Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

ATmega8535 - bascom i linux

saba255
-
-
ATmega8535 - bascom i linux

Postautor: saba255 » 21 paź 2004, o 23:36

WItam , mam do zrobienia prace dyplomowa, poniewaz jestem uczniem 5 klasy technikum , dyrektor sobie wymyslil ze ta praca ktora robie musi byc w bascomie napisana.. choc nigdy nie siedzialem w basicu ;/
Wiec tak : Mam procesorek ATmega8535 pod niego podlaczone są nastepujace rzeczy :
LCD graficzny 240*64 oraz klawiatura komputerowa 102 klawisze.. i uklad maxa232 ktory jest podlacozny pod rs232
moja praca polega na tym iz linux wywala mi console na com'1 - to juz zrobilem bo sprawdzalem miedzy terminalem a rs i jest :>
ale muszę miec oprogramowany ten procek i nie wiem jak zrobic zeby sygnal ktory przyjdzie juz od max'a na rxd/txd zostal wyrzucony bezposrednio na ten graficzny lcd i odtwornie co napisze na klawiaturze to mikroprocek poda przez rxd/txd do rs'a - czyli consoli i wyswietli mi to na moim lcd zwrotnym sygnalem przez procek na lcd.- w czasie rzeczywistym musialo by sie to wszystko dziac.. - schemat jako tako mam zrobiony ale nie wiem jak to programowac, pomogl by mi moze ktos ?
Krystian Sabatowski
<saba255@gmail.com>[/g][/g][/g][/g]

McKEE
-
-

Postautor: McKEE » 22 paź 2004, o 07:23

:569: Moja propozycja :
...
Dim A As Byte
Dim Znak As Byte
Dim Flaga_zn As Byte

Do 'petla
Flaga_zn = Ischarwaiting() 'sprawdza czy sa jeszcze nieodczytane znaki
Znak = Inkey() 'pobierz znak
If Znak > 0 And Il_zn = 1 Then
Exit Do
Loop
mozna tez
<< (Loop Until Znak > 0 'jezeli znak >0 to wyjdz z petli>>

Lcd Chr(Znak)
...
End
'przyklad dla HARDWARE UART
Z tym ze w moim Bascomie wersja 1.11.7 mozna tylko uzywac wyswietlaczy na chipie Toshiby T6963 w rozdzielczosci 240x64 , innych wyswietlaczy Bascom nie toleruje , ale moze sie cos zmienilo do tego czasu.
Powodzenia

saba255
-
-