Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

zasilanie laptopa z gniazdka samochodowego

andrzej_jo
-
-
zasilanie laptopa z gniazdka samochodowego

Postautor: andrzej_jo » 28 kwie 2006, o 18:52

witam
jestem posiadaczem laptopika toshiba satelite 4090cds
chcialbym go uzywac w samochodzie, tylko nie wiem co najlepiej byloby zastosowac,
za zasilaczu sieciowym napisane sa parametry 15V 3A , zastanawiam sie czy niezbedne bedzie zakupienie przetwornicy 12v/230v? czy moze wystarczyloby podlaczyc takie 12v jakie idzie w instalacji samochodu ? bo to by mi najbardziej pasowalo.... w uniwersalnych zasilaczach nie moge znalesc takiego ktory mialby dokladnie takie parametry jak sieciowy, chchialbym wiedziec ktora wartosc jest wazniejsza do zasilania laptopa?
prosze o wyrozumialosc, jestem laikiem w elektronice :)))
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Futrzaczek
-
-
Kontaktowanie:

Re: zasilanie laptopa z gniazdka samochodowego

Postautor: Futrzaczek » 28 kwie 2006, o 19:24

chchialbym wiedziec ktora wartosc jest wazniejsza do zasilania laptopa?
Obydwie są ważne

witold16
-
-

Postautor: witold16 » 28 kwie 2006, o 19:25

musisz kupic sobie przetwornice DC /DC która troche gdzies do 20v powyższala by toche napiecie a nastepnie podłanczyc przez stabiliaztor 7815

Awatar użytkownika
Lucas286
-
-

Postautor: Lucas286 » 28 kwie 2006, o 19:33

Ja podłączam laptopa bezpośrednio do gniazdka samochodowego i działa już od ponad roku :D

Awatar użytkownika
Futrzaczek
-
-
Kontaktowanie:

Postautor: Futrzaczek » 28 kwie 2006, o 19:43

musisz kupic sobie przetwornice DC /DC która troche gdzies do 20v powyższala by toche napiecie a nastepnie podłanczyc przez stabiliaztor 7815
7815 na moje oko jest za słaby :(
To może np. BD911 + Zenerka na 16V?

Awatar użytkownika
pajaczek
Moderator
Moderator

Re: zasilanie laptopa z gniazdka samochodowego