Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

Uzupelnienia do projektu "komputer samochodowy" AVT434

darekk
-
-
Posty:98
Rejestracja:19 kwie 2004, o 12:18
Lokalizacja:Gdańsk

Postautor: darekk » 3 kwie 2006, o 08:32

Podsylam nowa wersje 4v4 . Jest to wersja beta i czekam na ewentualne uwagi na temat nowych funkcjonalnosci:
- w wersji gazowej przy zerowaniu wartosci calkowitych na 4 ekranie dodano kasowanie calkowitej ilosci benzyny
- dodatkowa mozliwosc konfiguracji wlaczania podswietlenia wyswietlacza (zawsze gdzy kluczyk on / kluczyk on + wlaczone swiatla)
- zapamietywanie maksymalnej predkosci jaka zostala zarejestrowana i mozliwosc jej skasowania
- pomiar czasow przyspieszen dla 2 progow predkosci. Jest to pomiar calkowicie zautomatyzowany.Rejestrowane sa :
- maksymalne wartosci oznaczone "M" dla 2 progow
Kasowannie maksymalnych osiagow dla obydwu progow jednoczesnie nastepuje :
- przy zatwierdzeniu wpisow wartosci progow predkosci w czasie programowania
- przez dlugie przytrzymanie klawisz ESC w czasie ogladania ekranu z osiagami (ekran nr 5)
- wartosc z ostatniego pomiaru oznaczona "A" dla obu progow (literka "A" miga w czasie pomiaru)
- poprzednia wartosc oznaczona "O" dla obu progow
Pomiar odbywa sie w sposob nastepujacy:
- jezeli w ciagu 1s nie wystapi zaden impuls drogi, to uznajemy to za poczatek pomiaru (oznacza to ze samochod stoi). Po przekroczeniu danego progu zapamietujemy
wartos czasu w jakim zostal osiagnietyten prog i wyswietlamy na pozycji "A aktualne" .Po zatrzymaniu "A aktualne" przechodza na pozycje "O poprzednie", wartosci z pozycji "O poprzednie" sa tracone.
- jezeli po rozpoczeciu pomiaru zaden prog nie zostal osiagniety, nie jest to wpisywane.
- jezeli po rozpoczeciu pomiaru tylko jeden prog jest osiagniety , jest to wpisywane z tym ze dla drugiego progu wyswietla sie wartosc ??.?s.
- wartosci maksymalne sa zapamietywanie niezaleznie (tzn jezeli w danym starcie osiagnelismy tylko jeden z wynikow lepszy niz maksymalny to on zostaje zarejestrowany jako maksymalny)
Masymalny mierzony czas to okolo 800s. Pomiar predkosci dla pomiarow przyspiszen jest realizowany przez pomiar czasu pomiedzy impulsami drogi z dokladnoscia do okolo 1us.


Dla wszystkich co maja wspolczynniki drogi ponizej 30cm/imp dodalem specjalne wersje ze wspolczynnikiem mnozonym przez 8. Daje to 8 krotne zmniejszenie bledu drogi.
UWAGA w tej wersji wspolczynnik bedzie 8 krotnie wiekszy np.
rzeczywisty wspolczynnik wynosi 25cm/imp to w menu ustawiamy 8*25=200 cm/8imp


Mam jeszcze prosbe do wszystkich ktorzy uzywaja tego komputerka w samochodach aby napisali :
- W jakim samochodzie maja zamontowana (marka,rodzaj silnika,rodzaj wtrysku,ilosc cylindrow)
- jaka wersje oprogramowania uzywaja (jest na ekranie po wejsciu w programowanie)
- jaka maja wartosc wspolczynnika drogi
- jaka maja wartosc wspolczynnika wtrysku


(wersja skasowana prosze poprac nowsza)
Ostatnio zmieniony 18 paź 2006, o 16:48 przez darekk, łącznie zmieniany 1 raz.

Juzeczeq
-
-
Posty:6
Rejestracja:16 mar 2006, o 15:24
Lokalizacja:Sulechów

Postautor: Juzeczeq » 4 kwie 2006, o 05:22

Gratulacje dla autora projektu!!!!!!!!!!!!!

Wkoncu pojawily sie 2 funkcje jakie chcialem :)

Pozdrawiam

jarobo
-
-
Posty:70
Rejestracja:18 wrz 2005, o 08:32
Lokalizacja:Zielona Góra

Postautor: jarobo » 5 kwie 2006, o 17:50

Witam

Wgrałem nowe oprogramowanie wersja specjalna 4v4 przy poprzedniej wersji miałem współczynnik drogi 20cm/imp do wersji specjalnej wpisałem współczynnik 8x20=160 byla dość duża różnica w odległości fizycznej i pokazywanej na komputerku po kalibracji współczynnika drogi na odcinku 2km okazało się że powinienem wpisać 208cm/8imp

pozdrawiam jarobo

[ Dodano: 05-04-2006, 19:56 ]
witam ponownie

Właśnie przetestowałem pomiar czasów przyspieszeń i nie działa

w parametrach wpisałem

1 próg 60km/h
2 próg 100km/h
imp 16357
imp 9814

przy pomiarze pojawia się czs okolo 0.1s dla 2 progów
przy bardzo bardzo wolnym ruszeniu tem czas osiąga max 0.4s
tak jakby był mierzony czas między pierwszym a drugim impulsem drogi

pozdrawiam jarobo

[ Dodano: 07-04-2006, 18:58 ]
UZUPEŁNIENIE

Dziś mi się pojawiło na ekranie drugim oraz ostatnim że cały ekran jest wypełniony czarnymi prostokątami
nie pomaga zmiana ekranu ani zakończenie trasy i odczekanie kilku godzin jutro sprawdzę czy pomoże wyłączenie zasilania

majonez
-
-
Posty:20
Rejestracja:21 wrz 2005, o 20:40
Lokalizacja:Wrocław

Postautor: majonez » 8 kwie 2006, o 15:38

4v4 z gazem na 836 wersja spec:

Coś faktycznie nie działa dobrze pomiar przyspieszenia - pokazują się za małe wartości,
albo skodzinka dostała turbo :D

Dodatkowo coś jest nie tak z opcją podświetlania przy załączonych światłach: przy starcie zapłonu czasami defaultowo się włącza podświetlanie, ale jeszcze nie zaobserwowałem jak i dlaczego.

Pozdrawiam.

kisiel997
-
-
Posty:21
Rejestracja:6 wrz 2005, o 06:11
Lokalizacja:Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Postautor: kisiel997 » 8 kwie 2006, o 18:12

Marka: SEICENTO
Pojemność: 899
Wtrysk jednopunktowy
4 cylindry
oprogramowanie 4v33 dla 836 benzyna
wartosc wspolczynnika drogi 96 (sprawdzona też przy pomocy GPS i na dwupasmówce, drobna kalibracja)
wartosc wspolczynnika wtrysku - i tu jest problem, za zatannkowałem do pełna przejechałem 100km i znowu zatankowałem do pełna wyszło mi 6700 wspolczynnika wtrysku, komputer dziwnie się zachowywał. Pokazywał chwilowe spalannie co 5sek i po przejechaniu około 150km pusty zbiornik. zaprogramowałem procka na nowo, zalałem do pełna, zbiornik pusty a komputer pokazuje 17,5L zostało. Jakieś sugestie.

darekk
-
-
Posty:98
Rejestracja:19 kwie 2004, o 12:18
Lokalizacja:Gdańsk

Postautor: darekk » 10 kwie 2006, o 12:45

Poprawilem troche liczenie przyspieszenia, oraz dodalem automatyke czas letni/zimowy.
Nie mam na razie mozliwosci testow w swoim samochodzie i testuje to tylko na stole, z tad te problemy.
Czekam na opisy problemow, w miare mozliwosci bede je poprawial.

Co do problemow z podswietlaniem, to jezeli nie bedzie rezystora R13 to naladowane kondensatory C4 i C16 nie maja sie za bardzo przez co rozladowac i podswietlenie moze sie wlacza mimo wylaczonych swiatel. Wszystko zalezy gdzie w instalacji wpinamy pin podswietlenia i jak jest zrobiona instalacja samochodu.

(wersja skasowana prosze poprac nowsza)
Ostatnio zmieniony 18 paź 2006, o 16:49 przez darekk, łącznie zmieniany 1 raz.

jarobo
-
-
Posty:70
Rejestracja:18 wrz 2005, o 08:32
Lokalizacja:Zielona Góra

Postautor: jarobo » 10 kwie 2006, o 17:34

witam
jeszcze co do wersji poprzedniej wersja specjalna 4v4 gaz dziś zauważyłem że w przeglądzie tras są dziwne wszystkie dane np. data godziny minuty z poza zakresu dotyczy to wszystkich zapamiętanych tras

a co testowania to uzytkownicy będą testować

pozdrawiam jarobo

bogas.
-
-
Posty:42
Rejestracja:7 lut 2006, o 10:10
Lokalizacja:Jaworzno
Kontaktowanie:

Postautor: bogas. » 12 kwie 2006, o 06:26

Cześć wszystkim.

Wczoraj dokończyłem komputerek, mam jednak problemy z wgraniem softu do niego. Reset działa poprawnie-komunikuje się z prockiem, natomiast po wćiśnięciu klawisza download dostaję komunikat "error encountered while changing baudrate".
Wpisałem w googlach - możliwe, że linia downloadu nie podłączona (rozumiem że RX). Otóż połączenia są ok, natomiast mam na TX i RX składowe stałe 3 i 5V (lub na odwrót) :/

Nie wiem czy układ resetu działa poprawnie - napięcie "pływa" od 2,2 do 5V w okresie 2s.
Po podłączeniu zasilania i zwarciu zworki buzzer pika z częstotliwością ok 3Hz, bez wyświetlacza napięcie 3,3V poprawne, z wyświetlaczem mam 4,1V. Nie wiem co jest grane. Pomijam fakt, że dostałem płytkę ze zwarciem i szukałem go całe popołudnie ;) Ale udało się - spaliłem sobie tylko 2 stabilizatory.

Jeszcze jedno - nie miałem diod BAV103 i zastąpiłem je 1N4148. Ale to nie powinno stanowić chyba problemu.
Zaczynam się obawiać o procka, powiedzcie jak go sprawdzić. Gdzie szukać przyczyny braku możliwości wgrania programu?
Może interfejs? Z MAX'a 11-sta nóżka TX, 12-RX. We wtyczce do RS'a coś łączę? 7 z 8?
Proszę o pomoc!
Pozdrawiam

EDIT

Już wszytko jest oki - moja pomyłka - używałem zailacza impulsowego :/
Komputerek śmiga, jeszcze raz wielkie brawa dla Darka :564:

Mam pytanie odnośnie minimalnego napięcia przy jakim Wam działa komputerek - u mnie 12V. Czy aby go obniżyć wystarczy zmniejszyć rezystor przed stabilizatorem?
Martwi mnie natomiast prąd w Power Down - mam 20mA.


EDIT_2
Przeoczyłem spalenie LM2931 i wstawiłem 78L05 stąd na oporniku 100R pracował od około 12,5V. PWlutowałem równolegle drugi o wartości 100R. Prąd przy napięciu 11,7V w Power Down 12mA. I tak za dużo :/
Była też podmiana R31 na 1k, bo miałem restarty na drugim ekranie.
Poza tym komputerek śmiga aż miło, pięknie zlicza impulsy. Zastosowałem wtyczkę i gniazdo DB25 i w ten sposób będzie przyłączony do instalacji w aucie. Dodatkowo wyprowadziłem sobie na DB9 RS'a i podpinając kompa zwieram styki programujące. Nie mam tym samym potrzeby wyciągać go z auta ;)

Miałem zamiar usunąć posta, ale może moje przejścia się komuś przydadzą przy uruchamianiu sprzęcika.

Pozdrawiam,
Mateusz
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2006, o 11:16 przez bogas., łącznie zmieniany 3 razy.

jarobo
-
-
Posty:70
Rejestracja:18 wrz 2005, o 08:32
Lokalizacja:Zielona Góra

Postautor: jarobo » 12 kwie 2006, o 14:59

Witam
Marka: Deawoo MATIZ
Pojemność: 796cm3
Wtrysk wielopunktowy
Typ silnika 3 cylindrowy
oprogramowanie 4v41gaz dla 836 wersja specjalna

wartosc wspolczynnika drogi 208cm/8imp(dla normlnej wersji miałem 20cm/ imp)
wartosc wspolczynnika wtrysku dla gazu 30115
wartosc wspolczynnika wtrysku dla benzyny nie kalibrowałem wpisałem taki sam jak dla gazu
wartosc wspolczynnika obrotów 090 (ale nie mierzyłem czy się zgadzają przy wolnych obrotach silnika mam ~900obr/min)

pozdrawiam jarobo

szymonpl1
-
-
Posty:13
Rejestracja:2 lut 2006, o 18:41
Lokalizacja:Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: szymonpl1 » 20 kwie 2006, o 10:37

Witam !
Pod W1 pin 5 dałem masę , a piszczy obojętnie czy podłączony czy nie, nawet jak próbowałem coś kombinować w programie do wgrania cos zmieniało się z tym piszczeniem jednym słowem próbował nawiązać połączenie ale nie wyszło
Czy trzeba cos w tym programie wpisywać , jakieś parametry ?Może to wina MAX232 ?
Pozdrawiam Ronert
Jednak była to wina układuMAX232, Wszystko działa ok

[ Dodano: 20-04-2006, 20:42 ]
Witam Wszystkich ponownie !
Sory ze zawracam głowę , wczoraj podłączyłem komputerek -soft 4,41 do Lanosa 1,4 i wszystko jest ok oprócz tego ze jeszcze nie podłączyłem kabelka do wtrysku . Czujnik drogi podłączyłem , wiozłem go za zegara z tablicy . W wcześniej używałem go do obrotomierza analogowego i działał dobrze . Zauważyłem ze na wyświetlaczu - prędkość pokazuje mi obroty auta tak myślę ,chociaż to są inne parametry (mniejsze )ale jak dodam gazu i one mi się zwiększają tak jak bym jechał i pokazywała mi się prędkość ale stoię na biegu jałowym. Na wyświetlaczu mam cały czas obroty 00. czym może to być spowodowane ze obroty są -,,00,, ,a prędkość pokazuje jak obroty w zależności od nacisku pedała gazu ?
Pozdrawiam szymonpl1

Ps .
Darku przydała by się tak funkcja żeby można było samemu wpisać datę od kiedy do kiedy chce się na światłach jeździć

darekk
-
-
Posty:98
Rejestracja:19 kwie 2004, o 12:18
Lokalizacja:Gdańsk

Postautor: darekk » 21 kwie 2006, o 07:31

Obroty sa liczone na podstawie wtryskow.
Ustawianie dat wlaczenia/wylaczenia swiatel moze kiedys........

szymonpl1
-
-
Posty:13
Rejestracja:2 lut 2006, o 18:41
Lokalizacja:Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: szymonpl1 » 21 kwie 2006, o 08:01

Dzięki wielkie , teraz rozumiem czemu jest 00 !

McKEE
-
-
Posty:186
Rejestracja:7 cze 2004, o 10:02
Lokalizacja:Gniewkowo_Toruń

Postautor: McKEE » 21 kwie 2006, o 08:37

Prosze o podpowiedz gdzie kupowaliscie wyswietlacz do tego projektu (aukcja+dostawca), kupilem na allegro taki za 9.9zl :mrgreen: ale nie daje znaku zycia.
Dzieki

bogas.
-
-
Posty:42
Rejestracja:7 lut 2006, o 10:10
Lokalizacja:Jaworzno
Kontaktowanie:

Postautor: bogas. » 25 kwie 2006, o 06:39

Witam.

Darku - proponowałbym częstszy pomiar odczyt wartości parametrów drogi i spalania, a najlepiej jakby był programowalny - np co 0.1, 0.25, 0.5 i 1s.

Pozdrawiam

jarobo
-
-
Posty:70
Rejestracja:18 wrz 2005, o 08:32
Lokalizacja:Zielona Góra

Postautor: jarobo » 25 kwie 2006, o 21:32

witam

sądzę że częstotliwość wyswietlania jest już maksymalna dla tego procesorka można by było przyspieszyć montująć na nowej płytce np ADUC 843 z jednym taktem zegara na instrukcje 16 MIPS zamiast 1 MIPS dla 816 i 836

pozdrawiam jarobo

bogas.
-
-
Posty:42
Rejestracja:7 lut 2006, o 10:10
Lokalizacja:Jaworzno
Kontaktowanie:

Postautor: bogas. » 26 kwie 2006, o 06:29

witam

sądzę że częstotliwość wyswietlania jest już maksymalna dla tego procesorka można by było przyspieszyć montująć na nowej płytce np ADUC 843 z jednym taktem zegara na instrukcje 16 MIPS zamiast 1 MIPS dla 816 i 836

pozdrawiam jarobo
Kurcze, to szkoda. Przydałoby się.

kufel_
-
-
Posty:17
Rejestracja:15 paź 2005, o 16:35
Lokalizacja:Parapet na dworcu

Postautor: kufel_ » 1 maja 2006, o 19:02

Witam ponownie

może to głupie pytanie , ale o co biega z tym wspólczynnikiem obrotów , jak wydobyć tą wartość do konkretnego silnika ??

pozdrawiam

bogas.
-
-
Posty:42
Rejestracja:7 lut 2006, o 10:10
Lokalizacja:Jaworzno
Kontaktowanie:

Postautor: bogas. » 5 maja 2006, o 09:39

Witam ponownie
może to głupie pytanie , ale o co biega z tym wspólczynnikiem obrotów , jak wydobyć tą wartość do konkretnego silnika ??
pozdrawiam
Najlepiej doświadczalnie zmieniając. Jak masz obrotomierz, to bez problemu, jak nie to przyjmujesz, ze na wolnych obrotach masz 900-1000rpm i tak dobierasz współczynnik, żeby takie było wskazanie. Najlepiej to oczywiście sprawdzić podpinając komputer do auta lub skaner.
Pozddrawiam

bolszoy
-
-
Posty:11
Rejestracja:9 lis 2005, o 22:53
Lokalizacja:Hajnówka
Kontaktowanie:

Postautor: bolszoy » 9 maja 2006, o 08:19

Pytanie do Autora. Była wzmianka o podłączeniu większego wyświetlacza poprzez RS. Moje pytanie; czy będzie taki soft i kiedy go się spodziewać ? Myślę że to będzie to, bo wyświetlacz nokii jest trochę przymały /zastanawiałem się nad zmianą ledów na białe, w telefonach z takim podświetleniem ekran jest czytelniejszy -czy warto?/
Pomiarów narazie nie podaję bo nie miałem jeszcze czasu podpiąc wtrysku, ale na dniach to zrobię.
Pozdrawiam.

szymonpl1
-
-
Posty:13
Rejestracja:2 lut 2006, o 18:41
Lokalizacja:Białystok
Kontaktowanie:

Problem z wyświtlaczem !

Postautor: szymonpl1 » 12 maja 2006, o 17:28

Witam wszystkich !
Mam problem : coś stało mi się z wyświetlaczem , to znaczy że widać na nim tak jak słonce świeci i coś ledwie można dostrzec . Myślałem z początku że się nagrzał od słońca ale Wywiołem z samochodu i wgrałem nowy soft i dalej to samo . Może ktoś miał podobny
problem !
Pozdrawiam Robert

Wróć do „Kity AVT”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości