Hmmm...
Pewnie dlatego, ze jest to zwykle obliczenie odleglosci dwoch punktow o danych wspolrzednych w 3-wymiarowej przestrzeni euklidesowej, w tym przypadku - przestrzeni barw RGB. Zamiast minimalizowac odleglosc, wystarczy minimalizowac jej kwadrat - odpada liczenie 1 pierwiastka.
A być może...
sposob podany przez press-a na 100% sie sprawdzi. lepiej zastosuj go niz kombinuj z "wlasnymi algorytmami" o (zapewne) watlych podstawach
No dzięki...

Po pierwsze: czemu sugerujesz, żebym nie kombinował (w pozytywnym tego słowa znaczeniu)?

To leży w mojej naturze...

Po sekundo: czemu mam kożystać ze sposobu obliczania błedu w miernictwie elektrycznym, gdy stworzyłem własny, dobry algorytm?
Po trzecio: im prostszy algorytm, tym lepiej - mój wygrywa

Załóżmy, że mam porównać kolory z obrazka 320 x 240 = 76800 wykonań algorytmu...
Po czwarte: IMHO pomysł z HSV to lekka przesada i komplikowanie kodu... no i czas, czas wykonywania!
Postanawiam załączyć 2 dema, abyście "ocenili" to to... demo "paleta" ładuje paletę z pliku *.pal, a demo "losowanie" losuje wszystkie kolory. Oczywiście w przypadku ładowania palety, kolor podstawowy (do którego mamy znaleść najpodobniejszy) jest losowany

.
Pozdr.
P.S.
Spróbujcie znaleść podobniejszy kolor, od tego, który wybrał mój algorytm...
