Hej,
Jak ksiegujecie dotacje. Mianowicie kiedy ujmujecie ja w przychody niepodatkowe na sp z o.o.?
Mam case, że klient ma 3 formy wypłaty dotacji w ramach jednej umowy.
1. Zaliczka dotacyjna celowa na wydatki, która musi rozliczyć i zwrócić pozostała część srodków lub zaliczyć na dalsze etapy realizacji projektu.
2. Dopłata do zaliczki/ zwrot różnicy - na koszty które poniósł przedsiębiorca przewyższające wartość wypłaconej zaliczki.
3. Dotacja na koszty już poniesione w dokładnej kwocie zgodnie z rozliczeniem.
Pkt 2 i 3 wypłacany jest już na podstawie kosztorysu. Pkt 1 to Zaliczka. Projekt trwa 2 lata i w tym czasie raz na kwartał wypłacana jest jakaś transza lub Zaliczka na transze.
Moje pytanie jest o sposób ksiegowania.
1. czy ujmujecie czasem to w formie uproszczonej tj. zaliczka od razu w przychody niepodatkowe,
2. czy może czekacie aż będzie kosztorys rozliczający i wtedy na tej podstawie ksiegujecie w przychody niepodatkowe kwotę z kosztorysu rozliczającego
3. Czy koszty aktywujecie dopiero przy rozliczeniu przychodu zgodnie z kosztorysem?
Najlepiej jakby się wypowiedział biegły rewident lub osoba, która przeszła już audyt księgowy wydatkowanych kwot dotacyjnych. A może po prostu w firmie warto jest zlecić taki audyt księgowości https://szkolenia-css.pl/audyty ? Jakie macie zdanie?
Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięAudyt księgowy
Moderatorzy:Jacek Bogusz, Moderatorzy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości