za bardzo wysunięty w ogóle nie się ruszy ). Czyli, te dwie charakterystyki pokrywają się w pożądany sposób. Uprzedzając dowcipnisi - to się oczywiście pokrywa z przewidywaniami teoretycznymi nie mniej czym innym jest sprawdzenie in vivo. Zaprojektowałem, wykonałem i sprawdziłem elektronikę tak, by układ reagował tylko na wzrost ciśnienia a ignorował jego spadek. By nie było hamowania po odjechaniu od przeszkody. Ale, sprzedałem stare auto które doskonale nadawało się na poligon doświadczalny, wiercenie w karoserii ( przy pedale hamulca potrzebuję dwa potwory Φ8 ) i to wszystko leży odłogiem ( do pewnego stopnia ). Leży tym bardziej, że w nowym kończę co innego ( też nie bardzo na to forum ), tanią i wydajną klimę na Peltierach.

Wróć do „Sterowanie, kontrola, czujniki i syst. wizyjne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość