Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

[Zlecę] Zaprojektowanie i wykonanie nad/odb radiowego

Moderator:Jacek Bogusz

izaak
-
-
[Zlecę] Zaprojektowanie i wykonanie nad/odb radiowego

Postautor: izaak » 28 lut 2013, o 22:16

Dzień dobry,

Na wstępie proszę o wyrozumiałość, jestem laikiem i mogę brzmieć śmiesznie i nieprecyzyjnie.

Zlecę zaprojektowanie i wykonanie następującego urządzenia:

1. Nadajnik:
- wysyła drogą radiową na falach AM (lub innym zezwolonym zakresie, na częstotliwości nie kolidującej z żadną z ogólnopolskich stacji radiowych) sygnał stereo doprowadzony z zewnętrznego źródła (mały/duży jack)
- zasięg nadajnika maksymalnie 5 metrów
- możliwa prosta, skokowa zmiana częstotliwości nadawania (5-10 pozycji)
- zasilanie bateryjne

2. Odbiornik:
- wyposażony w jeden przycisk, po naciśnięciu którego skanowany jest zakres fal AM (lub inny zgodny z zakresem powyższego nadajnika), / ta funkcja chyba nie jest możliwa bez użycia mikroprocesora lub specjalizowanego układu /
- po znalezieniu pierwszego sygnału odbiornik zatrzymuje się na tej częstotliwości i kieruje sygnał na wyjście (mały/duży jack)
- po powtórnym naciśnięciu przycisku odbiornik skanuje kolejne częstotliwości aż do znalezienia kolejnego sygnału lub wyszukiwanie zapętla się w nieskończoność,
- zasilanie bateryjne

Nie jestem obeznany z technologią radiową, więc któreś z wymienionych wymagań może brzmieć co najmniej absurdalnie, jestem skłonny udzielić obszerniejszej informacji lub zmienić wymagania. Zarówno projekt jak i wykonanie dowolne, można korzystać z istniejących układów, fragmentów urządzeń itp.

Zdecydowałem się na fale AM bowiem nie chcę kolidować z zajętymi częstotliwościami FM, a moc nadajnika jest zbyt mała by potrzebować zezwolenia. Jeżeli ktoś ma praktykę z innymi zakresami i prawnie nie stanowi to problemu, to jestem otwarty na propozycje.