Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

Skuter

lukas
-
-
Posty:22
Rejestracja:5 maja 2004, o 09:50
Skuter

Postautor: lukas » 30 sie 2005, o 14:28

Cześć. Mam duży problem ze zrobieniem prostego, ale działającego sterowania do skutera(małego motocykla) zasilanego z akumulatorów o sumie napięć 18V. Boję się trochę bo tranzystory o tak dużej mocy (50-80 A) są bardzo drogie a ja nie mam żadnego doświadczenia z tak dużymi prądami. Na tyrystorze wogóle nic nie robiłem bo nie jest łatwy do wysterowania i nie trudny do spalenia. Może ktoś z Was robił coś podobnego i mógłby mi pomóc. Do regulacji obrotów jest zamontowany do linki "od gazu" rezystor z trzema wyprowadzeniami. Oryginalne chińskie sterowanie padło i nie da się go naprawić bo chyba wszystko w nim padło. Skuter musi tylko jechać do przodu z jakąś w miarę płynną regulacją. Proszę o pomoc.
Z góry dziękuję.

Czajnik
-
-
Posty:264
Rejestracja:17 cze 2004, o 15:40
Lokalizacja:Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: Czajnik » 31 sie 2005, o 13:51

a kto powiedział ze musisz mieć jeden tranzystor.... weź zwykłego BUZa 11 i połacz szeregowo kilka sztuk. Zabezpiesz tylko przed przepięciami od silnika diodą pn na silniku i tyle... a reszta to zwykły regulator PWM

Awatar użytkownika
Press
-
-
Posty:389
Rejestracja:10 mar 2004, o 16:21
Lokalizacja:Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: Press » 31 sie 2005, o 14:17

no, uscislając wypowiedx czajnika to nie szeregowo te buzy, tylko równolegle i przez rezystory wyrównujące prad, bo sie szybko spalą ;)

Czajnik
-
-
Posty:264
Rejestracja:17 cze 2004, o 15:40
Lokalizacja:Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: Czajnik » 31 sie 2005, o 14:36

no fakt... pośpiech zgubi człowieka:P

lukas
-
-
Posty:22
Rejestracja:5 maja 2004, o 09:50

Postautor: lukas » 2 wrz 2005, o 14:50