Witam !
Robię diodowy wskaźnik napięcia dla akumulatora samochodowego. Chcę do tego celu użyć układu scalonego LM3914N.
Mój problem polega na tym:
Złożyłem już 1 raz układ wg. http://www.edw.com.pl/pdf/k01/02_08.pdf Rysunek 3. Układ działał po wy kalibrowaniu, ale cały czas na diodę 1 podawane był bardzo malutki prąd, przez co świeciła cały czas. Teraz zależy mi na zrozumieniu kilku rzeczy.
1. Jak ustala się zakres czyli od jakiego minimalnego napięcia ma zapalić sie pierwsza dioda a przy jakim max ostatnia (czyli np. 8V do 17V)
2. Jak ustalić zapalenie się odpowiedniej diody przy założonym napięciu (czyli np co 1V , co 0.5V itp.)
3. Schemat ideowy taki by można było układ wykorzystać do pomiaru napięcia akumulatora samochodowego.
Prosiłbym, aby ktoś mi wytłumaczył w miarę zrozumiale jak ustalić wartości rezystorów ( po kolei jak wszystko się wylicza i z jakich wzorów)
Przeglądałem katalog Datasheet, ale nadal nie pomaga mi to w rozwiązaniu problemu.
Dodam, że w moim przypadku chciałbym, aby układ pracował w zakresie od 9V do 15 włącznie ze skokiem co 1V. Tzn do 18V z tym, że 3 ostatnie wyprowadzenia niebyły by wykorzystane.
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięLM3914N Problem
Moderatorzy:Jacek Bogusz, Moderatorzy
Po co aż tak komplikować. Lepiej zamontować klasyczny woltomierz, jest dużo bardziej pożyteczny:
viewtopic.php?t=18044
viewtopic.php?t=18044
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości