Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

hardware do sterowania materiałem audio

natalia b.
-
-
Posty:3
Rejestracja:17 lis 2004, o 01:12
Lokalizacja:poznań
hardware do sterowania materiałem audio

Postautor: natalia b. » 17 lis 2004, o 01:22

witam
jestem osobą niezwiązaną z elektroniką, laikiem etc, zajmuję wideo i audio-artem.ostatnio wpadłam na pomysł pewnego projektu:
chodzi mi o to by zbudować urządzenie zewnętrzne posiadające wejście audio/mikrofonowe, które dokonywałoby pomiaru głośności dźwięku w decybelach(w czasie rzeczywistym) a nastepnie przy pomocy odpowiedniej aplikacji odtwarzałoby materiał wideo/audio z dysku komputera
czy ktoś mógłby chociaz wskazać mi trop
- jakiego rodzaju części
- z jakiego portu w komputerze mogłoby to urządzenie korzystać...
etc
dzięki z góry
natalia b.

Awatar użytkownika
jarek200
-
-
Posty:64
Rejestracja:25 lip 2004, o 20:25
Lokalizacja:Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: jarek200 » 17 lis 2004, o 14:36

napisz troszkę jaśniej o co Ci chodzi Czy o Video czy o Audio Jeżeli chodzi o miernik wystarowania sygnału audio tzn poziomu głośności to jest dużo pomysłów, żeby takie coś zrealizować Generalnie wsystkie mierniki wysterowania mierzą sygnał w czasie rzeczywistym
- z jakiego portu w komputerze mogłoby to urządzenie korzystać...
jasne, że z wyjścia LINE OUT chyba, że źle zrozumiałem Twoje pytanie i chodzi Ci o coś innego

Ogólnie budowa miernika wysterowania nie należy do rzeczy trudnych a koszt części takiego miernika z pewnością nie przekroczy 20 - 30 zł zależy jaką dokładność chcesz uzyskac a części dostępne są we wszystkich sklepach elektronicznych

Napisz coś więcej i dokładniej o swoim projekcie to bardziej szczegółowo będę mógł odpowiedzieć


[/quote]

Awatar użytkownika
end
admin
admin
Posty:4977
Rejestracja:7 maja 2003, o 11:18
Lokalizacja:Jedlina Zdrój
Kontaktowanie:

Postautor: end » 17 lis 2004, o 14:45

a nastepnie przy pomocy odpowiedniej aplikacji odtwarzałoby materiał wideo/audio z dysku komputera
Tzn.?

natalia b.
-
-
Posty:3
Rejestracja:17 lis 2004, o 01:12
Lokalizacja:poznań

juz pisze

Postautor: natalia b. » 17 lis 2004, o 22:13

projekt nazywa się wstepnie "krzykacz" i jest rodzajem instalacji interaktywnej
chodzi o to, że po wprowadzeniu sygnału o odpowiedniej głośności przy pomocy stosownej aplikacji komputer będzie "odkrzykiwał" losowo wybrane dźwięki- zestawy dźwięków będą zmieniac się w zależnści od pułapu decybeli.
to jest najuboższa z mozliwych wersji projektu, ale w miarę do ogarnięcia finansowo i informatycznie przeze mnie. w zasadzie pierwotny pomysł opierał się na odtwarzaniu odpowiednich sekwencji video+audio ( na tej samej zasadzie- zestawy sekwencji dla okreslonego pułapu)
wejście mikrofonowe stanowiłoby coś w rodzaju urządzenia sterującego, byłoby czymś w rodzaju dżwiękowego joysticka, gdzie mikrofon byłby interfejsem więc nie jestem pewna czy powinno to być wejscie liniowe
oczywiście potem czekałoby mnie napisanie samej aplikacji i sterownika do owego urządzenia...ale to juz kolejny etap pracy

Awatar użytkownika
Sova
-
-
Posty:510
Rejestracja:10 lis 2003, o 21:43
Lokalizacja:Ostrołęka
Kontaktowanie:

Postautor: Sova » 20 lis 2004, o 10:42

Czy tobie nie chodzi o to, aby zrobić pseudorozumiejący komputer? Bo napisałaś, że narazie bazujesz na komputerze, z tego co zrozumiałem. Nie musisz sie w ogóle opierać na czymś zewnętrznym: Jeśli chcesz aby aplikacja na komputerze odgrywała jakiś clip video czy audio, to napisz taki program, który odrazu będzie przechwytywał sygnał audio(z wejścia mikrofonowego, lub line-in ale tobie chodzi o mikrofon) i np przedstawiał go w postaci krzywej na monitorze. Teraz w zależności co chcesz otrzymać: program może podzielić obszar od maxymalenej do minimalnej głośności na ileś części, i w zależności czy ta krzywa wyjedzie za granice któregoś poziomu, program da jakąś liczbę, np numer poziomu. Opierając sie na tej liczbie masz "cyfrowy zapis" tego dźwieku, a raczej głośności lub danego decybela. Teraz możesz sobie zrobić resztę aby generował losowy dźwięk na podstawie tej liczby. Tylko tak szczerze patrząc na sens tej aplikacji, co ci z tego jak napiszesz cały ten program, jeśli bedzie generował losowy dźwięk, z tego wynika, ze jak krzykniesz głośno, jest mozliwość ze odkrzyknie ci jakiś dźwiek a jak cicho to jest możliwość ze też ci odkrzyknie ten sam. Lepiej zrobić, ze na danym "poziomie głośności" odkrzyknie dokładnie określony dźwięk, lub jakiś dźwięk ze ściśle określonego zbioru dżwięków(np któryś z jakiegoś katalogu, a niższa głośność bedzie maiła inny katalog itd.). Spróbój tak, ale szczerze to jak już być sie tym zajmowała, spróbój zrobić aby program porównywał krzywą nagrania z istniejącym już w jego bazie danych obrazem, w ten sposób możesz zrobić np rozpoznawanie głosowych komend. Co to tym myslisz?

natalia b.
-
-
Posty:3
Rejestracja:17 lis 2004, o 01:12
Lokalizacja:poznań

Postautor: natalia b. » 21 lis 2004, o 22:02

hej
dzięki za zainteresowanie...teraz juz mniej więcej wiem jak mogłoby to wyglądać
więc bazową funkcją programu byłoby odczytywanie głośności wprowadzonego sygnału przez dany port, a schemat wygląda następująco np:
jeśli vol +6dB>uruchom //1.1.avi
jeśli vol +3dB>uruchom//2.1.avi
itd
czyli trzebaby najpierw napisać jedną aplikacje do pomiaru głośności ( działającą na podobnej zasadzie jak graphic equalizer w jakimkolwiek odtwarzaczu)
wokół tej aplikacji obudować prosty player plików wideo, które to są pobierane z wybranych katalogów
czy masz pomysł jakiego języka mozna użyć? moja wiedza n.t. ogranicza się do podstawowych zagadnien...Action Script (język używany we Flash MX)...czy łatwiej zwrócić się do programisty ze znajomością powiedzmy C++?
natka

tplewa
-
-
Posty:64
Rejestracja:12 lis 2003, o 16:53

Postautor: tplewa » 21 lis 2004, o 22:29

Witam

Jesli ma to byc oparte o komputer klasy PC to robienie jakiegokolwiek interfejsu jest raczej kiepskim pomyslem, spokojnie mozna wszystko zrealizowac na drodze softwerowej. Oczywiscie jako wejscie bedzie nam sluzyc karta dzwiekowa. Proponuje poszukac kogos z dobra znajomoscia C++ (najlepjej VisualC) oraz programowania z uzyciem DirectX. Co do prograsmowania w Macromedi Flash to taka wiedza raczej nie wystarczy, programista powinien znac dosc dobrze API windowsa (najlepiej jak ma dostep do MSDN-u) i jak wspominalem umiejetnasc uzywania DirectX-a.
Calosc tez mozna zrobic tez pod Linux-em odpada wtedy uzywanie komercyjnych kompilatorow...

Pozdrawiam
Tomek

Awatar użytkownika
dsrecordss
-
-
Posty:300
Rejestracja:30 lip 2004, o 16:08
Lokalizacja:Żory
Kontaktowanie:

Postautor: dsrecordss » 23 lis 2004, o 15:06

Witam,
Czytając ten wątek przypomniały mi się zawody typu"kto głośniej krzyknie"
często o takich ostatnio mówią w telewizji :P
czy ten projekt nie miałby służyć do tego celu??
pozdrawiam
dsrecordss

Awatar użytkownika
Sova
-
-
Posty:510
Rejestracja:10 lis 2003, o 21:43
Lokalizacja:Ostrołęka
Kontaktowanie:

Postautor: Sova » 30 lis 2004, o 12:00

Czy te kto głośniej krzyknie chodzi ci o nas że sie przekrzykujemy nawzajemy czy o tego krzykacza?

A co do projektu, jesli nadal ciebie(autorkę tego posta) by interesował ten projekt i masz zamiar cos w tym kierunku rozobić, bardziej mi chodzi o rozpoznawanie próbki audio o której wspomniałem a nie te krzyczenie do mikrofonu :), mógłbym ci pomóc bo od dawna mnie takie cos intersowało. Coprawda nie znam sie super na projektowaniu, ale znam paru ludzi który napewno by chętnie pomogli.

Wróć do „Elektronika retro, lampy, audio”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 6 gości