Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

silniczek BLDC vs akum. samochodowy

matrix
-
-
Posty:342
Rejestracja:7 maja 2010, o 14:02
Lokalizacja:Sochaczew
Kontaktowanie:
Re: silniczek BLDC vs akum. samochodowy

Postautor: matrix » 17 kwie 2015, o 06:26

Wiem ,że takie silniki pracują tylko z odpowiednimi sterownikami.
Czy np sterownik firmy redox 30A będzie odpowiedni?
Powinien dać radę.
Czy taki silnik BLDC będzie w ogóle prawidłowo działał z akumulatora. samochodowego, w połaczeniu z w/w regulatorem, poniewaz takie regulatory rozpoznają cele w bateriach modelraskich , a tu jak będzie?
A gdzie tam Ci rozpoznają. Zwykle podłączony jest taki regulator za pomocą dwóch przewodów więc fizyczną niemożliwością jest by regulator "dowiedział się" jakie źródło zasilania podpięliśmy. Może zmierzyć napięcie i na tej podstawie spróbować "domyślić się" jaka bateria jest podłączona. Jeśli chodzi o to że jest możliwość wyboru rodzaju pakietu to tu raczej będzie chodziło o krzywą rozładowania danego źródła zasilania.
Czy jesli silniczek da sie uruchomić , to jak będzie pobierał ok 20A to alternator da radę?
Zależy jakim alternatorem dysponujesz, jaki jest pobór prądu przez urządzenia w Twoim aucie czyli reasumując, jaki masz zapas mocy ?.
Co ewentulanie jeszcze potrzeba żeby silnik poprawnie działał?
Na regulator trzeba podać sygnał jaki podaje się na serwo modelarskie czyli co 20ms sygnał długości od około 0.9 do 1.5ms lub nawet do 2ms.
Rysunek jest poglądowy a szerokość impulsu i ustawienie serwa jest zależne od danego modelu. Regulator jest dwukierunkowy więc dla niego prawdopodobnie najodpowiedniejszym sygnałem będzie sygnał w przedziale 1.2 do 2ms. Regulacja szerokości tego sygnału da Ci regulację prędkości.

Obrazek

Awatar użytkownika
Jacek Bogusz
-
-
Posty:470
Rejestracja:12 maja 2010, o 17:37
Lokalizacja:Poznań
Kontaktowanie:

Re: silniczek BLDC vs akum. samochodowy

Postautor: Jacek Bogusz » 30 kwie 2015, o 18:07

Regulator jest dwukierunkowy
Tylko do modeli samochodów - lotnicze są jednokierunkowe. To znaczy, można zmienić kierunek obrotów śmigła, ale tylko jako parametr do zaprogramowania, a nie w trakcie pracy.
Faktycznie, napięcie zasilania regulatora bardziej podaje się w kontekście dopuszczalnego prądu obciążenia, niż czegoś, co on zmierzy. Jeśli masz wątpliwości, to użyj regulatora o dopuszczalnym napięciu 4S lub więcej (S=3,7V). Te najbardziej popularne mają napięcie wejściowe 3S.

Wróć do „Napędy i roboty mobilne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości