Witam,
może ktoś przypadkiem będzie wiedział - jakie parametry czasowe
ma ten sygnał? Powiedziano mi, że f zmienia się wraz z V pojazdu,
i akurat dla VW Passata to jest 100Hz przy 100km/h czyli wychodzi
1 Hz -> km/h ...no super, ale w sieci nie mogę znaleźć potwierdzenia
tych informacji (no, może poza jednym postem na Elce, ale w kontekście
innego auta).
Czy to jest jakoś ustandaryzowane? Może jakiś link ktoś poda?
Ja już wiele stron przejrzałam i jakoś nic, a może mi umknęło...
dzięki,
tasza
Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięSygnał GALA w radiowej kostce ISO - parametry
Moderatorzy:Jacek Bogusz, Moderatorzy
Może coś tutaj?
http://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G22_%2 ... digkeit%29
(Niestety z j.niemieckim znamy się bardzo słabo - zatem mogę się tylko domyślać co tam napisano ;-> )
Równoważna nazwa niemieckiego "GALA" to:
SDVC - Speed Dependent Volume Control
Pod tym hasłem również wychodzą potencjalnie interesujące linki, np:
http://www.freepatentsonline.com/EP1624566.html
--
MDz
http://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G22_%2 ... digkeit%29
(Niestety z j.niemieckim znamy się bardzo słabo - zatem mogę się tylko domyślać co tam napisano ;-> )
Równoważna nazwa niemieckiego "GALA" to:
SDVC - Speed Dependent Volume Control
Pod tym hasłem również wychodzą potencjalnie interesujące linki, np:
http://www.freepatentsonline.com/EP1624566.html
--
MDz
Dziękuję Marku, ja o GALA szukałam w kontekście ""Graduated Audio Level Adjustment"
i stąd może ciągle ślepe uliczki, na SDVC nie wpadłam....
Stronkę z Wiki kazałam googlowi przetłumaczyć (o rany, ale bełkot...) ale wyszło mi na to,
że ten sygnał odzwierciedla bezpośrednio tylko prędkość kątową kół (osi), co w sumie
logiczne jest - sygnał idzie z mechanizmów skrzyni biegów czy jej okolic.
A prędkość liniowa to jeszcze będzie zależała od średnicy opon...a to już różnie może
być, nawet jak swoje oblicze to przecież to mi się będzie delikatnie zmieniało zależnie
od aktualnego ciśnienia w oponach i innych takich. Do ściszania/pogłaśniania radia
to pewnie będzie ok, ale do określania V to potencjalnie zbyt duży błąd...
Więc myślę, że pozostaje eksperyment - zmontuję jakiś pseudo-częstościomierz
na jakimkolwiek kontrolerze i popatrzę, jak będzie się miało to z zegarów do tego,
co on mi pokaże...Tylko właśnie takiej zabawy chciałam uniknąć, bo mimo wszystko
jest nieco ryzykowna. No chyba że dogadam się z kimś w stacji diagnostycznej i mi
pozwolą na rolkach przez chwile pojechać w miejscu, zobaczymy...
ale dzięki za zainteresowanie,
tasza
i stąd może ciągle ślepe uliczki, na SDVC nie wpadłam....
Stronkę z Wiki kazałam googlowi przetłumaczyć (o rany, ale bełkot...) ale wyszło mi na to,
że ten sygnał odzwierciedla bezpośrednio tylko prędkość kątową kół (osi), co w sumie
logiczne jest - sygnał idzie z mechanizmów skrzyni biegów czy jej okolic.
A prędkość liniowa to jeszcze będzie zależała od średnicy opon...a to już różnie może
być, nawet jak swoje oblicze to przecież to mi się będzie delikatnie zmieniało zależnie
od aktualnego ciśnienia w oponach i innych takich. Do ściszania/pogłaśniania radia
to pewnie będzie ok, ale do określania V to potencjalnie zbyt duży błąd...
Więc myślę, że pozostaje eksperyment - zmontuję jakiś pseudo-częstościomierz
na jakimkolwiek kontrolerze i popatrzę, jak będzie się miało to z zegarów do tego,
co on mi pokaże...Tylko właśnie takiej zabawy chciałam uniknąć, bo mimo wszystko
jest nieco ryzykowna. No chyba że dogadam się z kimś w stacji diagnostycznej i mi
pozwolą na rolkach przez chwile pojechać w miejscu, zobaczymy...
ale dzięki za zainteresowanie,
tasza
A może by się tak przerzucić na wszechobecnego CAN-a? I wykorzystać pakiety danych przesyłane do obrotomierza i prędkościomierza na desce... Choć podobno sterowanie licznikiem w Passatach w dalszym ciągu odbywa się analogowo, zatem podkraść i po kłopocie.
Schemaciki: http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09
Schemaciki: http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09
Zgadza się. Wyliczenia podane na stronie T4-wiki zostały wykonane dla konkretnych rozmiarów opon.A prędkość liniowa to jeszcze będzie zależała od średnicy opon...a to już różnie może
być...
Z czasów przedGPSowych przypomina mi się opis jakiegoś projektu nawigacji samochodowej opartej na zliczaniu różnicy dróg przebytych przez koła jednej osi. Żeby uzyskać sensowną dokładność nawigacji, w obliczeniach musiano uwzględniać m.in. dynamiczne ugięcie opon na zakrętach....to mi się będzie delikatnie zmieniało zależnie
od aktualnego ciśnienia w oponach i innych takich.
Na wskazaniach prędkościomierza na desce rozdzielczej polegałbym mniej więcej tak jak na prawdomówności niejakiego Jacka.Kzmontuję jakiś pseudo-częstościomierz
na jakimkolwiek kontrolerze i popatrzę, jak będzie się miało to z zegarów do tego,
co on mi pokaże...
W moim (prawie) pełnoletnim Passacie, to co pokazuje fabryczny prędkościomierz (zwykły, mechaniczny) jest zawyżone o jakieś 10% w stosunku do pomiaru prędkości z GPS-a. Przy czym błąd wskazań nie wygląda na zbyt liniowy ani zanadto systematyczny.
BTW: Co chcesz osiągnąć?
Projektujesz własną nawigację i chcesz ekstrapolować pozycję samochodu podczas przejazdu przez tunel?
--
MDz
A może by się tak przerzucić na wszechobecnego CAN-a?
Szukam i czytam, czytam...i mam wrażenie, że im więcej - tym większy mam
w łepetynie mętlik. Wiem, że po CAN biega dużo informacji, ale zanim nauczę
się z tego korzystać to jeszcze pewnie trochę czasu minie...
Nieee, aż tak to nie. Po prostu czasem mnie ciekawi z jaką prędkościąBTW: Co chcesz osiągnąć?
Projektujesz własną nawigację i chcesz ekstrapolować pozycję samochodu
podczas przejazdu przez tunel?
pokonuję jakie fragmenty trasy, ile miały poszczególne odcinki.
Gdy prowadzę to się nad tym specjalnie nie zastanawiam ale w sumie to chciałabym
mieć te informacje jakoś utrwalone. Z reguły jak ruszam, to kasuję ten "mały" licznik km,
a potem i tak nie pamiętam co było poprzednio i kiedy....I stąd pomysł na taki moduł do
akwizycji tego typu danych, może to się kiedyś rozwinie w bardziej zaawansowany komputerek...
Możliwe też, że skorzystam z tego co tu i forum Elportalu pisał "Marian B"...
wskaźnik biegu, kontrola świateł itp...Jak będzie moduł z procesorem, pamięcią
i jakimś zgrabnym wyświetlaczem to już można coś sobie wymyślać.
Teraz autko mam w warsztacie, jest dość mocno wypatroszone więc korzystając
z okazji dogadałam się z macherem od elektryki, aby mi rozłożył po wozie
dodatkowe wiązki z kostkami, etc. Jak coś, to będę mogła swobodnie z tego
okablowania korzystać nie kombinując zbytnio przy oryginalnej instalacji...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości