Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

Elektroniczny most różnicowy

Awatar użytkownika
zeeltom
-
-
Posty:5
Rejestracja:27 paź 2008, o 09:53
Lokalizacja:Żyrardów
Elektroniczny most różnicowy

Postautor: zeeltom » 7 gru 2008, o 09:12

Przymierzam się do budowy malutkiego samochodu elektrycznego, gdzie dwa silniki będą osobno napędzały tylne koła. Jak rozwiązać elektronicznie sprawę różnych prędkości obrotowych tylnych kół napędowych przy skręcie? Jakiś układ wyrównujący prądy w silnikach obu kół? Jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
pajaczek
Moderator
Moderator
Posty:2653
Rejestracja:24 sty 2005, o 00:39
Lokalizacja:Winny gród

Postautor: pajaczek » 7 gru 2008, o 14:54

Obawiam się, że samo wyrównanie prądów niewiele da... Moc zależeć będzie również od indywidualnych cech danego egzemplarza silnika (pewnie różnice będą minimalne, ale zapewne będą).

viajero
-
-
Posty:41
Rejestracja:5 gru 2008, o 21:04
Lokalizacja:W-wa
Kontaktowanie:

Postautor: viajero » 7 gru 2008, o 23:37

Jak rozwiązać elektronicznie sprawę różnych prędkości obrotowych tylnych kół napędowych przy skręcie?
Zrobiłbym to mechanicznie. Za dużo czynników, które trudno jest przewidzieć. Np. jak uzależnić prędkość obrotową kół od kąta skręcenia osi kół kierujących? Jak wyznaczyć promień łuku i odnieść to do prędkości obrotowej kół? Nie ma to jak stary, dobry mechanizm różnicowy, który w przypadku modelu może przecież być bardzo prosty. Myślę, że ludzie zajmujący się autkami mają już dawno opanowane takie rozwiązania ;)

Awatar użytkownika
zeeltom
-
-
Posty:5
Rejestracja:27 paź 2008, o 09:53
Lokalizacja:Żyrardów

Postautor: zeeltom » 9 gru 2008, o 12:27

To nie będzie model, tylko coś do jeżdżenia :)
Różnice w silnikach są do pominięcia. Jeśli jedno koło na zakręcie będzie się kręciło szybciej, będzie miało mniejsze obciążenie prądowe. Chodzi teraz o porównanie prądów i podanie większego napięcia na to mniej obciążone koło, albo zmniejszenie napięcia na tym mocniej obciążonym, tak by moc była równa na obu kołach.

Wróć do „Elektronika - tematy dowolne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości