
Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięElektroniczny most różnicowy
Moderatorzy:Jacek Bogusz, Moderatorzy
Przymierzam się do budowy malutkiego samochodu elektrycznego, gdzie dwa silniki będą osobno napędzały tylne koła. Jak rozwiązać elektronicznie sprawę różnych prędkości obrotowych tylnych kół napędowych przy skręcie? Jakiś układ wyrównujący prądy w silnikach obu kół? Jakieś pomysły?
Zrobiłbym to mechanicznie. Za dużo czynników, które trudno jest przewidzieć. Np. jak uzależnić prędkość obrotową kół od kąta skręcenia osi kół kierujących? Jak wyznaczyć promień łuku i odnieść to do prędkości obrotowej kół? Nie ma to jak stary, dobry mechanizm różnicowy, który w przypadku modelu może przecież być bardzo prosty. Myślę, że ludzie zajmujący się autkami mają już dawno opanowane takie rozwiązaniaJak rozwiązać elektronicznie sprawę różnych prędkości obrotowych tylnych kół napędowych przy skręcie?

To nie będzie model, tylko coś do jeżdżenia 
Różnice w silnikach są do pominięcia. Jeśli jedno koło na zakręcie będzie się kręciło szybciej, będzie miało mniejsze obciążenie prądowe. Chodzi teraz o porównanie prądów i podanie większego napięcia na to mniej obciążone koło, albo zmniejszenie napięcia na tym mocniej obciążonym, tak by moc była równa na obu kołach.

Różnice w silnikach są do pominięcia. Jeśli jedno koło na zakręcie będzie się kręciło szybciej, będzie miało mniejsze obciążenie prądowe. Chodzi teraz o porównanie prądów i podanie większego napięcia na to mniej obciążone koło, albo zmniejszenie napięcia na tym mocniej obciążonym, tak by moc była równa na obu kołach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości