Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięUzupelnienia do projektu "komputer samochodowy" AVT434
Moderatorzy:Jacek Bogusz, Grzegorz Becker, procesorowiec, robertw, Moderatorzy
Propunuje dla tych ktorzy upgraduja software ustawienie:
Erase Mode - Erase the CODE (bez DATA)
to pozwoli na zatrzymanie wszystkich informacji typu wspolczynniki , pamiec tras i wszystko co zostalo skonfigurowane.
Przy pierwszym programowaniu nie ma to znaczenia.
Proste zasilanie DS18B20 to tylko ten opornik 1k podpinajacy do +5V
Erase Mode - Erase the CODE (bez DATA)
to pozwoli na zatrzymanie wszystkich informacji typu wspolczynniki , pamiec tras i wszystko co zostalo skonfigurowane.
Przy pierwszym programowaniu nie ma to znaczenia.
Proste zasilanie DS18B20 to tylko ten opornik 1k podpinajacy do +5V
Witam ponownie
jeśli jest ktoś zainteresowany takim komputerkiem to proszę o kontakt, mogę go wykonać zaprogramować pod dany model i odsprzedać, lubię się tym bawić i szczerze jeśli jest ktoś zainteresowany np do astry to mogę go przygotować wprost do podpięcia, z wytłumaczeniem tylko jednego pinu gdzie i jak go podłączyć zeby wszystko chodziło jak należy. Sam posiadam Opla Astre więc każdy z nich mogę sprawdzić i przygotować. W razie potrzeby moj nr gg 2276961
a nr telefonu 696 348 748
jeśli jest ktoś zainteresowany takim komputerkiem to proszę o kontakt, mogę go wykonać zaprogramować pod dany model i odsprzedać, lubię się tym bawić i szczerze jeśli jest ktoś zainteresowany np do astry to mogę go przygotować wprost do podpięcia, z wytłumaczeniem tylko jednego pinu gdzie i jak go podłączyć zeby wszystko chodziło jak należy. Sam posiadam Opla Astre więc każdy z nich mogę sprawdzić i przygotować. W razie potrzeby moj nr gg 2276961
a nr telefonu 696 348 748
Procek ADUC 816
Witam chciałbym zamówić procka z firmy http://www.analog.com/en/prod/0%2C2877% ... %2C00.html tylko tam jest kilka rodzaji czym one się różnią od siebie poza ceną??
jeśli ktoś już zamawiał tego procka prosze o poradę.
jeśli ktoś już zamawiał tego procka prosze o poradę.
Do haczyka
Szczegółowe informacje są na początku wątku, a dodatkowo uzupełniam: proponowane przez analoga sample (ja takiego założyłem), różnią się m.in. obudową (najistniejsza różnica jaką zauważyłem). Ja u siebie mam 836BS, ale może być też 836BSZ (to jest wersja "przyjazna dla środowiska") - http://www.analog.com/en/prod/0,2877,ADUC836,00.html . Jedyne procki, których rozmiary pasują na oryginalną płytkę (13,9 mm).
I jeszcze jedno pytanie - do znawców tematu - czy sample są pełnowartościowe, czy też mają poobcinane jakieś funkcje? (jakie)
Pozdrawiam
Anducha
Szczegółowe informacje są na początku wątku, a dodatkowo uzupełniam: proponowane przez analoga sample (ja takiego założyłem), różnią się m.in. obudową (najistniejsza różnica jaką zauważyłem). Ja u siebie mam 836BS, ale może być też 836BSZ (to jest wersja "przyjazna dla środowiska") - http://www.analog.com/en/prod/0,2877,ADUC836,00.html . Jedyne procki, których rozmiary pasują na oryginalną płytkę (13,9 mm).
I jeszcze jedno pytanie - do znawców tematu - czy sample są pełnowartościowe, czy też mają poobcinane jakieś funkcje? (jakie)
Pozdrawiam
Anducha
Anducha: dzieki serdeczne za powtorzenie praktyczne tego samego co ja powiedzialem... normalnie...
choc skaczesz z kwiatka na kwi... znaczy z procka na procek (816 to nie 836 ).
I odpowiedz na Twoje pyt: Tak, sample sa pelnowartosciowe, sa przeznaczone dla projektantow, by mogli wyprobowac produkt i przekonac sie do niego, nie zas dla mas by mieli za free...
choc skaczesz z kwiatka na kwi... znaczy z procka na procek (816 to nie 836 ).
I odpowiedz na Twoje pyt: Tak, sample sa pelnowartosciowe, sa przeznaczone dla projektantow, by mogli wyprobowac produkt i przekonac sie do niego, nie zas dla mas by mieli za free...
Przepraszam, że nie wstrzeliłem się w sedno sprawy, ale mając na względzie nie rozwijaną wersję komputerka pod procka 816 oraz wciąż rozwijaną na 836 zasugerowałem się, że lepiej będzie naprowadzać haczyka na ten lepszy procek, jeśli zmyliłem czytelników to jeszcze raz przepraszam.
Pajączku - dziękuję za zwięzłą i wyczerpującą odpowiedź, na moje pytanie.
PS Dzisiaj przyszły DS18B20+PAR, montował ktoś? czy jest jakaś róźnica (lepsze, gorsze, czy po prostu inne)?
I jeszcze jeden problem - z ostatniej chwili - zauważyłem, że po szybkim przekręceniu stacyjki i uruchomieniu silnika czasami (nie zawsze) przygasa wyświetlacz (efekt znany z NOKII 5110 z poluzowanym wyświetlaczem), po chwili (ok.3-5 s) pojawia się grafika, ale resetuje się data (tylko data!) do 00-00-2000, pozostałe parametry, w tym czas zostają zachowane. Nie jestem pewny, ale zresetował się też proces kalibracji wtrysku. Skoda Fabia 1.4 68KM
Pozdrawiam
Pajączku - dziękuję za zwięzłą i wyczerpującą odpowiedź, na moje pytanie.
PS Dzisiaj przyszły DS18B20+PAR, montował ktoś? czy jest jakaś róźnica (lepsze, gorsze, czy po prostu inne)?
I jeszcze jeden problem - z ostatniej chwili - zauważyłem, że po szybkim przekręceniu stacyjki i uruchomieniu silnika czasami (nie zawsze) przygasa wyświetlacz (efekt znany z NOKII 5110 z poluzowanym wyświetlaczem), po chwili (ok.3-5 s) pojawia się grafika, ale resetuje się data (tylko data!) do 00-00-2000, pozostałe parametry, w tym czas zostają zachowane. Nie jestem pewny, ale zresetował się też proces kalibracji wtrysku. Skoda Fabia 1.4 68KM
Pozdrawiam
Hej... spokojnie, nie wiem czy innych zmyliles, czy nie, ale chyba nikt nie ma pretensji (przynajmniej ja takowych nie mam - bo i o co). Chcialem tylko podkreslic rozbieznosc, moze na wyrost, bo haczyk pewnie tez by zauwazyl. A lepszy procek, wiadomo... daje wieksze mozliwosciPrzepraszam, że nie wstrzeliłem się w sedno sprawy, ale mając na względzie nie rozwijaną wersję komputerka pod procka 816 oraz wciąż rozwijaną na 836 zasugerowałem się, że lepiej będzie naprowadzać haczyka na ten lepszy procek, jeśli zmyliłem czytelników to jeszcze raz przepraszam.
Witam ponownie ja mam dokładnie taki sam problemI jeszcze jeden problem - z ostatniej chwili - zauważyłem, że po szybkim przekręceniu stacyjki i uruchomieniu silnika czasami (nie zawsze) przygasa wyświetlacz (efekt znany z NOKII 5110 z poluzowanym wyświetlaczem), po chwili (ok.3-5 s) pojawia się grafika, ale resetuje się data (tylko data!) do 00-00-2000, pozostałe parametry, w tym czas zostają zachowane. Nie jestem pewny, ale zresetował się też proces kalibracji wtrysku. Skoda Fabia 1.4 68KM
Pozdrawiam
otoż mnie dzieje się taka sytuacja jak naciskam przycisk lewy (przejscie do nastepnej pozycji menu) wtedy na 0,5 s wskakuje nastepna pozycja z menu ale wszystko zostaje jakby zresetowane
Pytanie do autora projektu - czy jest możliwe, ze jeden z tranzystorów wchodził w stan chwilowego resetu procka?
Sytuacja nie zawsze tak wygląda. Czasem normalnie przeskoczy na następną pozycję w menu a jak nie wskoczy wtedy naciskam dwa razy sybko i przeskakuje jednak wszystkie wprowadzone ustawienia zostają skasowane.
problem pojawił sie jak ubgrad'owałem moj komp do wersji z gazem
Pytanie do autora projektu - czy mogło się coś uszkodzić??
ZNALAZŁEM BŁĄD - WSZYSTKO JEST NAPISANE NA STR 6
Witam
moj komp nareszcie dziala co prawda na razie na stole ale juz wszystko wyglada na ok
powodem nie dzialania buzerka bylo najprawdopodobniej slaby styk rezystera jak dobrze pamietam R24 tego co jest podlaczony do +5V kolo ukladu resetu zastosowalem tez inny buzer i wszystko zaczelo dzialac
ponizej wstawiam fotki przedstawiajace jak mniej wiecej bedzie to zamontowane w samochodzie fiat 125p
zegary mam z poloneza caro
moj komp nareszcie dziala co prawda na razie na stole ale juz wszystko wyglada na ok
powodem nie dzialania buzerka bylo najprawdopodobniej slaby styk rezystera jak dobrze pamietam R24 tego co jest podlaczony do +5V kolo ukladu resetu zastosowalem tez inny buzer i wszystko zaczelo dzialac
ponizej wstawiam fotki przedstawiajace jak mniej wiecej bedzie to zamontowane w samochodzie fiat 125p
zegary mam z poloneza caro
Witam ponownie, dziś zakończyłem dwa następne komputerki - bęzyna na lcd 3310 - obecnie jest już testowany, i bęzyna-gaz na lcd s65 - też już testowany. Na Lcd z 3310 z wsadem gazu jest wszystko ok. Komp nie ma zadnych problemów po kilku podstawowych poprawkach. Na lcd z S65 też wszystko jest ok, z tym że jest jeden mankament, u mnie w samocodzie jest odwrotnie z napięciem pokazuje że jest na LPG gdy jest na bezynie i odrotnie jak jest na gazie. problem wiem gdzie tkwi, ale najbardziej mnie martwi ze w dalszym ciągu nie mam sygnalu na sterowniku od wtryskiwacza gdy samochud jest na gazie. Nie mam wtedy obrotów i nie moge ogladać spalania gazu. Problem tkwi nie w przekazniku, ktory odcina sygnał na wtryskiwacz w momęcie przejscia na gaz, gdyż podłanczałem się bezpośrednio pod sterownik = Komputer sterujący w samochodzie, i doszedłem do wniosku, że to komputer od gazu wyłancza całkowice zasilanie sterownika wtryskiwacza. Przekaznik w tym wypadku wychodzi na to iż jest tam zbędny bo i tak na tym kablu impulsów nie ma! co mam z tym fantem zrobić? Jak rozwiązać dość poważny prolem. Ma ktoś może schemat takowego sterownika -=- komputera w samochodzie OPEL ASTRA 1.4 na jednopunktowym wtrysku z 92roku?
może doszedł bym wtedy do tego gdzie dochodzi zalilanie do kompa i podał bym je tam po prostu?!
Pomużcie w tym temacie bo z tym mam tylko problem
Poniżej zdięcia POKŁADOWEGO
może doszedł bym wtedy do tego gdzie dochodzi zalilanie do kompa i podał bym je tam po prostu?!
Pomużcie w tym temacie bo z tym mam tylko problem
Poniżej zdięcia POKŁADOWEGO
- Załączniki
Ostatnio zmieniony 8 lut 2007, o 11:49 przez koroner_x, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Zmontowalem i uruchomilem kompa w wersji z wyświetlaczem Siemensa S65.
Wersja programu 4v48s. Buzer działa,wyswietla poprawnie temp. i napięcie.
działa uklad zliczania wtrysku i predkości ,ale .... mam problem z wyświetlaczem.
Podłaczony jest na taśmie(takiej jak na zdjęciu w opisie) o dł.ok 15cm i.....wyswietla mi
rózne krzaczki,zmienia kolor liter itp.co 1 sek.
Dać ekranowane przewody czy co?
P.S. Nie wiem czemu mój poprzedni post wcięło?
pozdrawiam Jarek
[ Dodano: 24-02-2007, 21:27 ]
Wymieniłem i skróciłem taśmę do wyświetlacza i jest OK
Podłączyłem generatorki do wejść wtrysku i prędkości i pozornie wszystko działa -ale....
