Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięGRUNDIG ST 63-700 Brak dźwięku
Moderatorzy:Jacek Bogusz, Grzegorz Becker, Moderatorzy
Witam. Przywjozłem z Niemiec TV Grundig ST 63-700. Obraz działa idealnie ale zamiast dźwięku jest szym. Gdy podłączyłem bezpośrednio kamerę dźwięk był normallny. Nie jestem fachowcem i nie znam się na tym. Ale może jest ten problem do rozwiązania. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Re: GRUNDIG ST 63-700 Brak dźwięku
Problem polega na tym, że TV trzeba przestroić.Witam. Przywjozłem z Niemiec TV Grundig ST 63-700. Obraz działa idealnie ale zamiast dźwięku jest szym. Gdy podłączyłem bezpośrednio kamerę dźwięk był normallny. Nie jestem fachowcem i nie znam się na tym. Ale może jest ten problem do rozwiązania. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Kamera działała, bo jest w standardzie zachodnim 6.5Mhz
Kup fonię równoległą (10-15zł) i podepnij IN do wyjścia IF w głowicy, znajdź +12V (też któraś z nóżek głowicy) i podepnij do +12V, OUT podepnij do filtra SFE 5.5Mhz.
Masę (czyli tutaj minus) przylutuj do samej głowicy (odegnij lekko blaszki i podlutuj do płytki fonii - są tam takie dwa większe pozynowane pola)
Jeśli nie wiesz jak to zrobic dokładnie to daj znać, postaram się zrobic to z Tobą.
Oczywiście miernik masz?
Fonia wygląda dokladnie tak:
Kup najlepiej uniwersalny model np. F84 firmy MJM
No jeśli stereo to oczywiscie można F88A jeżeli to jest TV Stereo, nie powinien to być układ Foni F15 albo F88?
Nie widziałem czy to mono czy stereo - nic nie napisałeś
Poczytaj jeszcze to:
http://www.rymi.pl/fonia_rownolegla.htm
P.S. Czasem sa problemy z przestrojeniem na stereo
Zobacz jeszcze to:
http://www.mjm.pl/pliki/f88.pdf
Tak. Bardzo był bym wdzięczny za tą fotkę.
[ Dodano: 05-09-2006, 13:12 ]
Podam swój adres mailowy. tomikowal@o2.pl