Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięUzupelnienia do projektu "komputer samochodowy" AVT434
Moderatorzy:Jacek Bogusz, Grzegorz Becker, procesorowiec, robertw, Moderatorzy
Witam
Mam pytanie do autora projektu
Podłączając układ do silnika z wielopunktowym wtryskiem (w moim przypadku 4 punktowy) do jednego wtryskiwacza układ otrzymuje 1/4 impulsów jaką by otrzymał przy jednopunktowym wtrysku (jeżeli się mylę to proszę o poprawkę) - co zmienić aby poprawić tą "usterkę"
Mam taką nieśmiałą sugestie - ponieważ znaczna część ludzi zastanawia sie/kupiła procesorek ADUC836 można by skoro mamy juz więcej flash'a stworzyc wersję "zagazowanego" softu bez utratyjego funkcjonalności oraz pokusić się o dodanie możliwości określania ilości zatankowanego gazu
Pozdrawiam
Czarek
Mam pytanie do autora projektu
Podłączając układ do silnika z wielopunktowym wtryskiem (w moim przypadku 4 punktowy) do jednego wtryskiwacza układ otrzymuje 1/4 impulsów jaką by otrzymał przy jednopunktowym wtrysku (jeżeli się mylę to proszę o poprawkę) - co zmienić aby poprawić tą "usterkę"
Mam taką nieśmiałą sugestie - ponieważ znaczna część ludzi zastanawia sie/kupiła procesorek ADUC836 można by skoro mamy juz więcej flash'a stworzyc wersję "zagazowanego" softu bez utratyjego funkcjonalności oraz pokusić się o dodanie możliwości określania ilości zatankowanego gazu
Pozdrawiam
Czarek
Przeciez go wykalibrujesz i to niewazne czy 1/4 impulsow otrzymuje czy ile.Podłączając układ do silnika z wielopunktowym wtryskiem (w moim przypadku 4 punktowy) do jednego wtryskiwacza układ otrzymuje 1/4 impulsów jaką by otrzymał przy jednopunktowym wtrysku (jeżeli się mylę to proszę o poprawkę)
Jesli powiedzmy laczny czas otwarcia wtryskiwacza to 15 sekund i podasz mu ze to jest X litrow paliwa, to reszta sama sie przeliczy.
Zakladajac ze kazdy punkt wtryskuje tyle samo paliwa, efekt koncowy bedzie OK bez zadnych poprawek.
Re: Uzupelnienia do projektu "komputer samochodowy"
Witam!
Co może być przyczyną że po uruchomieniu układu wyświetlacz jest czarny z jasnymi
obwódkami w koło i w tym ciemnym tle widać że program pracuje prawidłowo?
Co może być przyczyną że po uruchomieniu układu wyświetlacz jest czarny z jasnymi
obwódkami w koło i w tym ciemnym tle widać że program pracuje prawidłowo?
Zgodnie z wczesniejsza obietnica przedstawiam beta wersje dla silnikow z gaznikiem.
Jest ona niestety pozbawiona pomiaru spalania i tym samym zwiazanych z tym funkcji.
Natomiast zyskala :
-ustawianie wspolczynnika obrotow - kazdy moze sobie ustawic tak jak chce
-ustawianie kontrastu wyswietlacza
-obracanie sposobu wyswietlania normal /reverse (zmieniajac kontrast wyswietlacza przechodzimy pomiedzy trybami)
-obrotomierz z przerywacza - zamiast sygnalu z wtryskiwacza podajemy sygnal z przerywacza
-gorna czesc wyswietlacza obrotomierz/zegar/predkosc chwilowa/napiecie akumulatora do skonfigurowania indywidualnie w menu czasy wyswietlania poszczegolnych wartosci
-drobna korekcja wspolczynnika odleglosci klawiszami +/-
Wersja testowana tylko na stole i to nie zabardzo.
Prosze o ewentualne uwagi.
Usuwam zalacznik. Nowe wersje bede zawsze wrzucal w pierwszym poscie tego watku zeby bylo latwiej je znalezc.
Jest ona niestety pozbawiona pomiaru spalania i tym samym zwiazanych z tym funkcji.
Natomiast zyskala :
-ustawianie wspolczynnika obrotow - kazdy moze sobie ustawic tak jak chce
-ustawianie kontrastu wyswietlacza
-obracanie sposobu wyswietlania normal /reverse (zmieniajac kontrast wyswietlacza przechodzimy pomiedzy trybami)
-obrotomierz z przerywacza - zamiast sygnalu z wtryskiwacza podajemy sygnal z przerywacza
-gorna czesc wyswietlacza obrotomierz/zegar/predkosc chwilowa/napiecie akumulatora do skonfigurowania indywidualnie w menu czasy wyswietlania poszczegolnych wartosci
-drobna korekcja wspolczynnika odleglosci klawiszami +/-
Wersja testowana tylko na stole i to nie zabardzo.
Prosze o ewentualne uwagi.
Usuwam zalacznik. Nowe wersje bede zawsze wrzucal w pierwszym poscie tego watku zeby bylo latwiej je znalezc.
Ostatnio zmieniony 8 mar 2007, o 10:50 przez darekk, łącznie zmieniany 2 razy.
Komputer samochodowy
Przydałaby się też rozbudowana wersja programu dla samochodów z wtryskiem.
Dla tych którzy wstawili większy procesor ADUC 836.
Dla tych którzy wstawili większy procesor ADUC 836.
Cześć.
Juz opisałem jak zaprogramować procka.
Poszukaj na viewtopic.php?t=13206&postdays=0&postorder=asc&start=40
Juz opisałem jak zaprogramować procka.
Poszukaj na viewtopic.php?t=13206&postdays=0&postorder=asc&start=40
mam pytanie do autora ,
bo wydaje mi się że znalazłem rozbierzność pomiędzy schematem ideowym a płytką drukowaną , na schemacie ideowym pin 39 procesora jest połączony z +5V,
rezystorem R30 ,emiterem T3 i rezystorem R46 ,a na płytce jest do niczego nie podłaczony!
gdzie jest bład na schemacie czy na płytce ??
chciałem się jeszcze spytać o to czy nie dało by się wykorzystać większego wyświetlacza graficznego (nie od komórki) ktory by był zgodny do tego układu ??
bo wydaje mi się że znalazłem rozbierzność pomiędzy schematem ideowym a płytką drukowaną , na schemacie ideowym pin 39 procesora jest połączony z +5V,
rezystorem R30 ,emiterem T3 i rezystorem R46 ,a na płytce jest do niczego nie podłaczony!
gdzie jest bład na schemacie czy na płytce ??
chciałem się jeszcze spytać o to czy nie dało by się wykorzystać większego wyświetlacza graficznego (nie od komórki) ktory by był zgodny do tego układu ??
Witam
Mam problem z pracą tego układu, mianowicie resetuje się w różnych momentach (gdy próbuje przełączać ekrany lub podaje impulsy drogi lub paliwa). Sprawdziłem oscyloskopem nogę resetu ale tam wszystko OK, nie pojawiają się żadne nieprzewidziane impulsy. Prawdopodobie resetowanie się spowodowane jest przepełnieniem WDT. Wgrywałem różne wersje programu (dla zagazowanych i nie ) ale zawsze to samo.
Co może być przyczyną tych resetów?
Mam jeszcze pytanie dotyczące wskazań napięcia akumulatora, czy można je wykalibrować programowo, czy jedynie zmieniając dzielnik R14, R15 ?
pozdrawiam
Mam problem z pracą tego układu, mianowicie resetuje się w różnych momentach (gdy próbuje przełączać ekrany lub podaje impulsy drogi lub paliwa). Sprawdziłem oscyloskopem nogę resetu ale tam wszystko OK, nie pojawiają się żadne nieprzewidziane impulsy. Prawdopodobie resetowanie się spowodowane jest przepełnieniem WDT. Wgrywałem różne wersje programu (dla zagazowanych i nie ) ale zawsze to samo.
Co może być przyczyną tych resetów?
Mam jeszcze pytanie dotyczące wskazań napięcia akumulatora, czy można je wykalibrować programowo, czy jedynie zmieniając dzielnik R14, R15 ?
pozdrawiam
Witam
Problem w tym, że resety pojawiają się tylko gdy wyjdę z głównego ekranu (oczywiście jeżeli się uda - bo z reguły przy przechodzeniu z pierwszego dodatkowego na drugi następuje reset i powrót do głównego z wyzerowanymi wszystkimi wskazaniami). Gdy jestem w głównym ekranie wszystko jest OK, liczy kilometry, pokazuje zużycie paliwa i tempertury.
Układ testuję na biurku, próbowałem różnych zasilaczy (impulsowy, liniowy) ale żadnych różnic.
Ponieważ kupiłem 3 płytki spróbuję poskładać drugi egzemplaż i porównam.
Pozdrawiam
Problem w tym, że resety pojawiają się tylko gdy wyjdę z głównego ekranu (oczywiście jeżeli się uda - bo z reguły przy przechodzeniu z pierwszego dodatkowego na drugi następuje reset i powrót do głównego z wyzerowanymi wszystkimi wskazaniami). Gdy jestem w głównym ekranie wszystko jest OK, liczy kilometry, pokazuje zużycie paliwa i tempertury.
Układ testuję na biurku, próbowałem różnych zasilaczy (impulsowy, liniowy) ale żadnych różnic.
Ponieważ kupiłem 3 płytki spróbuję poskładać drugi egzemplaż i porównam.
Pozdrawiam
Re: Komputer samochodowy
Witam i pozdrawiam wszystkicha drugie pytanie jest do ilości cylindrów bo mam nietypowy silnik 3 cylindrowy , z tego co czytałem w artykule to jedyna niezgodność jaka mogła by wyniknąć z tego że nie jest to śilnik 4 cylindrowy byłby nieprawidłowe wskazanie ilości obrotów śilnika i tu własnie chciałem wiedzieć czy na tym się skończy ?
pozdrawiam
jestem nowy na tym forum.
Moim zdaniem obroty powinny być pokazywane poprawnie dla każdego silnika z wielopunktowym wtryskiem paliwa (benzyny).
Wynika to z tego, że w każdym silniku czterosuwowym (a takie są montowane w nowych samochodach) wtrysk (dla jednego cylindra) występuje 1 raz na 2 obroty wału i nie zależy od ilości cylindrów). To oznacza, że nawet dla silnika z 8 cylindrami (jeżeli sygnał jest pobierany z jednego wtryskiwacza) obroty będą wskazywane poprawnie.
Inaczej wygląda sytuacja w silniku z jedopunktowym wtryskiem paliwa.
Wtrysk następuje tyle razy ile jest cylindrów na 2 obroty wału korbowego.
Tyle teorii
Pozdrawiam
Witam , złożyłem te cudeńko . Ale mam problem z zaprogramowaniem procesora , zbudowałem konwerter na max232 , ale za chiny nie chce mi sie połaczyc z procesorem:( , czy ktos miał taki przypadek z uruchamianiem tego komputerka ?? , wg opisu napiecie na zasilaniu po stablizatorze lm jest takie jakie powinno byc a jezeli chodzi o napiecie 3v3 jest ok 4v , generator na sucho pracuje generuje ładne 32khz , oczywiscie przy programowaniu punkty lutownicze -bootloader zwarte . Czy ten windowsowy program pracuje pod winxp ?? Bo probowałem tylko programowania pod winxp . Jesli ktos ma jakąs koncepcje prosze o pomoc
pozdr
Mirecki77
pozdr
Mirecki77
co do schematu to nie sprawdzalem go dokladnie w EP. Nozka 39 jest niepodlaczona i niewykorzystana.
Elementy o ktorych piszesz sa podlaczone do nozki. pin 40 to ten o ktorym piszesz.
Plytka jest poprawna.
Innego wyswietlacza nie mozna wykorzystac ze wzgledu na potrzebne zmiany w oprogramowaniu.
Wystawiam nowy program dla 836
Nowości :
WERSJA BENZYNOWA dla procesora aduc836
ver L4.1
- zwiekszona wrtosc maksymalna wspolczynnika wtrysku
- zwiekszona wrtosc maksymalna wspolczynnika drogi do 255 cm/impuls
- ustawianie wielkosci zbiornika i jego szybki wpis (dlugo lewy klawisz w czasie wyswietlania stanu baku)
- ustawianie wspolczynnika obrotow
- ustawianie kontrastu wyswietlacza
- obracanie sposobu wyswietlania normal/inverse (cierpliwie zmieniajac kontrast przechodzimy normal /inverse/normal......)
- zapamietywanie stanu kontrastu i stanu (normal/reverse) w eepromie - Jezeli w czasie wlaczania zasilania sa trzymane jednczesnie klawisze + i - przywracany jest kotrast domyslny
- w czasie kalibracji wspolczynnika wtrysku nie mozna skasowac licznika calkowitego
- w czasie kalibracji wspolczynnika drogi nie mozna skasowac licznika calkowitego
te dwie powyzsze zmiany poniewaz klibracja prowadzona jest na licznikach calkowitych
- skanowanie automatyczne ekranow normal/zegar/predkosc/obroty/bak/
- ustalenie czasu wyswietlania dla poszczegonych ekranow
- drobna korekcja wspolczynnika wtrysku klawiszami +/- (w czasie ogladania wartosci w menu, automatyczny zapis do eepromu)
- drobna korekcja wspolczynnika odleglosci klawiszami +/-(w czasie ogladania wartosci w menu, automatyczny zapis do eepromu)
- korekcja wskazan wartosci napiecia akumulatora
- zwiekszony bufor zapamietywania tras do 510 rekordow
Usuwam zalacznik. Nowe wersje bede zawsze wrzucal w pierwszym poscie tego watku zeby bylo latwiej je znalezc.
Elementy o ktorych piszesz sa podlaczone do nozki. pin 40 to ten o ktorym piszesz.
Plytka jest poprawna.
Innego wyswietlacza nie mozna wykorzystac ze wzgledu na potrzebne zmiany w oprogramowaniu.
Wystawiam nowy program dla 836
Nowości :
WERSJA BENZYNOWA dla procesora aduc836
ver L4.1
- zwiekszona wrtosc maksymalna wspolczynnika wtrysku
- zwiekszona wrtosc maksymalna wspolczynnika drogi do 255 cm/impuls
- ustawianie wielkosci zbiornika i jego szybki wpis (dlugo lewy klawisz w czasie wyswietlania stanu baku)
- ustawianie wspolczynnika obrotow
- ustawianie kontrastu wyswietlacza
- obracanie sposobu wyswietlania normal/inverse (cierpliwie zmieniajac kontrast przechodzimy normal /inverse/normal......)
- zapamietywanie stanu kontrastu i stanu (normal/reverse) w eepromie - Jezeli w czasie wlaczania zasilania sa trzymane jednczesnie klawisze + i - przywracany jest kotrast domyslny
- w czasie kalibracji wspolczynnika wtrysku nie mozna skasowac licznika calkowitego
- w czasie kalibracji wspolczynnika drogi nie mozna skasowac licznika calkowitego
te dwie powyzsze zmiany poniewaz klibracja prowadzona jest na licznikach calkowitych
- skanowanie automatyczne ekranow normal/zegar/predkosc/obroty/bak/
- ustalenie czasu wyswietlania dla poszczegonych ekranow
- drobna korekcja wspolczynnika wtrysku klawiszami +/- (w czasie ogladania wartosci w menu, automatyczny zapis do eepromu)
- drobna korekcja wspolczynnika odleglosci klawiszami +/-(w czasie ogladania wartosci w menu, automatyczny zapis do eepromu)
- korekcja wskazan wartosci napiecia akumulatora
- zwiekszony bufor zapamietywania tras do 510 rekordow
Usuwam zalacznik. Nowe wersje bede zawsze wrzucal w pierwszym poscie tego watku zeby bylo latwiej je znalezc.
Ostatnio zmieniony 8 mar 2007, o 10:49 przez darekk, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam ponownie . Problem z nawiazaniem łacznosci z prockiem rozwiązany. Ale teraz znowu schody , program ładnie sie komunikuje z prockiem wykrywa typ procesora w moim przypadku ADUC 836 ver2.3 ale w momencie kiedy naciskam przycisk download wywala :
configuration com1 , 9600 baud
resetting part : OK
Baudrate =115200..OK
ERASING DATA AND CODE... failed
a zaraz potem błąd programu :...error encountered while changing baudrate
Czy ktos mi pomoze , kurde juz na starcie jakies dziwne tematy:(
pozdr
Mirecki77
configuration com1 , 9600 baud
resetting part : OK
Baudrate =115200..OK
ERASING DATA AND CODE... failed
a zaraz potem błąd programu :...error encountered while changing baudrate
Czy ktos mi pomoze , kurde juz na starcie jakies dziwne tematy:(
pozdr
Mirecki77
Witam
Moje wyrazy uznania za pracę włożoną przez autora w rozwijanie projektu.
Mam pytanie, czy w związku z przejściem na "większy" procesor można stworzyć jeszcze jeden ekran, który od podstawowego różnił by się tylko tym:
1. zamiast zużytego paliwa pokazywałby pozostałą ilość w baku
2. zamiast przejechanych kilometrów - możliwe do przejechania na pozostałym paliwie przy wskazywanym chwilowym zużyciu?
Czy można w jakiś sposób wprowadzić konkretną ilość paliwa w baku lub przynajmniej możliwość zerowania tej ilości? W chwili obecnej można jedynie dodać do aktualnej wartości lub podać, że jest pełny bak, a w razie pomyłki przy dodawaniu paliwa nie ma możliwości zmniejszenia jego ilości. Ilość paliwa jest zapamiętywana w Epromie i nie zeruje się po odłączeniu zasilania. - pytanie nieaktualne, w nowej wersji można wpisać pojemność baku
Czy można częściej aktualizować wskazania temp. zewnętrznej (np. co 5 s)?
I to tyle pytań z mojej strony.
P.S.
Co do moich problemów z nieprzewidzianymi resetami, to na drugim egzemplarzu nie występują, więc najprawdopodobniej jakieś błędy montażowe lub niesprawne elementy (będę szukał).
Pozdrawiam
Moje wyrazy uznania za pracę włożoną przez autora w rozwijanie projektu.
Mam pytanie, czy w związku z przejściem na "większy" procesor można stworzyć jeszcze jeden ekran, który od podstawowego różnił by się tylko tym:
1. zamiast zużytego paliwa pokazywałby pozostałą ilość w baku
2. zamiast przejechanych kilometrów - możliwe do przejechania na pozostałym paliwie przy wskazywanym chwilowym zużyciu?
Czy można w jakiś sposób wprowadzić konkretną ilość paliwa w baku lub przynajmniej możliwość zerowania tej ilości? W chwili obecnej można jedynie dodać do aktualnej wartości lub podać, że jest pełny bak, a w razie pomyłki przy dodawaniu paliwa nie ma możliwości zmniejszenia jego ilości. Ilość paliwa jest zapamiętywana w Epromie i nie zeruje się po odłączeniu zasilania. - pytanie nieaktualne, w nowej wersji można wpisać pojemność baku
Czy można częściej aktualizować wskazania temp. zewnętrznej (np. co 5 s)?
I to tyle pytań z mojej strony.
P.S.
Co do moich problemów z nieprzewidzianymi resetami, to na drugim egzemplarzu nie występują, więc najprawdopodobniej jakieś błędy montażowe lub niesprawne elementy (będę szukał).
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 16 lis 2005, o 21:44 przez Bastek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości