Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

Programowanie obiektowe w mikrokontrolerach?

Awatar użytkownika
areczkas
-
-
Posty:341
Rejestracja:2 mar 2004, o 13:18
Lokalizacja:Warszawa
Kontaktowanie:
Programowanie obiektowe w mikrokontrolerach?

Postautor: areczkas » 29 lis 2005, o 20:23

Witam Wszystkich

Mam pytanie do osób bardziej zaawansowanych w oprogramowywaniu aplikacji mikropocesorowych budowanych na bardziej złożonych układach. Czy do tworzenia takich projektów ktoś z Was stosował metody projektowania obiektowego- czy stosowaliście nowe klasy :? ...cyz nie jest to wówczas zbyt wysoki poziom abstrakcji odbiegający od samej struktury uP?

a_antoniak
-
-
Posty:651
Rejestracja:13 sty 2005, o 18:38
Lokalizacja:Krasnystaw
Kontaktowanie:

Postautor: a_antoniak » 29 lis 2005, o 22:44

hmmm... kompilatory (podobno) są, tylko jakoś jak na razie króluje programowanie strukturalne (przynajnmiej ogólnie). ja nie stosowałem. jedno jest pewne - OOP jest po to aby dobrze modelować rzeczywistość "światów". w przypadku uP jest ona jednak dość skromna. jest też po to, aby programiści łatwo dzielili się kodem, ale i to da się załatwić z grubsza bibliotekami w C. w reszcie jest po to żeby rzeczy mające związek trzymać razem a nie "rozwleczone" (enkapsulacja danych i funkcjonalności). trzeba tez odróżnić prog. orientowane obiektowo (kupa dobrze zaprojektowanego dziedziczenia) od programowania w styl;u obiektowym (wykorzystanie w sumie tylko enkapsulacji+pare dodatków). dla bardziej skompilowanych prohramów na uP to drugie może już dziś być użyteczne. a co pokaże przyszłość.... kto wie? przy pewnej standaryzacji środowiska pracy (IO itp.) możnaby nawet stworzyć JVM nja większe uP (ale może to bez sensu...) :)

Awatar użytkownika
bis
-
-
Posty:134
Rejestracja:12 maja 2005, o 08:11
Lokalizacja:Warszawa

Postautor: bis » 30 lis 2005, o 00:27

Można wbijać gwożdzie aparatem fotograficznym, ale lepiej dobrać właściwe narzędzie do konkretnej pracy. Języki obiektowe mają sporo zalet (dużo trudniej jest zrobic błędy, sporo problemów jest zdjętych z programisty) ale dają spory narzut na środowisko wykonania programu, wymagają znacznie większych zasobów aby wykonać to samo co można oprogramować w assemblerze czy prostym C. Nie bez znaczenia jest też predykcja czasu wykonania określonych procedur, w złożonej strukturze obiektów jest to dużo bardziej skomplikowane albo wręcz niemożliwe. Tak naprawdę to opracowaując różnorodne konstrukcje z procesorkami nie natrafiłem na problem w którym celowe było by stosowanie języka obiektowego. Natomiast w opracowywaniu narzędzi (na PC) wspomagających różne fazy projektowania, programowania i uruchamiania to i owszem.

Wróć do „Elektronika - tematy dowolne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 240 gości