Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięUzupelnienia do projektu "komputer samochodowy" AVT434
Moderatorzy:Jacek Bogusz, Grzegorz Becker, procesorowiec, robertw, Moderatorzy
witajcie,
bardzo potrzebuje Waszej pomocy.
Podlaczylem sie pod speed signal w swojej toyocie corolli e11 ktory jest wyprowadzony oryginalnie od predkosciomierza na linke. Wydawac by sie moglo ze wszystko git bo jest sobie predkosciomierz do ktorego linka doprowadza predkosc a to wszystko zamienia sie na podnoszaca sie wskazowke i sygnal impulsow ktory idzie sobie kabelkiem do ECU a ja sie w niego wpinam i mam predkosc.
Problem polega na tym ze mam ta predkosc ale nie jestem w stanie jej skalibrowac, poniewaz raz zawyza ona a raz zaniza. Powiedzmy sobie - po kalibracji mam 161im/8cm. Wyglada ze wszystko jest dobrze, ale wystarczy ze zwolnie to juz wskazania sa zanizone - predkosc naprzyklad 2x a tym samym droga. Potem przyspieszam jest dobrze a tu nagle zawyza o 30km. I nic nie moge zrobic. Porownuje cigale predkosc z komputera z ta na liczniku i z GPSem. co juz zrobilem: - wyjalem liczniki i podpialem sie najblizej gdzie sie dalo. Sprawdzilem czy czy linka dobrze siedzi.
co jeszcze moge zrobic? czego to moze byc wina?
czy to moze byc wina komputera ? czy moze jest ktos z wawy kto moglby podpiac moj komuterek i zobaczyc czy u niego tez tak bedzie?
czekam na pomoc.
bardzo potrzebuje Waszej pomocy.
Podlaczylem sie pod speed signal w swojej toyocie corolli e11 ktory jest wyprowadzony oryginalnie od predkosciomierza na linke. Wydawac by sie moglo ze wszystko git bo jest sobie predkosciomierz do ktorego linka doprowadza predkosc a to wszystko zamienia sie na podnoszaca sie wskazowke i sygnal impulsow ktory idzie sobie kabelkiem do ECU a ja sie w niego wpinam i mam predkosc.
Problem polega na tym ze mam ta predkosc ale nie jestem w stanie jej skalibrowac, poniewaz raz zawyza ona a raz zaniza. Powiedzmy sobie - po kalibracji mam 161im/8cm. Wyglada ze wszystko jest dobrze, ale wystarczy ze zwolnie to juz wskazania sa zanizone - predkosc naprzyklad 2x a tym samym droga. Potem przyspieszam jest dobrze a tu nagle zawyza o 30km. I nic nie moge zrobic. Porownuje cigale predkosc z komputera z ta na liczniku i z GPSem. co juz zrobilem: - wyjalem liczniki i podpialem sie najblizej gdzie sie dalo. Sprawdzilem czy czy linka dobrze siedzi.
co jeszcze moge zrobic? czego to moze byc wina?
czy to moze byc wina komputera ? czy moze jest ktos z wawy kto moglby podpiac moj komuterek i zobaczyc czy u niego tez tak bedzie?
czekam na pomoc.
-
- -
- Posty:15
- Rejestracja:15 paź 2006, o 23:26
- Lokalizacja:Łódź
Do autora: Jest szansa na poprawienie 4v51?? Męczę się z nią miesiąc. Czy zaprogramować 4v50, bo potrwa to dłużej?
Pozdrawiam
Do "plech" : Prawdopodobnie w złym miejscu podłączony jest sygnał dla komputerka. W moim clarusie jest elektroniczny szybkościomierz i dochodzą do niego dwa sygnały, jeden z impulsatora w skrzyni biegów, drugi doprowadzony jest do ECU. Gdy podłaczyłem komputerek pod niewłaściwy przewód, prędkość zmieniała się wraz z dodawaniam "gazu". Na oscyloskopie widać było poza impulsami drogi impulsy wtryskiwacza. Proponuję rozebrać licznik i sprawdzić jak jest realizowane impulsowanie ze sprzegła magnetycznego w liczniku. Czy halotronem, czy kontaktronem i tam dopatrywać się błędnego podłączenia.
Pozdrawiam
Do "plech" : Prawdopodobnie w złym miejscu podłączony jest sygnał dla komputerka. W moim clarusie jest elektroniczny szybkościomierz i dochodzą do niego dwa sygnały, jeden z impulsatora w skrzyni biegów, drugi doprowadzony jest do ECU. Gdy podłaczyłem komputerek pod niewłaściwy przewód, prędkość zmieniała się wraz z dodawaniam "gazu". Na oscyloskopie widać było poza impulsami drogi impulsy wtryskiwacza. Proponuję rozebrać licznik i sprawdzić jak jest realizowane impulsowanie ze sprzegła magnetycznego w liczniku. Czy halotronem, czy kontaktronem i tam dopatrywać się błędnego podłączenia.
Jest wer. 4.52s dla wyswietlacza s65
Do Autora ver. 'gaz specjalna' [inne nie sprawdzalem]
1. na ekranie konfiguracji "ustawienie intensywności podświetlenia LCD" jest coś nie tak
sa tam jakieś napisy z innych ekranów
2. Następny Ekran po tym "ustawienie intensywności podświetlenia LCD" jest pusty
3. Jak zostawi się na ekranie z grafiką i wyłączy stacyjkę to po ponownym włączeniu stacyjki jest ekran z grafiką a na nim zegar odliczający czas przerwy który w miarę postępowania wykresu jest mazany przez wykres
4. Propozycja ..... IMHO ekran z grafiką k o n i e c z n i e trzeba by dać jako drugi a nie ostatni albo zrobić tak aby z pierwszego ekranu moża było sie cofnąć na ostatni bo teraz trzeba przewijać 10 ekranów żeby dojść do grafiki
Do Autora ver. 'gaz specjalna' [inne nie sprawdzalem]
1. na ekranie konfiguracji "ustawienie intensywności podświetlenia LCD" jest coś nie tak
sa tam jakieś napisy z innych ekranów
2. Następny Ekran po tym "ustawienie intensywności podświetlenia LCD" jest pusty
3. Jak zostawi się na ekranie z grafiką i wyłączy stacyjkę to po ponownym włączeniu stacyjki jest ekran z grafiką a na nim zegar odliczający czas przerwy który w miarę postępowania wykresu jest mazany przez wykres
4. Propozycja ..... IMHO ekran z grafiką k o n i e c z n i e trzeba by dać jako drugi a nie ostatni albo zrobić tak aby z pierwszego ekranu moża było sie cofnąć na ostatni bo teraz trzeba przewijać 10 ekranów żeby dojść do grafiki
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2007, o 13:50 przez dziadek7, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Uzupelnienia do projektu "komputer samochodowy"
Brawo DarkuNowe zmiany w wersji BETA 5b52 (tylko S65)
Może dziś uda mi się wgrać
Pozdrawiam
Witam . Wgrałem nowy soft 4v52s gaz specjalna. Chciałem sobie pooglądać ten wykresik
graficzny ale na tym ostatnim ekranie pokazują sie tylko współrzędne x,y po 5sek buzzer
zaczyna piszczeć i po kolejnej sekundzie ekran robi sie biały.....
Reszty nie sprawdzałem. zobaczę w aucie co ze zmianami na nowe ....
P.S. Czy ktos wie jak sprawdzić wyświetlacz S65 ? Zmieniałem z 4x20 na S65 i jasna dupa
nic nie wyświetla (na 4x20 chodził ok.) a nie chce mi sie tego z auta wyciągać ...
graficzny ale na tym ostatnim ekranie pokazują sie tylko współrzędne x,y po 5sek buzzer
zaczyna piszczeć i po kolejnej sekundzie ekran robi sie biały.....
Reszty nie sprawdzałem. zobaczę w aucie co ze zmianami na nowe ....
P.S. Czy ktos wie jak sprawdzić wyświetlacz S65 ? Zmieniałem z 4x20 na S65 i jasna dupa
nic nie wyświetla (na 4x20 chodził ok.) a nie chce mi sie tego z auta wyciągać ...
Darek..Brawa za wytrwałość w udoskonalaniu projektu. Te same błedy występują również w wersji dla benzyny(pisał o nich dziadek), jest to wersja beta: także błedy mogły się wkraść, ja osobiście czekam na wersję ostateczną....mam nadzieję że takowa się ukaże pozdrowionka dla autora oraz dla wszystkich na tym forum.
Na wykresie pokazują sie 'słupki' tylko w czasie jazdy a nie na postojuWitam . Wgrałem nowy soft 4v52s gaz specjalna. Chciałem sobie pooglądać ten wykresik
graficzny ale na tym ostatnim ekranie pokazują sie tylko współrzędne x,y po 5sek buzzer
zaczyna piszczeć i po kolejnej sekundzie ekran robi sie biały.....
Reszty nie sprawdzałem. zobaczę w aucie co ze zmianami na nowe ....
:
-
- -
- Posty:15
- Rejestracja:15 paź 2006, o 23:26
- Lokalizacja:Łódź
Witam. Komputerek resetuje się, gdy nie wprowadzi się danych konfiguracyjnych w menu. Poza wymienionymi wyżej nie dostrzegłem więcej mankamentów. Czekam na ostateczna wersję 4v52. Ewentualnie jedyne do czego mógłbym się "czepić" to brak podziałek na wykresie. Czas nie koniecznie, ale wpisana wartośc maksymalna podzielona np na 5 dawałaby jakiś obraz zuzycia.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Witam
ja dalej w pelni nie odpalilem komputerka, wszystko ma ochote chodzic, ale komputerek nie otrzymuje sygnalu z czujnika drogi
w okolicach 11 zakladki byla dyskusja o czujnikach
dzieki niej po dodaniu rezystora miedzy plus a sygnal, z czujnika zaczelo cos isc, myslalem ze juz po problemie po zamontowaniu go w samochodzie niestety komp nie wskazuje drogi
przy podaniu kilka razy +12 na wejscie zlicza czy komputerek mozemy zostawic w spokoju
czujnik to fabryczny czujnik GM z poloneza plusa dajacy 6 imp/obrot ida do niego 3 przewody, plus, minus i sygnal
po podaniu napiecia + 12,6 z zasialcza na odpowienie piny pobiera ok 30 mA pradu
na wyjsciu wzgledem masy jest wtedy ok 11,1 i nic sie nie zmienia gdy krece nawet powoli
pomiedzy plusem zasilania a sygnalem jest ok 0,35V i tez sie nie zmienia jesli krece
na wyjsciu czujnika powinno byc napiecie zmienne prostokatne Umax=Uaku
tak jest napisane w ksiazce do poldka
podpinalem tez nowy czujnik drogi i taka sama sytuacja
ja dalej w pelni nie odpalilem komputerka, wszystko ma ochote chodzic, ale komputerek nie otrzymuje sygnalu z czujnika drogi
w okolicach 11 zakladki byla dyskusja o czujnikach
dzieki niej po dodaniu rezystora miedzy plus a sygnal, z czujnika zaczelo cos isc, myslalem ze juz po problemie po zamontowaniu go w samochodzie niestety komp nie wskazuje drogi
przy podaniu kilka razy +12 na wejscie zlicza czy komputerek mozemy zostawic w spokoju
czujnik to fabryczny czujnik GM z poloneza plusa dajacy 6 imp/obrot ida do niego 3 przewody, plus, minus i sygnal
po podaniu napiecia + 12,6 z zasialcza na odpowienie piny pobiera ok 30 mA pradu
na wyjsciu wzgledem masy jest wtedy ok 11,1 i nic sie nie zmienia gdy krece nawet powoli
pomiedzy plusem zasilania a sygnalem jest ok 0,35V i tez sie nie zmienia jesli krece
na wyjsciu czujnika powinno byc napiecie zmienne prostokatne Umax=Uaku
tak jest napisane w ksiazce do poldka
podpinalem tez nowy czujnik drogi i taka sama sytuacja
nie eksperymentowałem z tym czujnikiem, ale ogólnie oczujniki są zazwyczaj typu OC i wymagają opornika podciągającego pod plus lub pod masę w zależności od tego czy jest to czujnik PNP czy NPN, wartość tego opornika powinna być rzędu 100R -10k, praktycznie stosuję się maksymalną przy której czujnik prawidłowo chodzi,mechaniczny na linke dziala, ten czujnik jest przykrecany przy skrzyni, wiec to dziala niezaleznie
ja by proponował zbudować prosty generator 100Hz i podać przebieg na kabelek który jest sygnałowym na tym czujniku i zobaczyć czy zacznie coś zliczać, bo może się zbuntować przy braku impulsów z wtrysku, czyli najlepiej to zrobić w czasie jazdy
mam na pozbyciu elementy do tego komputerka wersja smd pytania gg; 1539908 lub e-mail : 604662571@eranet.pl elmenty sa zamieszczone pod adresem http://www.swistak.pl/uzytkownicy_aukcje/ozyrys486.html
Ostatnio zmieniony 24 paź 2007, o 23:55 przez ozyrys486, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy ten projekt nadaje się do silnika diesla.
Witam.
Jestem nowy na forum EP...respect dla twórcy projektu...! Trafiłem tu dzięki temu projektowi. Przejrzałem cały watek i znalazłem ledwie kilka wzmianek o silniku TDI bez informacji czy przedsięwzięcie się udało.
Czy jest na forum człowiek który zastosował go w aucie z silnikiem diesla, konkretnie VW z silnikiem 1.9 na pompowtryskiwaczach ?
Pozdrawiam
CODI
Jestem nowy na forum EP...respect dla twórcy projektu...! Trafiłem tu dzięki temu projektowi. Przejrzałem cały watek i znalazłem ledwie kilka wzmianek o silniku TDI bez informacji czy przedsięwzięcie się udało.
Czy jest na forum człowiek który zastosował go w aucie z silnikiem diesla, konkretnie VW z silnikiem 1.9 na pompowtryskiwaczach ?
Pozdrawiam
CODI
-
- -
- Posty:15
- Rejestracja:15 paź 2006, o 23:26
- Lokalizacja:Łódź
-
- -
- Posty:3
- Rejestracja:25 paź 2007, o 11:19
- Lokalizacja:eee
skąd wziośc najnowszy soft...? ja mam 3.2 z 2004 roku..pomcy
skąd wziośc najnowszy soft...? ja mam 3.2 z 2004 roku..pomcy
Re: skąd wziośc najnowszy soft...? ja mam 3.2 z 2004 roku..p
Jeżeli jesteś zalogowany na Forum to na stronie 1 pierwszy postskąd wziośc najnowszy soft...? ja mam 3.2 z 2004 roku..pomcy
.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości