Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

Wzmacniacz Vermona regent600H - awaria

roslina
-
-
Kontaktowanie:
Wzmacniacz Vermona regent600H - awaria

Postautor: roslina » 4 sie 2004, o 13:18

Witam!
1. Czy ktoś ma może schemat do tego wzmacniacza?
2. Jestem zielony raczej w tej materii, i nie wiem dlaczego mi caly czas siada bezbiecznik za transformatorem. Wiem, ze to bedzie troche trudne pytanie, ale co moze powodowac ta sytuacje? Wszystkie luty sa wykonane dobrze, nic w we wzmacniaczu nie bylo robione.
3. Wiem, ze zostal z niego wyciagniety reverb - czy to moze miec jakis wplyw na nieprawidlowe dzialanie ?
4. I jeszcze jedno pytanie - z tego co czytalem w necie to wzmacniacze powinny posiadac dwa transformatory - zasilania i glosnikowy - w moim wzmacniaczu jest tylko transformator od zasilania, a przy wyjsciu na glosnik jest wielki radiator zdaje sie, ze z jakimis 4 tranzystorami - co to jest ?
5. Jest to wzmacniacz gitarowy, tranzystorowy- przynajmniej lamp w nim nie ma :).
6. Klamalem z tym ostatnim pytaniem :> to jest ostatnie. Czy ktos zna jakis link do stron gdzie jest opisana w miare ogolna budowa wzmacniaczy (najlepiej gitarowych) ?
Pozdr!

Awatar użytkownika
end
admin
admin
Kontaktowanie:

Postautor: end » 4 sie 2004, o 17:21

Jest to beztransformatorowy wzmacniacz.
Nie kazdy wzmacniacz ma trafo na wyj. w sumie tylko lampowe ale i tranzystorowe się zdarzają.
Słuchaj zrób tak:
Wyciągnij wszystkie tranzystory które są na radiatorze i podłacz żarówkę w szereg z uzwojeniem pierwotnym trafa sieciowego.
Jeśli zaświeci się normalnie tzn. że dalej jest zwarcie i że to nie tylko koncówki mocy mogły paść.
Jesli żarówka będzie świecić się "spokojnym" swiatłem to znaczy że tranzystory końcowe są trzaśnięte.
Do wymiany.
Ale wczesniej zmierz napięcia jakie masz na kondensatorach filtrujacych.
Schemat poszukam i jak co to podeślę :)