Jak komp zostaję uruchomiony na PB nie podaję średniego zużycia paliwa,jest tylko chwilowe (nie odejmuje zużytego paliwa od wprowadzonej wcześniej ilości)
Po przełączeniu na Gaz zapala się LPG i wartość śr. zuzycia, ale zdejmuje ją od paliwa w baku z benzyną.W tym położeniu(gaz ) nie można ustawić pojemności zbiornika gazu ani wprowadzić ilości "zatankowanego" LPG.Coś chyba nie tak .......ale z czym ????
Wgrywałem obie wersje 4v48s gaz,zwykłą i specjalną jest to samo
Poradzcie coś Plesae
Zmontowalem i uruchomilem kompa w wersji z wyświetlaczem Siemensa S65.
Wersja programu 4v48s. Buzer działa,wyswietla poprawnie temp. i napięcie.
działa uklad zliczania wtrysku i predkości ,ale .... mam problem z wyświetlaczem.
Podłaczony jest na taśmie(takiej jak na zdjęciu w opisie) o dł.ok 15cm i.....wyswietla mi
rózne krzaczki,zmienia kolor liter itp.co 1 sek.
Dać ekranowane przewody czy co?
P.S. Nie wiem czemu mój poprzedni post wcięło?
pozdrawiam Jarek
[ Dodano: 24-02-2007, 21:27 ]
Wymieniłem i skróciłem taśmę do wyświetlacza i jest OK
Podłączyłem generatorki do wejść wtrysku i prędkości i pozornie wszystko działa -ale....
Jak komp zostaję uruchomiony na PB nie podaję średniego zużycia paliwa,jest tylko chwilowe (nie odejmuje zużytego paliwa od wprowadzonej wcześniej ilości)
Po przełączeniu na Gaz zapala się LPG i wartość śr. zuzycia, ale zdejmuje ją od paliwa w baku z benzyną.W tym położeniu(gaz ) nie można ustawić pojemności zbiornika gazu ani wprowadzić ilości "zatankowanego" LPG.Coś chyba nie tak .......ale z czym ????
Wgrywałem obie wersje 4v48s gaz,zwykłą i specjalną jest to samo
Poradzcie coś Plesae
Zaprogramowałem procka:
Configuration: COM1, 9600 baud
RESETTING PART: OK
Configuration: COM1, 9600 baud
RESETTING PART: OK
Baudrate = 115200... OK
ERASING CODE AND DATA... OK
CheckSum of [D:\Downloads\benzyna836\specjalna\komp4v48.hex] is 21AF00hex - 2207488 Dec
DOWNLOADING CODE [D:\Downloads\benzyna836\specjalna\komp4v48.hex]:..........OK
Baudrate = 9600... OK
STARTING USER CODE: ... OK
ale nie slychać było buzzera przy uruchomieniu:/
po wlaczeniu na wyswietlaczu czarny ekran ale patrzac pod kontem lekko widac wyswietlane liczby i napis swiatla:/ co moze byc nie tak??..
na C8 mam 8.73V a na wyswietlaczu 4,8V:/ to chyba troche za duzo po podlaczeniu +12V na pin2 zlacza W1 slychac cichutko cichutko pikanie buzzera, przypomnienie o wlaczeniu swiatel
napiecie na R26 to 3,83V bez diud podświetlających... za stabilizatorem równiutko 5.0V
prad pobierany przez uklad z podpietym wyswietlaczem bez diud to ok. 17,5mA
wcisniecie dwoch klawiszy i uruchomienie ukladu nic nie pomaga, wymienilem C8 i dalej to samo.. jak obniże napiecie zalilacza do ok 6V to normalnie wyswietla czytelne cyfry i litery...
prosze o pomoc
re: ufffff
jednak udało mi się dojść co było nie tak... buzzer był spieprzony.. wsadziłem drugi i działa... co do kontrastu to na małym napięciu ustawiłem recznie kontrast i juz normalnie wyswietla... a co do napięć to prawdopodobnie miałem gdzieś zimne luty wszystko przelotowałem z kalafonią , wszystko w normie..
teraz juz tylko zostało wszystko przetestować, zamontować w samochodzie i cieszyć się z nowego "cacka"
Configuration: COM1, 9600 baud
RESETTING PART: OK
Configuration: COM1, 9600 baud
RESETTING PART: OK
Baudrate = 115200... OK
ERASING CODE AND DATA... OK
CheckSum of [D:\Downloads\benzyna836\specjalna\komp4v48.hex] is 21AF00hex - 2207488 Dec
DOWNLOADING CODE [D:\Downloads\benzyna836\specjalna\komp4v48.hex]:..........OK
Baudrate = 9600... OK
STARTING USER CODE: ... OK
ale nie slychać było buzzera przy uruchomieniu:/
po wlaczeniu na wyswietlaczu czarny ekran ale patrzac pod kontem lekko widac wyswietlane liczby i napis swiatla:/ co moze byc nie tak??..
na C8 mam 8.73V a na wyswietlaczu 4,8V:/ to chyba troche za duzo po podlaczeniu +12V na pin2 zlacza W1 slychac cichutko cichutko pikanie buzzera, przypomnienie o wlaczeniu swiatel
napiecie na R26 to 3,83V bez diud podświetlających... za stabilizatorem równiutko 5.0V
prad pobierany przez uklad z podpietym wyswietlaczem bez diud to ok. 17,5mA
wcisniecie dwoch klawiszy i uruchomienie ukladu nic nie pomaga, wymienilem C8 i dalej to samo.. jak obniże napiecie zalilacza do ok 6V to normalnie wyswietla czytelne cyfry i litery...
prosze o pomoc
re: ufffff
jednak udało mi się dojść co było nie tak... buzzer był spieprzony.. wsadziłem drugi i działa... co do kontrastu to na małym napięciu ustawiłem recznie kontrast i juz normalnie wyswietla... a co do napięć to prawdopodobnie miałem gdzieś zimne luty wszystko przelotowałem z kalafonią , wszystko w normie..
teraz juz tylko zostało wszystko przetestować, zamontować w samochodzie i cieszyć się z nowego "cacka"
Mój błąd. Układ jest naprawdę dopracowany.Nie doczytałem ,że w wersji LPG dystans do przejechania , śr.zużycie i stan baku są liczone tylko dla gazu.... a szkoda
Szkoda ,że nie można realizować tych funkcji osobno dla LPG i PB,bo komputerek trochę traci na funkcjonalności.....dla zagazowanych.Fajnie byłoby wiedzieć jaki zasięg ma nasza fura z pełnymi zbiornikami przy dalekich wyprawach po ruskich stepach
Może da się zaimplementować osobne zbiorniki dla LPG i PB z osobnym ustawianiem rezerwy
i całą resztą?? To oczywiście pytanie do AUTORA tego extra projektu .
Moje uwagi co do części elektronicznej.Jeśli nie zrobimy błędów przy montażu(zimne luty,złe wartości elementów itp.)i płytka nie posiada żadnych niedoróbek(moja miała małe zwarcie)
to układ musi działać od pierwszego odpalenia.Za długi kabelek do wyświetlacza(wersja na S65) skutkuje jakimiś szalonymi artefaktami na wyświetlaczu.
Jeszce raz gratulację dla Autora projektu !!!!
Pozdrawiam i mam nadzieję ,że pojawi się wersją o której pisałem powyżej
Jarek
Szkoda ,że nie można realizować tych funkcji osobno dla LPG i PB,bo komputerek trochę traci na funkcjonalności.....dla zagazowanych.Fajnie byłoby wiedzieć jaki zasięg ma nasza fura z pełnymi zbiornikami przy dalekich wyprawach po ruskich stepach
Może da się zaimplementować osobne zbiorniki dla LPG i PB z osobnym ustawianiem rezerwy
i całą resztą?? To oczywiście pytanie do AUTORA tego extra projektu .
Moje uwagi co do części elektronicznej.Jeśli nie zrobimy błędów przy montażu(zimne luty,złe wartości elementów itp.)i płytka nie posiada żadnych niedoróbek(moja miała małe zwarcie)
to układ musi działać od pierwszego odpalenia.Za długi kabelek do wyświetlacza(wersja na S65) skutkuje jakimiś szalonymi artefaktami na wyświetlaczu.
Jeszce raz gratulację dla Autora projektu !!!!
Pozdrawiam i mam nadzieję ,że pojawi się wersją o której pisałem powyżej
Jarek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości