Witam wszystkich forumowiczów
Mam pytanko - chciałem sobie zrobić prostownik to akumulatora samochodowego ale nie wiem jakiego urzyć transformatora i mostka prostowniczego, chciałem również wykorzystać do tego kit 2715. Jeśli ktoś już robił prostowniki samochodowe to proszę o radę w jaki sposób to zrobić i co w takim prostowniku ma sie znajdować, oczywiście zeby projekt był jakiś racionalnych kosztach, aaa i jeszcze jedno - często spotyma sie z opinią ze dobrze jest by w prostowniku był zamontowany amperomierz - czy macie jakiś prosty projekt ampermierza do takiego właśnie prostownika??
A może w EdW pojawi sie jakiś projekt gotowego od A do Z prostownika z amperomierzem i nnymi gadżetami.
Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięŁadowarka dużych akumulatorów - kit 2715
Moderatorzy:Jacek Bogusz, Grzegorz Becker, procesorowiec, robertw, Moderatorzy
-
- -
- Posty:682
- Rejestracja:5 cze 2004, o 10:57
Witam! Tak nie owijając w bawełnę, to, jeżeli chcesz zrobić dobry prostownik, to wyjdzie dużo drożej jak kupny, ostatnio byłem zmuszony iść kupić i poszedłem z miernikiem i żarówką, prostownik 15A za 86zł z amperomierzem, naprawdę był śliczny i lekki! Przy obciążeniu jednym włóknem żarówki pokazał 10V, wiec postanowiłem podnieść 20A za 198zł, nawet już miał swoją wagę, ale po obciążeniu tą żaróweczką pokazał 9V i warczał jak mała spawarka, więc skończyło się na tym, że sobie go zrobiłem i na wyjściu mam 16,5V. Więc wniosek jest taki, że za 200zł to jest tylko doładowarka, a nie prostownik, są też i po 400zł, nie sprawdzałem, ale mam cichą nadzieję, że za ta cenę to już jest nie oszukany. Moja rada jest taka, zakręć się za porządnym trafem w granicach 400W i daj go nawinąć, wyjdzie taniej, grec i amperomierz kupisz za grosze, ale co do amperomierza, bo kupiłem do swojego prostownika 15A, ale przy 3A już pokazywał 15A, nawijany był drutem 1,5mm, a wiadomo wszystkim, że na 10A potrzebna jest dwójka, a gdzie tam 15, wiec jak się za bardzo na tym nie znasz, to czarno widzę ten twój prostownik, bo gdzie się nie obrócisz, to wszędzie tylko biznes, a gdzie klient?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
zgadzm sie z przednówcą - w tych wszystkich supermarketach prostowniki za superniską cenę są poprostu do BANI!! dla tego też chciałem zrobić coś swojego i nawet już znalazłem projekt do takiego prostownika EP2/96 z trafem na 100W na początek myślę ze to i tak lepsze niż jakiś badziew z marketu za 30zł bo i takie widziałem - nawet nie chce wiedzieć jak działają
re
tu znajdziesz kilka ciekawych schematów
http://www.elektrotech.info/viewforum.php?f=101
http://www.elektrotech.info/viewforum.php?f=101
Witam
ja własnie chce zrobic tez prostownik na tym kicie ale najpierw chciałbym móc przeczytac ten artykuł. Czy ktos mi może wysłać ten projekt w formie zdjęć z Elektroniki Dla Wszyskich 3/2004 lub pliku PDF lub czegos powszechnie uzywanego??
Z góry dziekuję
PS jakby ktos z trójmiasta chciał odsprzedać ten numer to chętnie kupie:)
ja własnie chce zrobic tez prostownik na tym kicie ale najpierw chciałbym móc przeczytac ten artykuł. Czy ktos mi może wysłać ten projekt w formie zdjęć z Elektroniki Dla Wszyskich 3/2004 lub pliku PDF lub czegos powszechnie uzywanego??
Z góry dziekuję
PS jakby ktos z trójmiasta chciał odsprzedać ten numer to chętnie kupie:)
Witam forumowiczów.
Niestety opis w sklepie AVT jest bardzo ogólnikowy, więc chciałbym sie zapytać co jest jeszcze potrzebne żeby, w moim, przypadku zmodernizować ładowarke.
Włąsciwie to ze starego poczciwego prostownika sprawny jest transformator, układ Greatza i Amperomierz (5A) .
Myslałem że problem załatwi wymiana tyrystora, ale nie pomogło. Sam jestem elektrykiem o elektronice pojęcie mam raczej podstawowe, do tego ten prostownik nie jest na płytce tylko na "pająku" więc jakakolwiek próba dojścia co i gdzie jest skazana na niepowodzenie.
Czy wystarczy mi wpiąć ten uklad do mostka, czy jeszcze powinienem coś dołożyć ( jeśli coś to tylko kit bo sam zaprojektować układu nie umiem:) ), jeżeli koszt tej modernizacji miałby znacząco przekroczyć kwote pewnie koło 40 zł to raczej nie będzie miało to większego sensu.
pozdrawiam
Niestety opis w sklepie AVT jest bardzo ogólnikowy, więc chciałbym sie zapytać co jest jeszcze potrzebne żeby, w moim, przypadku zmodernizować ładowarke.
Włąsciwie to ze starego poczciwego prostownika sprawny jest transformator, układ Greatza i Amperomierz (5A) .
Myslałem że problem załatwi wymiana tyrystora, ale nie pomogło. Sam jestem elektrykiem o elektronice pojęcie mam raczej podstawowe, do tego ten prostownik nie jest na płytce tylko na "pająku" więc jakakolwiek próba dojścia co i gdzie jest skazana na niepowodzenie.
Czy wystarczy mi wpiąć ten uklad do mostka, czy jeszcze powinienem coś dołożyć ( jeśli coś to tylko kit bo sam zaprojektować układu nie umiem:) ), jeżeli koszt tej modernizacji miałby znacząco przekroczyć kwote pewnie koło 40 zł to raczej nie będzie miało to większego sensu.
pozdrawiam
Kolego!, takie mierniczki nie nawija się grubym drutem, aby pokazywały duży prąd!....ale co do amperomierza, bo kupiłem do swojego prostownika 15A, ale przy 3A już pokazywał 15A
Aby mierzyć duże prądy, stosuje się posobniki (to taki rezystor dołączony równolegle do miernicka o dobranej wartości, takiej, aby- np. w Twoim przypadku- przy 15A wskazówka wychyliła się na max.).
Mam mały problem z tym kitem.
Kit jakby działa ale tranzystor BUZ11 nie przepuszcza napięcia.
Tranzystor podłaczyłem zgodnie z tym co napisali tutaj: http://tinyurl.com/brq7x
Układ w stanie zablokowania na bramke podaje 0,53 V, przy stanie kiedy tranzystor powinien
przewodzić 13,5 V, niemniej jednak tranzystor jest cały czas w stanie zablokowanym.
Co może byc przyczyną?
Złe podłaczenie, a może przegrzałem tranzystor przy lutowaniu?
aA może błędu szukać jeszcze gdzie indziej?
Kit jakby działa ale tranzystor BUZ11 nie przepuszcza napięcia.
Tranzystor podłaczyłem zgodnie z tym co napisali tutaj: http://tinyurl.com/brq7x
Układ w stanie zablokowania na bramke podaje 0,53 V, przy stanie kiedy tranzystor powinien
przewodzić 13,5 V, niemniej jednak tranzystor jest cały czas w stanie zablokowanym.
Co może byc przyczyną?
Złe podłaczenie, a może przegrzałem tranzystor przy lutowaniu?
aA może błędu szukać jeszcze gdzie indziej?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości