Nie do końca wiem co to za element, wydaje mi się że to triak, steruje zasilaniem silnika samochodu sterowanego radiem. W obudowie tranzystora mocy/triaka z metalowym tyłem i otworem (przykręcony do radiatora) chyba TO220, 3 nózkowy , środkowa podaje napięcie na silnik, jedna z bocznych na stałe do minusa, przeciwna dostaje 0,6 v sterującego, na obudowie NEC N8700 Będę wdzięczny za podpowiedź na temat tego elementu i sugestie co do jego zamiennika.
Pozdrawiam-N

Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięPoszukuje NEC N8700 - lub zamiennika, to chyba triak ?
Moderator:Jacek Bogusz
Triak w układzie zasilanym napięciem stałym?? No chyba że masz w tym samochodziku jakieś przetworniki DC/AC lub zasilanie ACNie do końca wiem co to za element, wydaje mi się że to triak, steruje zasilaniem silnika samochodu sterowanego radiem.

Niewiele o tym układzie widzę, poza 1 czy 2 stronkami z forów i wzmiankami że to tranzystor, ale mój hiszpański kuleje więc

Jaki to silnik (moc, prąd) to dobierzemy jakiś.
Dzięku za odp. rzeczywiście bardzie pasje to np na tyrystor. W google także znalazłem tylko opis hiszpański z podobnym pytaniem, ale niczego nie wnosi odpowiedż, jedyna zaleta tote fotki. A teraz konkrety. Jest to samochód sterowany radiem posiadającym 2 silniki połaczone równolegle (napęd 4x4) zasilane napięcim stałym z akumulatora 7,2v.
Zastosowany akumulator 4300 mAH starcza na ok 15 min jazdy , silniki są gorące więc prądy muszą być konkretne (ciepłe przewody o średnicy ok 2 mm). Aparatura do sterowania jeśli chodzi o sterowanie przód/tył jest tzw nieproporcjonalna czyli nie reguluje prędkości i podaje od razu stałą czyli maxymalną prędkość. W ukł. sterowania wybranie kierunku jazdy (tył) skutkuje wysterowaniem n8700 i podaniem masy ( poprzez styki 2 przekażników (w spoczynku) na silniki, przy wybraniu kierunku jazdy przód dodatkowo poza wysterowaniem n8700 pracują 2 przekaźniki odwracając biegunowość zasilania silników. Napięcie pracy podawane na i przez n8700 to 7,2 v lub nieco więcej przy naładowanym akumulatorze, na końcówce sterującej pojawia się 0,6 v napięcia które powinno otworzyć n8700 ( element na radiatorze) Nie wiem czy dość jasno wyjaśniłem co się tam dzieje
Pzdr."N"
Zastosowany akumulator 4300 mAH starcza na ok 15 min jazdy , silniki są gorące więc prądy muszą być konkretne (ciepłe przewody o średnicy ok 2 mm). Aparatura do sterowania jeśli chodzi o sterowanie przód/tył jest tzw nieproporcjonalna czyli nie reguluje prędkości i podaje od razu stałą czyli maxymalną prędkość. W ukł. sterowania wybranie kierunku jazdy (tył) skutkuje wysterowaniem n8700 i podaniem masy ( poprzez styki 2 przekażników (w spoczynku) na silniki, przy wybraniu kierunku jazdy przód dodatkowo poza wysterowaniem n8700 pracują 2 przekaźniki odwracając biegunowość zasilania silników. Napięcie pracy podawane na i przez n8700 to 7,2 v lub nieco więcej przy naładowanym akumulatorze, na końcówce sterującej pojawia się 0,6 v napięcia które powinno otworzyć n8700 ( element na radiatorze) Nie wiem czy dość jasno wyjaśniłem co się tam dzieje

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości