Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

LG RZ26LZ50

maniankowski
-
-
LG RZ26LZ50

Postautor: maniankowski » 5 lip 2009, o 05:57

Monitor wyświetla, oprócz podstawowego programu, pulsującą, przesuniętą kopię. Przypuszczam, że "poszedł" inverter, ale to tylko przypuszczenie. Proszę o pomoc w ustaleniu usterki. Jestem zielony a LCD dopiero co zakupiłem na Allegro.

Marian B
-
-

Postautor: Marian B » 6 lip 2009, o 21:21

Inwerter służy do zasilania świetlówek podświetlenia ekranu, i gdyby był uszkodzony, to nie było by nic widać na ekranie, ewentualnie słaba jasność, lub miganie obrazu w rytm włączającego się i wyłączającego podświetlenia. Jeżeli widać migającą i przesuniętą kopię oprócz podstawowego obrazu, uszkodzenie gdzie indziej, i nie będzie to proste.

maniankowski
-
-

Postautor: maniankowski » 7 lip 2009, o 06:47

Jesteś wielki. Poszukałem ivertera wcześniej i załamałem się. Ty przywróciłeś mi wiarę w człowieka. Dzięki. Czekam na polecenia, Mistrzu.

Awatar użytkownika
end
admin
admin
Kontaktowanie:

Postautor: end » 8 lip 2009, o 17:22

Zrób zdjęcie co wyświetla monitor i podaj tu na forum.
Na pewnio nie jest to inwerter i w sumie szkoda, że to nie on, bo dalsza naprawa może być mało opłacalna jeśli w ogóle opłacalna...

maniankowski
-
-

Postautor: maniankowski » 10 lip 2009, o 05:53

Niestety, zdjęcia nie są możliwe do wykonania ze względu na szybkość pojawiania się kopii wyświetlanego obrazu. Kopia obrazu pojawia sie w pionie. Podobne przesunięcie mozna zobaczyć przy źle ustawionej antenie, z tym że w w tym przypadku ( źle ustawiona antena ) kopia obrazu jest stała i mglista, a tutaj mamy do czynienia z kopią obrazu, która pojawia się co, mniej więcej, 0,5 s - do 1 s. Dzięki za słowa otuchy.

Awatar użytkownika
end
admin
admin
Kontaktowanie:

Postautor: end » 10 lip 2009, o 07:29