Witam. Mam pytanie do praktyków: Jakie musi być MINIMALNE napięcie i jaki musi płynąć MINIMALNY prąd na dowolnej linii D0...D7 złącza LPT, aby drukarka odebrała logiczną "1" na danej linii?
Ewentualnie, czy ktoś ma jakiś błyskotliwy pomysł na to, w jaki sposób można to sprawdzić?
Pozdrawiam
Mariusz
Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięJakie U i I na LPT, żeby drukarka widziała "1"
Moderatorzy:Jacek Bogusz, Moderatorzy
- Futrzaczek
- -
- Posty:782
- Rejestracja:4 gru 2005, o 17:48
- Lokalizacja:Piotrków Tryb
- Kontaktowanie:
możesz spróbować podać logiczna "1" z poziomu TTL, bo w tym standardzie pracuje port LPT.
Weż kostkę 7400 i wyjście jednej bramki podepnij do pinu portu LPT, który Cię interesi.
Wejścia tejże bramki złącz razem i przez opornik np. 470 omów dołączaj do PLUSA zasilania tej kostki, kiedy chcesz drukarce wysłać "1". przykładowa pinologia 7400:
Vcc - pin 14
gnd - pin 7
wyjście - pin 3
wejścia - piny 1 i 2
Możesz też uzyć innych bramek w tej kostce. Powstał prosty bufor, dzięki któremu masz mniejsze szanse na spalenie jakiegoś scalaka w drukarce. Wersja dużo prostsza, ale jest ciut większe ryzyko:
-weź opornik 330-560 omów i jakieś źródło zasialania +5V(zasialcz stabil., bateria...)
-masę("-") zasialania dołącz do masy drukarki (piny 18 do 25 we wtyku DB-25)
-plus("+") zasialnia KONIECZNIE przez opornik dołączaj do wybranego pinu we wtyku drukarki.
Może to zbyt łopatologiczne wyjaśnienie(za co z góry przepraszam), ale jestem początkujący(od 5 roku życia interesuję się tym, czyli już 8 lat)
PS. jak nie chcesz nic spalić, użyj pomysłu nr 1
Weż kostkę 7400 i wyjście jednej bramki podepnij do pinu portu LPT, który Cię interesi.
Wejścia tejże bramki złącz razem i przez opornik np. 470 omów dołączaj do PLUSA zasilania tej kostki, kiedy chcesz drukarce wysłać "1". przykładowa pinologia 7400:
Vcc - pin 14
gnd - pin 7
wyjście - pin 3
wejścia - piny 1 i 2
Możesz też uzyć innych bramek w tej kostce. Powstał prosty bufor, dzięki któremu masz mniejsze szanse na spalenie jakiegoś scalaka w drukarce. Wersja dużo prostsza, ale jest ciut większe ryzyko:
-weź opornik 330-560 omów i jakieś źródło zasialania +5V(zasialcz stabil., bateria...)
-masę("-") zasialania dołącz do masy drukarki (piny 18 do 25 we wtyku DB-25)
-plus("+") zasialnia KONIECZNIE przez opornik dołączaj do wybranego pinu we wtyku drukarki.
Może to zbyt łopatologiczne wyjaśnienie(za co z góry przepraszam), ale jestem początkujący(od 5 roku życia interesuję się tym, czyli już 8 lat)
PS. jak nie chcesz nic spalić, użyj pomysłu nr 1
Dzięki za odpowiedź. CHodzi o buforowanie, czyli wzmocnienie sygnałów wejściowych. Spasób o którym piszesz zadziała, ale da się to zrobić prościej i wydajniej. Zamiast bramek z kostki 7400 (są tam tylko cztery) można do tego celu wykorzystać bufory np. kostki 7407 albo 7417. Kostkę podłączasz do zasilania linię LPT do wejścia, a na wyjściu masz silny poziom wyjściowy. Można również tak, jak piszesz, robić podciąganie do plusa przez oporniki. W obydwu przypadkach niezbędne jest wtedy dostarczenie zewnętrznego zasilania +5V, a tego rozwiązania (zewnętrzne zasilanie) właśnie chciałbym uniknąć.możesz spróbować podać logiczna "1" z poziomu TTL, bo w tym standardzie pracuje port LPT.
Weż kostkę 7400 i wyjście jednej bramki podepnij do pinu portu LPT, który Cię interesi.
Wejścia tejże bramki złącz razem i przez opornik np. 470 omów dołączaj do PLUSA zasilania tej kostki, kiedy chcesz drukarce wysłać "1". przykładowa pinologia 7400:
Vcc - pin 14
gnd - pin 7
wyjście - pin 3
wejścia - piny 1 i 2
Co prawda można je sobie wziąć (+5V) ze złącza klawiatury PC, albo z Game Port-u, ale tego też chciałbym uniknąć. Zdaje się, że jedynym rozwiązaniem w moim przypadku, może być zastosowanie odpowiednio czułych transoptorów.
Dziękuję za post. Cieszę się, że na forum są również młodsi elektronicyMoże to zbyt łopatologiczne wyjaśnienie(za co z góry przepraszam), ale jestem początkujący(od 5 roku życia interesuję się tym, czyli już 8 lat)
PS. jak nie chcesz nic spalić, użyj pomysłu nr 1
- Futrzaczek
- -
- Posty:782
- Rejestracja:4 gru 2005, o 17:48
- Lokalizacja:Piotrków Tryb
- Kontaktowanie:
Nie jestem aż tak zaawansowany jak Pan, lecz podałem, co umiem i testowałem w swoim krótkim jak na razie życiu...
To może ta wersja z oporniczkiem się Panu spodoba...
[ Dodano: 27-12-2005, 10:32 ]
I jeszcze:
U dla stanu "1" : +4,75V do +5,25V
I ok 3-4 mA - podobno może być nawet 20 mA, ale nie testowałem
To może ta wersja z oporniczkiem się Panu spodoba...
[ Dodano: 27-12-2005, 10:32 ]
I jeszcze:
U dla stanu "1" : +4,75V do +5,25V
I ok 3-4 mA - podobno może być nawet 20 mA, ale nie testowałem
Ale przecież ja nic nie mówię. Napisałem tylko, że wiem o co chodzi, i że masz rację, a przy okazji podałem też inną metodę rozwiązania problemu. W większości zastosowań wszystkie te rozwiązania sprawdzają się znakomicie, tylko, że w moim przypadku to niestety odpada. Ale to już inna historiaNie jestem aż tak zaawansowany jak Pan, lecz podałem, co umiem i testowałem w swoim krótkim jak na razie życiu...
To może ta wersja z oporniczkiem się Panu spodoba...
Ja sam cieszę się, że na forum są również i młodsi użytkownicy (sam przecież także byłem kiedyś początkujący - dużo wtedy psułem, naszczęście nic nie wyleciało w powietrze ). Nie dość, że są, to jeszcze proponują konkretne rozwiązania. I to jest OK, a nawet jest to godne pochwały. Myślę, że wielu twoich rówieśników ma tobie wiele do pozazdroszczenia
Tak trzymać
No i nie przesadzaj z tym "panem". Po prostu: Mariusz
- Futrzaczek
- -
- Posty:782
- Rejestracja:4 gru 2005, o 17:48
- Lokalizacja:Piotrków Tryb
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 117 gości