Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

Regulator obrotow dmuchawy samochodu

kosmatek
-
-
Posty:7
Rejestracja:27 sty 2007, o 14:26
Lokalizacja:Toruń
Kontaktowanie:
Regulator obrotow dmuchawy samochodu

Postautor: kosmatek » 30 sty 2007, o 18:56

Witam Wszystkich
Chcialbym zalozyc w aucie plyna regulacje obrotow silnika dmuchawy (mam 3 stopniowa-wylacz/wolne obroty/szybkie obroty) chciałbym to wkomponować w fabryczna konsole wiec regulacja musiala by odbywac sie na potencjometrze suwakowym. Moj pytanie to gdzie moge kupic, nie drogo zlozony (nie w Kicie, ewentualnie z malymi przerobkami typu zmiana potencjometra) taki regulator?

Awatar użytkownika
Press
-
-
Posty:389
Rejestracja:10 mar 2004, o 16:21
Lokalizacja:Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: Press » 31 sty 2007, o 13:04

Niektóre kity AVT mzona kupic jako złożone i uruchomione. Poszukaj czy w takiej wersji jest dostepny jakis uklad który by Tobie odpowiadal.

Awatar użytkownika
end
admin
admin
Posty:4977
Rejestracja:7 maja 2003, o 11:18
Lokalizacja:Jedlina Zdrój
Kontaktowanie:

Postautor: end » 31 sty 2007, o 17:01

Może to Ciebie zainteresuje:
http://www.sklep.avt.com.pl/go/_info/?id=33087

Wystarczy zamienić potencjometr z obrotowego na suwakowy jeśli bardzo zależy Ci na suwakowym.
Możesz kupić też samą płytkę jeśli masz już częćci, albo ściągnąć wzór płytki drukowanej z archiwum na stronie EP www.ep.com.pl (dział PCB) EP8/94

kosmatek
-
-
Posty:7
Rejestracja:27 sty 2007, o 14:26
Lokalizacja:Toruń
Kontaktowanie:

Postautor: kosmatek » 31 sty 2007, o 17:06

tak tylko ze to jest na zasilanie - 230 VAC a w aucie 12VDC

Awatar użytkownika
Press
-
-
Posty:389
Rejestracja:10 mar 2004, o 16:21
Lokalizacja:Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: Press » 31 sty 2007, o 17:49

Kiepsko szukales ;)
w ofercie AVT sa tez na pewno sterowniki na 12V.
Kwestia tylko czya akurat taki uklad bedzie dostepny jako złożony i zmontowany...

kosmatek
-
-
Posty:7
Rejestracja:27 sty 2007, o 14:26
Lokalizacja:Toruń
Kontaktowanie:

Postautor: kosmatek » 31 sty 2007, o 18:14

A co np. z regulatorem dmuchawy od poloneza caro posiada on plynna regulacje obrotow ale pytanie jak go przerobic na suwakowy?
http://images14.fotosik.pl/83/9f1110e305e61170.jpg

Awatar użytkownika
Press
-
-
Posty:389
Rejestracja:10 mar 2004, o 16:21
Lokalizacja:Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: Press » 31 sty 2007, o 18:21

a co nam daje zdjecie urzadzenia? jak jzu to schemat podrzuc ;)
www.sklep.avt.com.pl - w wyszukiwarke wpisz "regulator obrotów" moze cos Ci podpasuje.

kosmatek
-
-
Posty:7
Rejestracja:27 sty 2007, o 14:26
Lokalizacja:Toruń
Kontaktowanie:

Postautor: kosmatek » 31 sty 2007, o 18:49

Jakbym mial shemat to bym nie pytal. w AVT jest impulsowy regulator obrotow silnika DC ale troche drogi - z wysylka pewnie z 30zł. a taki schemacik?

R1 - 100 ohm
R2 - nie wiem jaki - zaznaczony na schemacie
R3 - 1k (kilo om)
R4 - 100k (kilo omów)
R5,6,7 - 10 om
P1 - 47k ohm (kilo omów)
D3 - 1N4148
D4 - DZ15 (dioda zenera 15V - może być 12V)
C2 - 470p (piko faradów)
C3 - 10n (nano faradów)
C6 - 330n (nano faradów - ceramiczny na niskie napięcie)
T1 - IRFz44N lub inny dowolny MOSFET - tu liczy się jego wytrzymałość prądowa !!
US1 – NE555

Nie ma duzo elementow wiec poradze sobie ze zlozeniem. na czerwono zaznaczylem to czego nie rozumiem i prosze o wyjasnienie co to jest.
Załączniki
REGULATOR DMUCHAWY2.JPG

Awatar użytkownika
end
admin
admin
Posty:4977
Rejestracja:7 maja 2003, o 11:18
Lokalizacja:Jedlina Zdrój
Kontaktowanie:

Postautor: end » 31 sty 2007, o 19:01

Przepraszam przez nieuwagę podałem ten na 230V :/

Na schemacie zaznaczyłeś R2 pewnie dobiera się go do wartości napięcia zasilania tak żeby za duże napięcie nie poszło na układ scalony.

T1 to tranzystor wykonawczy (steruje silnik)

M to po prostu silnik.

Awatar użytkownika
Press
-
-
Posty:389
Rejestracja:10 mar 2004, o 16:21
Lokalizacja:Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: Press » 1 lut 2007, o 09:29

w AVT jest impulsowy regulator obrotow silnika DC ale troche drogi - z wysylka pewnie z 30zł.
No niestety Pnaie Kolego... Ale elektronika hobbystyczna jest droga. Niestety my amatorzy półprzewodnikow nie zamawiamy u prodycentów scalakow w ilosciach wagonowych, a te ktore sa dla nas osiagalne sa wielokrotnie drozsze od produkcji masowej dla przemyslu, ze juz nie wspomne, ze to co my robimy na przykladowo 20 scalakach producent sprzetu elektronicznego integruje do jednego ukladu specjalizowanego. Dlatego niestety ale za takie male ukladziki trzeba zaplacic, a to co da sie kupic w 99,9% przypadkow bedzie tansze od samoróbki o tych samych parametrach...

Wróć do „Elektronika - tematy dowolne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 139 gości