Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

Uzupelnienia do projektu "komputer samochodowy" AVT434

Bastek
-
-
Posty:27
Rejestracja:9 paź 2005, o 15:23
Lokalizacja:Żywiec

Postautor: Bastek » 27 lut 2007, o 22:36

Witam

Ostanio nasi posłowie uchwalili, że będziemy jeździć na światłach cały rok :620: , w związku z tym mam pytanie do autora czy możemy liczyć na nową wersję programu uwzględniający tą niedogodność i przypominający przez cały rok o konieczności włączenia świateł.

Przy okazji zastanawiałem się nad możliwością roszerzenia funkcjonalności komputerka o:
1. przypominanie o konieczności zmiany oleju po przejechaniu ustawionej ilości km.
2. przypominanie o badaniu technicznym na kilka (np. 10) dni przed ustawioną datą.

Komputerek mam zainstalowany od 8 miesięcy i spisuje się świetnie (nie raz zapłaciłbym bez niego za brak świateł :599: ).

Ostatnio projekt kręci się głównie wokół wyświetlaczy, więc jestem ciekaw jak autor zapatruje się na moje propozycje.

pozdrowienia
Bastek

darekk
-
-
Posty:98
Rejestracja:19 kwie 2004, o 12:18
Lokalizacja:Gdańsk

Postautor: darekk » 28 lut 2007, o 09:01

Tak . Juz szykuje nowa wersje z mozliwoscia ustawienia miesiaca poczatku zapalenia i konca zapalania swiatel.
To tak na wszelki wypadek, jakby cos znowu sie zmienilo. Sam uzywam komputerka w samochodzie i musze byc "na czasie" bo nie chce placic mandatow.
Z tymi datami przegladow itp to pomysle.

mysioo
-
-
Posty:19
Rejestracja:14 lut 2007, o 19:02
Lokalizacja:legnica

Postautor: mysioo » 28 lut 2007, o 19:49

Tak się zastanawiam nad tymi osobnymi zbiornikami na LPG i PB.Kodu źródłowego nie mamy,
a trudno wymagać od AUTORA projektu jego upublicznienia oraz jest rzeczą niemożliwą, aby
AUTOR implementował w programie wszystkie pomysły forumowiczów......bo każdemu pasi
co innego .....i tak sobie myślę żeby zbudowac drugi komputerek na PB, który pracowałby na zmianę z tym co liczy LPG-pin 2 w złączu uruchamiałby kompy na zmiane. Tylko jak podłączyć wyświetlacz ? Bo dwa to już lekka wioska :610:

wojtpol
-
-
Posty:1
Rejestracja:8 lut 2007, o 23:48
Lokalizacja:Opole

Postautor: wojtpol » 1 mar 2007, o 09:47

Witam,

zmontowalem i uruchomilem komputerek z wersja programu v4.48s. Jednak w czasie montazu w samochodzie Honda Civic napotkalem pewien problem. Mianowicie w w.wym. samochodzie stosowany jest wtrysk paliwa tzw. sekwencyjno-grupowy. ECU pojazdu posiada tylko dwa wyjscia sterujace czterema wtryskiwaczami (zgodnie z zamieszczonym schematem). Pierwsze wspólne dla wtryskiwaczy 1 i 4 cylindra oraz drugie wspólne dla 2 i 3. Jak z tego wynika dawka paliwa podawana jest przez dwa wtryskiwacze jednoczesnie kozdorazowo podczas obrotu walu korbowego (pod konie suwu sprezania w 1 cylindrze i po zakonczeniu suwu wydechu w 4 cylindrze na zawory). Zanim nastąpi zapłon paliwo jest wtlaczane do cylindra dwukrotnie. Dodatkowo sterowanie wtryskiwaczy odbywa sie przez podanie impulsu sygnalu masy, a nie jak to autor zalozyl +12V.
Stad moje pytanie czy po zainstalowaniu komputerka w moim samochodzie wlasciwe beda wskazania zuzycia paliwa calkowitego, chwilowego itp. oraz predkosc obrotowa silnika?. Jesli nie czy mozna na to cos poradzic?. Czy wymagana jest jakas ingerenca autora projektu (brak kodu zrodlowego) w oprogramowanie oraz odpowiednia modyfikacja ukladu elektronicznego wejscia sluzacego do zliczania impulsow z wtryskiwacza (po masie zasilania).
Nadmienie, ze problem ten bedzie dotyczyc wielu uzytkownikow Hondy Civic z lat 96-00 z najbardziej popularnymi silnikami serii D14A3/4 oraz niektorych D15 i D16.

ps. czy ma znaczenie, ze czujnik predkosci VSS podaje impulsy +5V, a nie jak jest wymagane +12V
Załączniki
CIVIC96.rar
schemat
(80.94KiB)Pobrany 251 razy

bartek76
-
-
Posty:9
Rejestracja:21 lut 2007, o 09:50
Lokalizacja:Poznań

Postautor: bartek76 » 1 mar 2007, o 10:06

Z tego co czytałem to nie ma znaczenie jak jest wtrysk "urządzony" i tak go w komputerku kalibrujesz pod siebie. A co do zasilania to masz tak jak wszyscy chyba, jak wtrysk jest zamknięty to dostajesz +12V a jak otwarty to masz 0V, czy tam 0.1V.

AndrewS
-
-
Posty:24
Rejestracja:13 lut 2004, o 00:53
Lokalizacja:Puławy
Kontaktowanie:

Postautor: AndrewS » 1 mar 2007, o 23:17

w silnikach rovera jest wtrysk grupowy otwieraja sie jednoczesnie wszystkie 4 wtryskiwacze, ale to nie jest problem bo potem wszystko trzeba skalibrowac, bo podepniemy sie pod jeden wtryskiwacz
u mnie tez komp podaje mase, ale tak jak pisal moj poprzednik kiedy nie ma masy to tam jest 12V
juz mam nadzieje ze nie dlugo bede testowal kompa z silnikiem 1.4 rover

mysioo
-
-
Posty:19
Rejestracja:14 lut 2007, o 19:02
Lokalizacja:legnica

Postautor: mysioo » 3 mar 2007, o 18:17

Mam pewien problem....
Współczynnik wtrysku ustalony na benzynie wynosi u mnie- 65560
Współczynnik odległości -166cm/8 imp
Wersja programu 4v48s gaz specjalna
Problem polega na tym ,że po przełączeniu na LPG komp pokazuje prawie 2x MNIEJSZE
spalanie gazu niż benzyny !!
Przy kalibracji wtrysku zrobiłem ok 100km ,troche miasto ,troche autostrada.Wskazania
zużycia na PB poprawne (na. ok 80km pomylił się na + o 0,11l- w zasadzie tolerancja błędu przy nalewaniu paliwa) . Więc co jest ??? z tym zużyciem na LPG ??!!

pozdrawiam Jarek
Czy to błąd w programie czy jakaś sprzętowa pomyłka(tylko za bardzo nie wiem jaka?)
A może ja robię coś nie tak? Kalibrację wtrysku mam przeprowadzać na PB (tak zrobiłem)
czy na LPG -w wersj 4v48si na gaz ?

bartek76
-
-
Posty:9
Rejestracja:21 lut 2007, o 09:50
Lokalizacja:Poznań

Postautor: bartek76 » 4 mar 2007, o 22:17

Witam, złożyłem komputer (wersja z s65) bez problemu zaprogramowałem i zdążyłem przejrzeć ekrany i ustawienia. Następnie zacząłem testować i liczba kilometrów nabijała sie dobrze, gorzej było z testowaniem spalania ale być może za mało impulsów dałem i w pewnym momencie katastrofa, ręka sie ześlizgnęła i dosłownie na ułamek sekundy dotknąłem +12V do pinu 9 (termometr). Efekt: wyświetlacz zaczął wariować znaczy sie co chwile sie resetował i pokazywał dane nawet po odłączeniu napięcia na pinie drugim. Odłączyłem go i zacząłem sprawdzać układ i sie okazało ze strasznie zaczęła sie grzać dioda D8, napięcie na U2 dziwnie skacze tzn zmienia sie co 2 sekundy raz jest 5.10V a raz jest 3.5V a co ciekawe na r26 jest cały czas tak samo ale za dużo bo około 4.20V. ciekawa sprawa jest gdy zwarłem zworę z1 to komp zachowywał sie normalnie i nic sie nie grzało i nawet dał sie ponownie zaprogramować, niestety po rozłączeniu zwory znów to samo. Aha cały czas co chwile pika buzer i to nie zawsze równomiernie.
dodam ze cały czas próby prowadziłem przy napięciu podanym tylko na pin 1 i 3 czyli bez kluczyka.

Ja niestety stawiam na to ze szlag trafił procka. no chyba ze coś innego jeszcze może tak broić (mam nikła nadzieje że tak jest) czy macie jakieś pomysły ?

Awatar użytkownika
tomba
-
-
Posty:7
Rejestracja:16 cze 2003, o 12:13
Lokalizacja:śląsk
Kontaktowanie:

Postautor: tomba » 5 mar 2007, o 08:34

NO CUSZ !!!
piłeś nie jedz...
nie piłeś też nie jedz... :607: [/u]

darekk
-
-
Posty:98
Rejestracja:19 kwie 2004, o 12:18
Lokalizacja:Gdańsk

Postautor: darekk » 5 mar 2007, o 09:47

Zwykle po podlaczeniu +12V do pinu 9 leci dioda zenera potem tranzystor T4, potem pin 51procesora, potem caly procesor, potem stabilizator +5V.
Niestety pin 9 jest jedynym pinem niezabezpieczonym przed +12V (tylko czesciowo dioda zenera)

Do MYSIOO : Wspolczynniki wtrysku sa 2 . Jeden kalibrwany do LPG i drugi ustawiany recznie do benzyny. Ktory ze wspolczynnikow ustawiles? . Prawdopodobnie tylko jeden z nich.

alquere
-
-
Posty:8
Rejestracja:5 lut 2007, o 23:11
Lokalizacja:Białystok

Postautor: alquere » 5 mar 2007, o 16:37

proponował bym aby wszyscy którzy "poskładali" ten komputerek podali na forum jakie mają współczynniki drogi i wtrysku podając przy tym markę, model i wersję silnikową swoich aut ;)
każdy by mógł porównać swoje wartości i zweryfikować ewentualne błędy ;)

co o tym sądzicie ? ;)

mysioo
-
-
Posty:19
Rejestracja:14 lut 2007, o 19:02
Lokalizacja:legnica

Postautor: mysioo » 5 mar 2007, o 18:14

Darekk napisał: Wspolczynniki wtrysku sa 2 . Jeden kalibrwany do LPG i drugi ustawiany recznie do benzyny. Ktory ze wspolczynnikow ustawiles? . Prawdopodobnie tylko jeden z nich.[/quote]

Czyli :
1.Komp ustawiony na LPG ,tryb ustalania wspólczynnika wtrysku ,jeździmy,tankujemy
-wpisujemy i OK
2. Komp ustawiony na benzynę ,tryb ustawiania współczynnika wtrysku-pokazuje się
wpółczynnik taki sam jak dla LPG i ...co daleJ?Wiem że można zmienić to klawiszami <>
ale jak wyliczyć ten wspólczynnik?

P.S. Czy da się zaimplementować drugi zbiornik na PB, żeby komp pokazywał w wersji na gaz
również śr.zużycie benzyny oraz podawał zasięg dla zbiornika PB? Czy jest szansa na
taką wersje czy raczej robić osobnego(drugiego) kompa i kombinację z wyświetlaczem?

Awatar użytkownika
pajaczek
Moderator
Moderator
Posty:2653
Rejestracja:24 sty 2005, o 00:39
Lokalizacja:Winny gród

Postautor: pajaczek » 6 mar 2007, o 00:21

proponował bym aby wszyscy którzy "poskładali" ten komputerek podali na forum jakie mają współczynniki drogi i wtrysku podając przy tym markę, model i wersję silnikową swoich aut ;)
Nihil novi... autor projektu prosil o to jakies 8 stron temu.

darekk
-
-
Posty:98
Rejestracja:19 kwie 2004, o 12:18
Lokalizacja:Gdańsk

Postautor: darekk » 6 mar 2007, o 09:04

Kalibracja chodzi tylko dla LPG. Wspolczynnik dla benzyny ustwiamy taki sam jak dla LPG i korygujemy go w zaleznosci od potrzeb na + lub -. Mozna sie posluzyc licznikiem calkowitego zuzycia benzyny.

Sproboje pomyslec o tych dwoch zbiornikach benzyna i LPG. Mysle ze moze w przeciagu kilku miesiecy uda sie to zrobic.
Darek

Bastek
-
-
Posty:27
Rejestracja:9 paź 2005, o 15:23
Lokalizacja:Żywiec

Postautor: Bastek » 6 mar 2007, o 23:03

Witam

Zmierzam zmienić dotychczasowy wyświetlacz z 5110 na ten z s65, w związku z tym mam pytanie o informacje wyświetlane na tym ekranie:

Czy to, jakie informacje na ekranie głównym mają być wyświetlane można tak samo konfigurować jak w wersji z 5110?
Czy ze względu na większy wyświetlacz jest wyświetlana większa ilość parametrów (obserwując zdjęcia użytkowników chyba tak) i czy można je wybierać?
Czy tło wyświetlacza jest czarne, czy jakiegoś innego koloru?

pozdrawiam
Bastek

darekk
-
-
Posty:98
Rejestracja:19 kwie 2004, o 12:18
Lokalizacja:Gdańsk

Postautor: darekk » 7 mar 2007, o 09:04

Dla S65 wszystko jest tak jak dla 5110 oprocz:
- na podstawowym ekranie jest 8 linijek i w 2 ostatnich jest srednie spalanie w trasie i srednia predkosc w trasie
- nie mozna regulowac kontrastu (chyba ten wyswietlacz tego nie umozliwia)
- ekran jest czarny z bialymi i kolorowymi napisami (bez mozliwosci odwrocenia)
- ekran jest ulozony dluzszym bokiem w poziomie.
- mozna wlaczyc w menu brak wyswietlania 2 ekranu z dodatkowymi parametrami trasy (sa w 7 i 8 linijce , patrz punkt 1)
- mozna zmieniac intensywnosc podswietlenia (po dolutowaniu dodatkowego rezystora)

alquere
-
-
Posty:8
Rejestracja:5 lut 2007, o 23:11
Lokalizacja:Białystok

Postautor: alquere » 7 mar 2007, o 16:31

czy montował ktoś tego kompa w samochodzie Honda Civic z silnikiem D15b7???

darekk
-
-
Posty:98
Rejestracja:19 kwie 2004, o 12:18
Lokalizacja:Gdańsk

Postautor: darekk » 8 mar 2007, o 10:34

....
Ostatnio zmieniony 12 mar 2008, o 14:13 przez darekk, łącznie zmieniany 1 raz.

Bastek
-
-
Posty:27
Rejestracja:9 paź 2005, o 15:23
Lokalizacja:Żywiec

Postautor: Bastek » 8 mar 2007, o 17:03

Witam

Bardzo dziękuję autorowi projektu za tak szybką implementację pomysłu przypominania o przeglądzie.
Myślałem jednak o trochę innej realizacji tego zadania, a mianowicie: ustawiamy datę przeglądu, a komputerek na (np. 10) dni przed tą datą zaczyna przypominać o przeglądzie i robi to do momentu ponownego ustawienia daty przeglądu.
Chodzi mi o to, aby przypominać o konieczności przeglądu jeszcze przed datą przeglądu i robić to do skutku, czyli wprowadzenia daty następnego przeglądu.
W wersji z kolorowym wyświetlaczem można by zmieniać kolor wyświetlanego przypomnienia np. na zielono przed datą przeglądu, a na czerwono po tej dacie.
W takim rozwiązaniu konieczne jest podanie daty łącznie z rokiem.

Wiem, wiem wydziwiam :599: i w dodatku przedstawiam swoje przemyślenia po fakcie, ale nie spodziewałem się tak szybkiej reakcji na moją propozycję.

Jestem ciekaw czy możliwa jest taka właśnie realizacja przypomnienia?

Właśnie dostałem wyświetlacz z S65 więc testy nowej wersji rozpocznę już na kolorowym wyświetlaczu.

pozdrawiam
Bastek

mysioo
-
-
Posty:19
Rejestracja:14 lut 2007, o 19:02
Lokalizacja:legnica

Postautor: mysioo » 9 mar 2007, o 15:42

Pytanie do darekk

Zrobiłem wersję z wyswietlaczem 4x20 (4v48H gaz specjalna)
i za cholere nie mogę znaleźć ekranu z uzupełnianiem paliwa !!!
W tym miejscu gdzie w wersji 4v48s jest ,tu nie ma .Przeleciałem
wszystkie ekrany i nic ....

I jeszcze jedno. Czy w wersji 4v48H nie ma informacji o nie właczonych światłach ?

pozdrawiam Jarek

Wróć do „Kity AVT”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości