Witam. Mam pytanko jak podłączyć przekaźnik do układu pokazanego na rysunku, dokładnie chodzi mi o to gdzie i jaki kabelek podłączyć bo za bardzo to nie kumam jak to zrobić J. Cała idea tego schematu ma polegać na tym, że przekaźnik ma załączać obieg od akumulatora do dodatkowych wtryskiwaczy w samochodzie, a impuls z którego ma załączać się ten układ będzie czujnik ciśnienia w samochodzie. Dobra czujnik ciśnienia ma normalnie styki zwarte i przewodzi prąd, kiedy ciśnienie wzrasta styki są rozwarte i jest brak prądu i ten właśnie impuls ma załączać przekaźnik żeby prąd dochodził z akumulatora do wtryskiwaczy, a gdy ciśnienie spada to z powrotem odłączyć prąd.
Jednym słowem:
styki zwarte w czujniku to brak prądu miedzy przekaźnikiem a wtryskami
styki zwarte w czujniku to prąd dochodzi z przekaźnika do wtryskiwaczy.
Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięJak podłączyć przekaźnik
Moderatorzy:Jacek Bogusz, Moderatorzy
- Załączniki
-
- przekaźnik
- przekaznik2.JPG (8.47KiB)Przejrzano 9779 razy
-
- schemat całego układu
- schemat ideowy.JPG (7.62KiB)Przejrzano 9779 razy
-
- -
- Posty:375
- Rejestracja:13 sie 2003, o 14:03
- Lokalizacja:Kraków
Podłącz czujnik ciśnienia 3 szeregowo w uzwojenie 85, 86. Jeśli prąd przepływa obwód jest zamknięty na stykch 30,87. Czyli podłączasz 30 pod + akumulatora, a 87a pod 1. Jak prąd przestanie płynąć (otwarty czujnik ciśnienia - zakładam, że to jest 0,1 a nie wartość analogowa) wyłącza się przekaźnik i przełącza nam na styk 87a.
87 zostawiasz wolne.
87 zostawiasz wolne.
-
- -
- Posty:375
- Rejestracja:13 sie 2003, o 14:03
- Lokalizacja:Kraków
-
- -
- Posty:1
- Rejestracja:17 sie 2010, o 23:20
- Lokalizacja:Rypin
Dla przyszłych pokoleń zamieszczam kurs instalowania przekaźników
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości